10 korzyści dla działu sprzedaży wynikających z wdrożenia Marketing Automation

Teamwork and corporate profitWedług raportu Gertner Research sprzed roku około 45% użytkowników odwiedzających stronę WWW  jest skłonnych do dokonania zakupu. Jeśli tak się z jakiegoś powodu nie stanie, to szacuje się, że w ciągu 12 miesięcy ta sama osoba skorzysta z usług konkurencji, a około 75% z nich dokona zakupu bezpośrednio od pierwszego handlowca, który się z nią skontaktuje.  Jak dzięki Marketing Automation zatrzymać klienta, zanim pójdzie do konkurencji? Podpowiadamy kilka rozwiązań.

1. Wyeliminuj „zimne telefony”

Dzięki Marketing Automation problem zbyt wczesnego kontaktu z klientem nie będzie istniał. Zespół marketingu będzie mógł poprowadzić pozyskany lead przez lejki sprzedaży w swoim własnym tempie, odpowiednio przygotowując potencjalnego klienta do zakupu. Dzięki temu, handlowcy będą otrzymywać leady przygotowane do rozmowy, mające podstawową wiedzę na temat produktu

2. Wiedz, o czym rozmawiać z potencjalnym klientem

Dzięki monitoringu wizyt w czasie rzeczywistym oraz szczegółowym profilom behawioralnym, które są automatycznie uzupełniane i stale rozwijane wiemy, czym interesuje się dany użytkownik i czego konkretnie szuka na stronie. Wiedza taka będzie kluczowa podczas pierwszej rozmowy z klientem.

3. Wiedz, kiedy dzwonić.

Zasadnicze znaczenie ma również fakt, kiedy dzwonimy do konkretnej osoby. Wiedząc na jakim etapie lejka sprzedażowego jest konkretna osoba – takie wskaźniki jak scoring czy alerty, które pojawiają się na skrzynce handlowca również mówią o tym, czy dany lead na poważnie rozważa zakup. Istnieje także opcja ustawiania specjalnych powiadomień informujących o tym, kiedy dany kontakt odwiedził np. cennik usług. Taki sygnał może świadczyć o dużym zainteresowaniu i gotowości do zakupu

4. Skróć cykl sprzedaży.

Badania pokazują, że pielęgnowanie leadów specjalnymi kampaniami lead nurturing pozwala na znaczne skrócenie całego cyklu zakupowego. Dodatkowo, tak edukowane leady generują większe wartości poszczególnych transakcji, niż tego pozostawione bez lead nurturingu (odpowiednio 10% i 40% według badań Aberdeen Group).  Z kolei według raportu Bulldog Solutions, firmy które zainwestowały w automatyzację marketingu mogą zaobserwować przyspieszenie cyklu sprzedaży nawet o 70%

5. Skorzystaj z potencjału e-mail marketingu.

E-mail marketing to nadal jeden z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z klientami i potencjalnymi klientami. Pozwala tym samym na osiągnięcie wysokiego wskaźnika konwersji sprzedażowej oraz retencji klienta. Marketing Automation pozwala na wysyłanie dopasowanych i maksymalnie spersonalizowanych ofert handlowych w najbardziej optymalnym czasie. E-maile mogą być równiez odpalane na podstawie wychwycenia przes system konkretnej aktywności – np. zapisania się na newsletter lub wypełnienie formularza kontaktowego.  Natomiast dzięki integracji z systemem CRM cała komunikacja jest zapisana na karcie kontaktu danego użytkownika.

6. Korzystaj z segmentacji.

Odpowiednio posementowana baza kontaktów to klucz do udanej automatyzacji większości procesów marketingowych i sprzedażowych. Dzięki konkretnie wydzielonym segmentom można w prosty i szybki sposób dopasowywać oferty handlowe pod kontem zainteresowań. Posegmentowana baza to także duże ułatwienie dla działu sprzedaży. Już podczas pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem, handlowiec doskonale wie, do jakiego segmentu dana osoba należy, jakie tagi zostały jej przypisane i co konkretnie ją ciekawi. Mając taką wiedzę, może ją wykorzystać nawiązując rozmowę.

7. Scoring – pomiar zainteresowania

Scoring, czyli punkty zaangażowania przypisywane są automatycznie przez system Marketing Automation na podstawie konktretnych zachowań użytkowników na stronie www. Wartości punktów są uzależnione od konkretnej czynności. Odpowiednio duża ilość zgromadzonych punktów jest syganłem dla handlowca, że dana osoba może być już gotowa do dokonania zakupu i to właśnie do niej w pierwszej kolejności należy wykonać telefon.

8. Maksymalnie wykorzystuj informacje zebrane przez system

Posiadając dane demograficzne, podglad zaangażowania w kampanie marketingowe, odwiedziny na stronie internernetowej można je wykorzystać do akcji typu cross- selling i up-selling, które znacząco zwiększające średnią wartość transakcji. Cross – selling to proponowanie dodatkowych produktów do tych wybranych już przez klienta. Up – selling to najczęściej droższa, bardziej rozbudowana wersja danego produktu. Uświadamiamy wtedy klienta o drugiej opcji, informując go o różnicach i korzyściach, jakie osiągnie, jeśli się na nią zdecyduje.

9.  Integracja z CRM-em

Marketing Automation posiada gotowe integracje z najpopularniejszymi systemami CRM takimi jak SugarCRM, oznacza to że oba działy – zarówno handlowy jak i marketingu pracują na tych samych, ujednoliconych danych. To z kolei oznacza dużą oszczędność czasu.

10. Wspólny cel marketingu i sprzedaży

Ważne jest także uświadomienie sobie, ze oba działy odgrywają dużą i co najważniejsze równorzędną rolę w całej „podróży” klienta już od momentu, kiedy jako lead wpadnie do bazy.  Marketing Automation dostarcza narzędzi niezbędnych do dostosowywania procesu sprzedaży i współpracy obu działów. Wspólna kooperacja jest tutaj kluczowa, a cel jeden: maksymalna efektywność.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]