10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

 
 

W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.

 

Jak wyliczyć współczynnik konwersji?

 

Jak zauważyliśmy we wspomnianym artykule, współczynnik konwersji (CR) to odsetek odwiedzających trafiających na Twoją witrynę, którzy wykonają na niej pożądane działanie.

W eCommerce konwersja oznacza odsetek odwiedzających witrynę, którzy kupują coś w Twoim sklepie w objętym badaniem czasie.

Oto krótki przykład: jeśli Twój sklep internetowy uzyskuje 5000 odwiedzających i 50 konwersji przez określony czas, oznacza to, że współczynnik konwersji Twojego sklepu wynosi 1%.

Proste! Podziel ilość konwersji przez liczbę odwiedzających, a otrzymasz swój współczynnik konwersji.

Podobnie jak w przypadku wszystkich wskaźników marketingowych, CR to coś, nad czym można – i powinno się  – pracować. Nazywa się to optymalizacją współczynnika konwersji. Ten artykuł napisaliśmy, aby pokazać, jak to zrobić z SALESmanago.

 

10 wyjątkowo skutecznych sposobów optymalizacji współczynnika konwersji

 

Spersonalizowane treści są bardziej wartościowe. Dane zero-party pomagają spersonalizować stronę internetową.

 

80% konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu od marki, która zapewnia spersonalizowane doświadczenia (Epsilon). Oznacza to o 80% większą szansę na konwersję!

Wśród różnych sposobów dostarczania spersonalizowanej treści jest jeden, bardzo radykalny — personalizacja całej witryny. Dzięki Personalizacji Strony WWW możesz sprawić, że odwiedzający poczują się jak w domu dzięki personalizacji w czasie rzeczywistym. Tym sposobem znacznie obniżysz współczynnik odrzuceń. Funkcja umożliwia zastąpienie ofert ogólnych idealnie dopasowanymi do każdego klienta.

Aby być w stanie personalizować treści, będziesz potrzebować danych o preferencjach i profilach odwiedzających, by skutecznie pomóc im znaleźć to, po co na witrynę w ogóle weszli. Danych tych dostarczą ci informacje first-party — na przykład informacje o oglądanych i zakupionych produktach, ale także średnia wartość zakupów. To tylko wierzchołek góry lodowej wiedzy, jaką możesz zdobyć na temat swoich klientów.

Korzystając z Centrum Preferencji, możesz zbierać, zarządzać i wykonywać działania na danych zero-party — informacjach o potrzebach i preferencjach, które klienci ujawniają o sobie sami, w formie dobrowolnych, świadomych wypowiedzi skierowanych do marki.. Wszystkie te dane wzbogacają profile 360 klientów. W ten sposób dane zero-party wspierają personalizację strony.

Innym świetnym źródłem danych zero-party jest Lista Życzeń, część Personal Shopping Inbox.

 

Zbieraj najcenniejsze dane o klientach. Użyj dwustopniowego procesu zapisu do newslettera

 

Wdrożenie dwustopniowego formularza zapisu do newslettera zapewnia firmie spójniejszy rozwój bazy klientów. Pozwala też zbierać szczegółowe dane o zaangażowanych, a więc wyjątkowo wartościowych klientach. W pierwszym kroku prosimy tylko o adres e-mail. W drugim klienci mogą podać nam wszystkie przydatne szczegóły, jeśli sobie tego życzą.

Rozwiązanie skraca ścieżkę konwersji i umożliwia pozyskiwanie bardziej deklaratywnych danych o klientach. Skupienie wysiłków głównie na zaangażowanych odwiedzających powinno umożliwić dość szybkie przekształcenie ich w klientów.

Wraz z Centrum Preferencji i Listą Życzeń jest to również kolejne świetne źródło danych typu zero-party, które można następnie wykorzystać, na przykład w personalizacji strony internetowej.

 

Użyj argumentu Social Proof i zwiększ konwersje ruchu anonimowego

 

Często zdarza się, że odwiedzający będzie wielokrotnie przeglądać Twoją witrynę nie planując założenia konta i pozostając anonimowym. Możesz skoncentrować się na zachęceniu takiej osoby do rejestracji. Możesz również przejść od razu do konwersji, nawet w przypadku anonimowych użytkowników.

Funkcja Social Proof umożliwia wywieranie zdrowej presji na anonimowych gościach witryny. Moduł wyświetla w czasie rzeczywistym liczbę odwiedzających, którzy aktualnie oglądają dany produkt. Zainteresowanie produktem podnosi jego atrakcyjność i wspiera aktywną sprzedaż.

Oczywiście możesz użyć intuicyjnego edytora widżetów social proof, aby stworzyć własne powiadomienia, które idealnie pasują do stylu twojego sklepu i samodzielnie decydować o opcjach wyświetlania.

 

Spersonalizuj kupony

 

To rozwiązanie pojawi się jeszcze ponownie w tym artykule w kontekście ratowania porzuconego koszyka, ale warto wspomnieć o jego skuteczności już teraz.

Z SALESmanago możesz tworzyć kody kuponów, z których klienci będą korzystać przez ograniczony czas podczas checkoutu, uzyskując rabat. Posiadanie kodu kuponu, który wygasa, wzbudza poczucie presji czasu, a odwiedzający z większym prawdopodobieństwem dokonają zakupu, żeby skorzystać z okazji.

 

Wysyłaj wiadomości w optymalnie dobranym czasie. Wybieraj preferowany przez klientów sposób komunikacji

 

Nie tylko kupony, ale wszelkiego rodzaju kreatywne wiadomości to sprawdzone sposoby na przyciągnięcie odwiedzających z powrotem do witryny i konwersję w klientów. Możliwe jest też jednak, że Twoja wiadomość po prostu zirytuje odwiedzających. Jak uniknąć takiej sytuacji?

Korzystając z Centrum Preferencji możesz zapytać klientów jak często, w jakie dni, a nawet o której godzinie chcą otrzymywać informacje o Twoich ofertach. Dostarczając informacje, które faktycznie zostały zamówione przez odwiedzającego, po prostu wypełniasz swoją część transakcji, zamiast spamować potencjalnych lub marnować wiadomość wysłaną w czasie, kiedy odwiedzający są zbyt zajęci, żeby zwrócić na nią uwagę.

Możesz również umożliwić odwiedzającym wybór preferowanego kanału:

  • E-mail
  • Web Push
  • SMS
 

Utrzymaj zainteresowanie klientów produktami, które oglądali na stronie

 

Kiedy odwiedzający opuszczają twoją stronę, nie powinieneś pozwolić im zapomnieć o produktach, które przykuły ich uwagę.

Wdrożenie w serwisie rekomendacji produktów w czasie rzeczywistym nie tylko poszerza zasięg kampanii. Inteligentna rekomendacja produktów, napędzana przez AI Copernicus, zaimplementowana w formularzu ramek rekomendacji, z pewnością pomoże zamienić część odwiedzających w klientów.

Oczywiście im lepiej znasz swoich gości, tym lepiej. Jeżeli zarejestrowany odwiedzający pozostawił informację o preferowanym przez siebie przedziale cenowym, ale obserwowane produkty były znacznie powyżej tego przedziału, należy skorzystać z ramek rekomendacji, aby zasugerować podobne produkty, na które osoba ta może sobie pozwolić.

 

Korzystaj z powiadomień web push, aby spersonalizować wiadomości do anonimowych klientów

 

Są też jednak sposoby na spersonalizowanie wiadomości skierowanej do anonimowych gości strony.

Powiadomienia Web Push to jedna z kluczowych funkcjonalności oferowanych przez SALESmanago. Umożliwia dotarcie zarówno do potencjalnych, jak i obecnych klientów, i oferowanie im spersonalizowanych treści.

Dynamiczne powiadomienia Web Push umożliwiają wysyłanie w pełni spersonalizowanych powiadomień z rekomendacjami produktów. Funkcja daje możliwość wysyłania dynamicznych powiadomień jako wiadomości 1-do-1 lub masowych.

 

Rób mądry użytek z funkcji Live Chat

 

Live Chat pomaga odwiedzającym znaleźć odpowiedzi na ich pytania. W międzyczasie zyskujesz wgląd w to, co robią na stronie.

Jeśli zdecydujesz się skorzystać z czatu na żywo, udostępnij swoim konsultantom czatu na żywo przydatne informacje o profilach i preferencjach uczestników.

Nie pozwól, aby oprogramowanie przechodziło w tryb, który mówi, że jesteś aktualnie niedostępny i że może zostawić wiadomość. To wysyła zły sygnał. Byłoby lepiej w ogóle nie wdrażać, jeśli nie możesz być tam, kiedy chcą rozmawiać. To jednak zapewnia budowanie bezpośredniej linii komunikacyjnej od potencjalnego klienta do Ciebie.

 

Uniknij porażki o krok od konwersji. Ratuj porzucone koszyki w dwustopniowym procesie

 

Według Baymard Institute, 69,57% koszyków w zakupach online jest porzucanych. Oznacza to, że na 100 potencjalnych klientów 70 opuści Twoją stronę bez dokonywania zakupów.

Oznacza to porażkę o krok od konwersji. Nadal jednak możesz uratować taki zakup.

Proces ratowania jest napędzany przez system rekomendacji. Moduł jest powiadamiany o porzuceniu koszyka. Wysyła wówczas klientowi wiadomość e-mail z  listą porzuconych produktów. Zawiera również ramkę rekomendacji z treścią dopasowaną przez AI na podstawie danych transakcyjnych.

System monitoruje również reakcję klienta. Jeśli transakcja nadal nie zostanie zrealizowana w określonym czasie, klient otrzymuje kolejną wiadomość, tym razem z kuponem rabatowym. Model dwuetapowy skutecznie dostarcza dodatkowej motywacji w kluczowym momencie procesu decyzyjnego.

 

Testuj swoje rozwiązania metodą A/B i dowiedz się, jak wpływają na konwersję

 

Wszystkie podejmowane przez Ciebie działania marketingowe powinny jakoś wpłynąć na współczynnik konwersji. Dlaczego nie przetestować ich, aby zobaczyć, które z nich zapewniają najlepsze wyniki?

Dzięki naszej funkcji testowania i optymalizacji A/B/X możesz analizować i poprawiać wydajność wszystkich swoich kampanii, dostarczając najlepszą możliwą treść w najlepszym możliwym czasie. System pozwala zdefiniować KPI dla testów i skonfigurować reguły, a resztę zadań analitycznych wykona za Ciebie.

 

Podsumowując

 

SALESmanago jest dostosowane do eCommerce. Z tego powodu wiele naszych funkcji koncentruje się na konwersji — ponieważ chcemy, aby Twoja witryna była w pełni funkcjonalnym sklepem internetowym.

Sprawdź cennik SALESmanago i zobacz, co możesz zyskać dzięki każdej z nich, aby poprawić konwersje swojego sklepu!

 

SALESmanago to jedyna platforma CDXP (all-in-one Customer Data Platform & Customer Experience Platform) wspierana sztuczną inteligencją i wykorzystująca podejście no-code. Używana jest przez ponad 2000 klientów (m.in. Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance, Victoria’s Secret) w 50 krajach. Financial Times określił SALESmanago jako najszybciej rosnącą platformę marketing automation w Europie.

SALESmanago wykorzystuje pełen potencjał danych o klientach, łącząc zaawansowaną analitykę i hiperpersonalizację do dostarczenia w pełni konfigurowalnych, spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach marketingowych.

Firma zlokalizowana jest w Krakowie i zatrudnia 300 doświadczonych konsultantów, data scientists i inżynierów. SALESmanago działa międzynarodowo dzięki szerokiej sieci ponad 1000 partnerów biznesowych.

Zacznij swoją podróż z SALESmanago od 2-miesięcznego darmowego Proof of Concept. Zarejestruj się na www.salesmanago.pl

[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!
[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!

    Dzięki SALESmanago Twoje ulubione narzędzia marketingowe są teraz łatwiej dostępne niż kiedykolwiek. Możesz cieszyć się nimi wszystkimi, zebranymi w jednym miejscu. Wystarczy kliknąć. Zasil swój marketing danymi klientów, korzystając ze wszystkich swoich ulubionych narzędzi. Użyj gotowych integracji lub dodaj Kod Monitorujący do swojej witryny, aby błyskawicznie zintegrować ją z SALESmanago. Integracja napędza marketing […]

10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji
10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

    W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.   Jak wyliczyć współczynnik […]

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]

Uwaga klientów ma swoje granice, z pomocą przychodzi grywalizacja! 5 trendów kształtujących zgrywalizowany eCommerce
Uwaga klientów ma swoje granice, z pomocą przychodzi grywalizacja! 5 trendów kształtujących zgrywalizowany eCommerce

    Bezprecedensowe czasy globalnej pandemii przyzwyczaiły nas do zmian zachowań konsumentów, co tylko uległo nasileniu wraz z przedłużającym się okresem i kolejnymi falami. Rosnąca cyfryzacja naszych zachowań osiągnęła nieprzewidywany dotąd poziom w skali i w demografii. A na ekranie nie ma zbyt wiele miejsca. Walka o uwagę nasiliła się. Uwaga to wyjątkowo cenny zasób. […]

Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?
Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

    Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:   Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne   Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane zero- i first-party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane Zero- i First-Party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI
Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI

    Last touch ROAS wciąż dominuje wyobraźnię marketerów jako prymitywne, ale proste narzędzie pomiarowe. W nowym krajobrazie eCommerce, zdominowanym przez zagadnienie prywatności, będzie musiało się to zmienić. Wskaźniki dla ROAS ucierpią z uwagi na brak danych z tracking i bardzo ograniczone sposoby identyfikacji urządzeń. Brak plików cookie third-party tylko pogorszy sytuację. Co zastąpi ROAS? […]

Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party
Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party

    Niedawne badanie przeprowadzone przez CommerceNext pokazuje, że 39% sprzedawców detalicznych i marek obawia się nowego środowiska post-cookie, zdominowanego przez podejście privacy-first. W badaniu autorzy starali się też dociec, jakich strategii wobec tego środowiska planują użyć marketerzy. Oszałamiający okazała się fakt, że branża eCommerce wydaje się być nieświadoma roli, jaką dane zero-party mogą – […]