10 pomysłów na kampanie email w ecommerce. Co najlepiej działa na klientów?

stock-image-90226518Czas skończyć z tradycyjnymi, masowymi newsletterami. Czym jednak je zastąpić? Przedstawiamy 10 pomysłów na konkretne kampanie email z wykorzystaniem potencjału, który daje Marketing Automation.


Przeczytaj, jak stworzyć niezwykłe doświadczenie zakupowe. Pobierz darmowego ebooka


 

1. Porzucone koszyki

To najpopularniejsze rozwiązanie w ecommerce: kiedy ktoś załadował produkty do koszyka i przerwał transakcję, wyślij wiadomość z przypomnieniem produktów. Takie wiadomości mają o 621% wyższą konwersję niż tradycyjne wiadomości email oraz realnie przekładają się na wyższą sprzedaż.

 

2. Wiadomość powitalna

Po zapisie do bazy wyślij klientowi wiadomość powitalną, w której podziękujesz za zapis.

Wykorzystaj ją do:

  • edukacji: zaprezentuj najbardziej przydatne/popularne posty z bloga lub materiały
  • przedstawienia najlepiej sprzedających się produktów

 

3. Dowód społeczny

Dobrym pomysłem na pokazanie produktu w nieinwazyjny sposób jest przedstawienie, jak wykorzystują Twój produkt inni klienci. Możesz wykorzystać recenzje ze strony, user generated content czy przygotowane materiały z influencerami.

Warto przekazać komunikat: inni też korzystają z naszego produktu. Zobacz, jak są zadowoleni!

 

4. Informacja o przyjęciu zamówienia

Wyślij email transakcyjny o tym, że zamówienie dotarło i poinformuj o przewidywanej dacie doręczenia. Ten email wykorzystaj do przekazania przydatnych wskazówek dotyczących produktu.

 

5. Ostatnia szansa!

Wykorzystaj wiedzę o zainteresowaniach klienta, by wskazać mu podobne produkty. By nadać tej wiadomości interesującą ramę, zaoferuj specjalną promocję.

Odwołaj się do ograniczonego czasu: daj znać, że niedługo towar się skończy.

 

6. Oferty specjalne dla klientów VIP

Od czasu do czasu rozpieść swoich najbardziej lojalnych klientów i wyślij im emaila ze specjalną ofertą tylko dla nich. Wyodrębnij tę grupę za pomocą segmentacji.

Wszelkie „sekretne wyprzedaże” i hasła odwołujące się do wyłączności („tylko dla Ciebie”), działają rewelacyjnie.

 

7. Zrecenzuj!

Po tym, jak klient otrzymał zamówienie, wyślij mu zapytanie o to, jak on się sprawuje. Czy wszystko w porządku? Czy możesz jakoś pomóc?  W tej wiadomości zachęć również do recenzji produktu. O tym, dlaczego Ci się to przyda, dowiesz się z naszego ebooka o Zerowym Momencie Prawdy.

To kolejny świetny pomysł na wykorzystanie wiadomości transakcyjnych!

 

8. Nowy towar

Kiedy w interesującej danego klienta kategorii pojawia się nowy produkt, poinformuj go o tym. Połącz wiedzę o tym, czego szuka dana osoba, z efektem nowości.

 

9. Kampania win back

To wspaniałe narzędzie do monitorowania jakości Twojej bazy! Wyodrębnij nieaktywne kontakty i przedstaw im ofertę specjalną, a następnie usuń z bazy te kontakty, które nie odpowiadają na wiadomości.

 

10. Wiadomość urodzinowa

Sympatyczny sposób na zwiększenie sprzedaży i budowanie relacji z klientami. Automatyczne emaile wysyłane w dniu urodzin pozwoli Ci dzielić się dobrymi emocjami.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]