10 najważniejszych kluczowych wskaźników efektywności w marketingu

Efektywne tworzenie i realizowanie kampanii marketingowych wymaga stałego monitorowania otrzymywanych wyników. Szczęśliwie w wypadku cyfrowych działań marketingowych mierzenie efektów jest relatywnie proste, a marketerzy posiadają szeroki wybór narzędzi analitycznych. Najczęściej w marketingu mierzymy konwersję sprzedażową, ilość pozyskanych kontaktów i koszt pozyskania kontaktu. Dane te są na tyle ogólne, że mogą prowadzić do mylnych wniosków. Przedstawiamy listę 10 najważniejszych KPI w marketingu.


Większość wymienionych poniżej wskaźników możemy mierzyć za pomocą systemów klasy Marketing Automation, ponieważ wymagają one połączenia działań marketingowych z konkretnymi klientami i osiągniętym efektem.

1. Przychód z działań marketingowych

Uzasadnieniem każdego działania marketingowego jest jego wpływ na wielkość generowanego przychodu. Dlatego potrzebujemy narzędzia, które pozwoli dokładnie sprawdzić z jakiej akcji marketingowej pochodzi pozyskany klient. W systemie SALESmanago możemy dokładnie sprawdzić źródło pozyskania oraz akcje marketingowe jakim podlegał każdy pozyskany klient.

2. Koszt pozyskania kontaktu

Skoro dokładnie wiemy skąd i w jaki sposób pozyskujemy kontakty. To łatwo możemy określić średni koszt pozyskania kontaktu, a przy okazji znajdziemy najtańszy sposób pozyskiwania kontaktów.

3. Wartość potencjalnego klienta

Określenie wartości klienta jest bardzo ważne dla obliczenia rentowności sprzedaży. Jeśli średnia wartość pozyskiwanych klientów będzie niższa niż koszt ich pozyskania to staniemy przed bardzo poważnym problemem. Dlatego potrzebujemy mierzyć wartość klienta w trakcie całego cyklu jego życia. W SALESmanago możemy skorzystać z nowej funkcjonalności pozwalającej określać i modyfikować wartość potencjalnego klienta w lejku sprzedażowym. Więcej informacji tutaj.

4. ROMI

ROMI czyli zwrot z inwestycji  marketingowej. Wskazuje on rentowność działań marketingowych. To jeden z najbardziej popularnych wskaźników efektywności w marketingu. Za jego pomocą możemy określić, które działania marketingowe przynoszą dochód lub stratę.

5. Konwersja na stronie WWW

Tutaj rozumiana jako ilość odwiedzających(anonimowych) do pozyskiwanych kontaktów. W tradycyjnym układzie stopień konwersji strony WWW wynosi około 2-4%. Możemy go znacznie podnieść wykorzystując możliwości Marketing Automation, w tym obszarze. 5 pomysłów na pozyskanie adresów email od anonimowych użytkowników odwiedzających stronę WWW

6. Konwersja sprzedażowa

To nic innego jak stosunek pozyskanych kontaktów, które trafiły do lejka sprzedażowego i liczby nowych klientów. Dzięki lejkom sprzedażowym w Marketing Automation bardzo dokładnie i szybko możemy określić ile pozyskiwanych kontaktów zostaje klientami i ile wynosi konwersja sprzedażowa.

7. Konwersja na stronach docelowych (Landing Pages)

Typowa konwersja w wypadku stron docelowych to 10 do 20%. Rozumiemy ją jako procent osób zostawiających dane z ilości osób skierowanych na stronę docelową.

8. Ruch organiczny na stronie WWW

Bardzo ważną informacją jest jaka część ruchu na stronie WWW jest generowana przez wizyty organiczne. Najprostsza definicja ruchu organicznego mówi, że są to po prostu wejścia na stronę WWW z wyszukiwarki internetowej.  Istotne tu będą jak duża część osób trafia do nas w ten sposób i po jakich wyszukiwanych frazach trafiły na stronę WWW.

9. Konwersja z portali społecznościowych

W wielu branżach social media to bardzo ważne źródło klientów. Dlatego powinniśmy monitorować ilu klientów pozyskujemy z poszczególnych portali społecznościowych i jakim kosztem. Pozwoli to znaleźć te miejsca, w których czeka na nas najwięcej potencjalnych klientów. Ważne będzie również jaki ruch na stronie WWW  generuje social media.

10. Konwersja na użytkownikach urządzeń mobilnych

Coraz więcej osób wykorzystuje urządzenia mobilne do poruszania się w Internecie. Równolegle wzrasta rynek mCommerce, czyli zakupów dokonywanych w sklepach dostępnych na urządzeniach mobilnych i przy ich użyciu. Istotne jest żeby monitorować jaka część odwiedzających korzysta z urządzeń mobilnych i ilu z nich konwertuje na pozyskane kontakty, MQL, SQL i na końcu nowych klientów. Wskaźnik ten da nam odpowiedź jak dużo wysiłku powinniśmy włożyć w optymalizację strony WWW pod kątem użytkowników mobilnych lub czy powinniśmy stworzyć aplikację mobilną.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.