10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

 
 

W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.

 

Jak wyliczyć współczynnik konwersji?

 

Jak zauważyliśmy we wspomnianym artykule, współczynnik konwersji (CR) to odsetek odwiedzających trafiających na Twoją witrynę, którzy wykonają na niej pożądane działanie.

W eCommerce konwersja oznacza odsetek odwiedzających witrynę, którzy kupują coś w Twoim sklepie w objętym badaniem czasie.

Oto krótki przykład: jeśli Twój sklep internetowy uzyskuje 5000 odwiedzających i 50 konwersji przez określony czas, oznacza to, że współczynnik konwersji Twojego sklepu wynosi 1%.

Proste! Podziel ilość konwersji przez liczbę odwiedzających, a otrzymasz swój współczynnik konwersji.

Podobnie jak w przypadku wszystkich wskaźników marketingowych, CR to coś, nad czym można – i powinno się  – pracować. Nazywa się to optymalizacją współczynnika konwersji. Ten artykuł napisaliśmy, aby pokazać, jak to zrobić z SALESmanago.

 

10 wyjątkowo skutecznych sposobów optymalizacji współczynnika konwersji

 

Spersonalizowane treści są bardziej wartościowe. Dane zero-party pomagają spersonalizować stronę internetową.

 

80% konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu od marki, która zapewnia spersonalizowane doświadczenia (Epsilon). Oznacza to o 80% większą szansę na konwersję!

Wśród różnych sposobów dostarczania spersonalizowanej treści jest jeden, bardzo radykalny — personalizacja całej witryny. Dzięki Personalizacji Strony WWW możesz sprawić, że odwiedzający poczują się jak w domu dzięki personalizacji w czasie rzeczywistym. Tym sposobem znacznie obniżysz współczynnik odrzuceń. Funkcja umożliwia zastąpienie ofert ogólnych idealnie dopasowanymi do każdego klienta.

Aby być w stanie personalizować treści, będziesz potrzebować danych o preferencjach i profilach odwiedzających, by skutecznie pomóc im znaleźć to, po co na witrynę w ogóle weszli. Danych tych dostarczą ci informacje first-party — na przykład informacje o oglądanych i zakupionych produktach, ale także średnia wartość zakupów. To tylko wierzchołek góry lodowej wiedzy, jaką możesz zdobyć na temat swoich klientów.

Korzystając z Centrum Preferencji, możesz zbierać, zarządzać i wykonywać działania na danych zero-party — informacjach o potrzebach i preferencjach, które klienci ujawniają o sobie sami, w formie dobrowolnych, świadomych wypowiedzi skierowanych do marki.. Wszystkie te dane wzbogacają profile 360 klientów. W ten sposób dane zero-party wspierają personalizację strony.

Innym świetnym źródłem danych zero-party jest Lista Życzeń, część Personal Shopping Inbox.

 

Zbieraj najcenniejsze dane o klientach. Użyj dwustopniowego procesu zapisu do newslettera

 

Wdrożenie dwustopniowego formularza zapisu do newslettera zapewnia firmie spójniejszy rozwój bazy klientów. Pozwala też zbierać szczegółowe dane o zaangażowanych, a więc wyjątkowo wartościowych klientach. W pierwszym kroku prosimy tylko o adres e-mail. W drugim klienci mogą podać nam wszystkie przydatne szczegóły, jeśli sobie tego życzą.

Rozwiązanie skraca ścieżkę konwersji i umożliwia pozyskiwanie bardziej deklaratywnych danych o klientach. Skupienie wysiłków głównie na zaangażowanych odwiedzających powinno umożliwić dość szybkie przekształcenie ich w klientów.

Wraz z Centrum Preferencji i Listą Życzeń jest to również kolejne świetne źródło danych typu zero-party, które można następnie wykorzystać, na przykład w personalizacji strony internetowej.

 

Użyj argumentu Social Proof i zwiększ konwersje ruchu anonimowego

 

Często zdarza się, że odwiedzający będzie wielokrotnie przeglądać Twoją witrynę nie planując założenia konta i pozostając anonimowym. Możesz skoncentrować się na zachęceniu takiej osoby do rejestracji. Możesz również przejść od razu do konwersji, nawet w przypadku anonimowych użytkowników.

Funkcja Social Proof umożliwia wywieranie zdrowej presji na anonimowych gościach witryny. Moduł wyświetla w czasie rzeczywistym liczbę odwiedzających, którzy aktualnie oglądają dany produkt. Zainteresowanie produktem podnosi jego atrakcyjność i wspiera aktywną sprzedaż.

Oczywiście możesz użyć intuicyjnego edytora widżetów social proof, aby stworzyć własne powiadomienia, które idealnie pasują do stylu twojego sklepu i samodzielnie decydować o opcjach wyświetlania.

 

Spersonalizuj kupony

 

To rozwiązanie pojawi się jeszcze ponownie w tym artykule w kontekście ratowania porzuconego koszyka, ale warto wspomnieć o jego skuteczności już teraz.

Z SALESmanago możesz tworzyć kody kuponów, z których klienci będą korzystać przez ograniczony czas podczas checkoutu, uzyskując rabat. Posiadanie kodu kuponu, który wygasa, wzbudza poczucie presji czasu, a odwiedzający z większym prawdopodobieństwem dokonają zakupu, żeby skorzystać z okazji.

 

Wysyłaj wiadomości w optymalnie dobranym czasie. Wybieraj preferowany przez klientów sposób komunikacji

 

Nie tylko kupony, ale wszelkiego rodzaju kreatywne wiadomości to sprawdzone sposoby na przyciągnięcie odwiedzających z powrotem do witryny i konwersję w klientów. Możliwe jest też jednak, że Twoja wiadomość po prostu zirytuje odwiedzających. Jak uniknąć takiej sytuacji?

Korzystając z Centrum Preferencji możesz zapytać klientów jak często, w jakie dni, a nawet o której godzinie chcą otrzymywać informacje o Twoich ofertach. Dostarczając informacje, które faktycznie zostały zamówione przez odwiedzającego, po prostu wypełniasz swoją część transakcji, zamiast spamować potencjalnych lub marnować wiadomość wysłaną w czasie, kiedy odwiedzający są zbyt zajęci, żeby zwrócić na nią uwagę.

Możesz również umożliwić odwiedzającym wybór preferowanego kanału:

  • E-mail
  • Web Push
  • SMS
 

Utrzymaj zainteresowanie klientów produktami, które oglądali na stronie

 

Kiedy odwiedzający opuszczają twoją stronę, nie powinieneś pozwolić im zapomnieć o produktach, które przykuły ich uwagę.

Wdrożenie w serwisie rekomendacji produktów w czasie rzeczywistym nie tylko poszerza zasięg kampanii. Inteligentna rekomendacja produktów, napędzana przez AI Copernicus, zaimplementowana w formularzu ramek rekomendacji, z pewnością pomoże zamienić część odwiedzających w klientów.

Oczywiście im lepiej znasz swoich gości, tym lepiej. Jeżeli zarejestrowany odwiedzający pozostawił informację o preferowanym przez siebie przedziale cenowym, ale obserwowane produkty były znacznie powyżej tego przedziału, należy skorzystać z ramek rekomendacji, aby zasugerować podobne produkty, na które osoba ta może sobie pozwolić.

 

Korzystaj z powiadomień web push, aby spersonalizować wiadomości do anonimowych klientów

 

Są też jednak sposoby na spersonalizowanie wiadomości skierowanej do anonimowych gości strony.

Powiadomienia Web Push to jedna z kluczowych funkcjonalności oferowanych przez SALESmanago. Umożliwia dotarcie zarówno do potencjalnych, jak i obecnych klientów, i oferowanie im spersonalizowanych treści.

Dynamiczne powiadomienia Web Push umożliwiają wysyłanie w pełni spersonalizowanych powiadomień z rekomendacjami produktów. Funkcja daje możliwość wysyłania dynamicznych powiadomień jako wiadomości 1-do-1 lub masowych.

 

Rób mądry użytek z funkcji Live Chat

 

Live Chat pomaga odwiedzającym znaleźć odpowiedzi na ich pytania. W międzyczasie zyskujesz wgląd w to, co robią na stronie.

Jeśli zdecydujesz się skorzystać z czatu na żywo, udostępnij swoim konsultantom czatu na żywo przydatne informacje o profilach i preferencjach uczestników.

Nie pozwól, aby oprogramowanie przechodziło w tryb, który mówi, że jesteś aktualnie niedostępny i że może zostawić wiadomość. To wysyła zły sygnał. Byłoby lepiej w ogóle nie wdrażać, jeśli nie możesz być tam, kiedy chcą rozmawiać. To jednak zapewnia budowanie bezpośredniej linii komunikacyjnej od potencjalnego klienta do Ciebie.

 

Uniknij porażki o krok od konwersji. Ratuj porzucone koszyki w dwustopniowym procesie

 

Według Baymard Institute, 69,57% koszyków w zakupach online jest porzucanych. Oznacza to, że na 100 potencjalnych klientów 70 opuści Twoją stronę bez dokonywania zakupów.

Oznacza to porażkę o krok od konwersji. Nadal jednak możesz uratować taki zakup.

Proces ratowania jest napędzany przez system rekomendacji. Moduł jest powiadamiany o porzuceniu koszyka. Wysyła wówczas klientowi wiadomość e-mail z  listą porzuconych produktów. Zawiera również ramkę rekomendacji z treścią dopasowaną przez AI na podstawie danych transakcyjnych.

System monitoruje również reakcję klienta. Jeśli transakcja nadal nie zostanie zrealizowana w określonym czasie, klient otrzymuje kolejną wiadomość, tym razem z kuponem rabatowym. Model dwuetapowy skutecznie dostarcza dodatkowej motywacji w kluczowym momencie procesu decyzyjnego.

 

Testuj swoje rozwiązania metodą A/B i dowiedz się, jak wpływają na konwersję

 

Wszystkie podejmowane przez Ciebie działania marketingowe powinny jakoś wpłynąć na współczynnik konwersji. Dlaczego nie przetestować ich, aby zobaczyć, które z nich zapewniają najlepsze wyniki?

Dzięki naszej funkcji testowania i optymalizacji A/B/X możesz analizować i poprawiać wydajność wszystkich swoich kampanii, dostarczając najlepszą możliwą treść w najlepszym możliwym czasie. System pozwala zdefiniować KPI dla testów i skonfigurować reguły, a resztę zadań analitycznych wykona za Ciebie.

 

Podsumowując

 

SALESmanago jest dostosowane do eCommerce. Z tego powodu wiele naszych funkcji koncentruje się na konwersji — ponieważ chcemy, aby Twoja witryna była w pełni funkcjonalnym sklepem internetowym.

Sprawdź cennik SALESmanago i zobacz, co możesz zyskać dzięki każdej z nich, aby poprawić konwersje swojego sklepu!

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]

Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?
Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?

    Inflacja sprawia, że klienci zastanawiają się dwa razy, nim otworzą portfel. I choć wciąż kupują, to ich zachowanie się zmieniło. W sektorze eCommerce obserwujemy inflacyjną recesję lojalności, która stawia marketerów w paradoksalnej sytuacji: muszą zwiększać swoją efektywność bez zwiększania kosztów operacyjnych. Jest z tego wyjście  – z głową.   Zachowanie klientów się zmieniło […]

Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce
Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce

    Jak w chińskim przysłowiu, żyjemy w ciekawych czasach, które zmuszają nas do przekraczania ograniczeń i jeszcze efektywniejszego działania – mówiąc prościej, zgodnie z zasadami lean. W tym artykule przedstawiamy najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu eCommerce i dostarczamy wskazówek, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widzimy wokół nas.   Ciekawe czasy   […]

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]

[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!
[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!

    Dzięki SALESmanago Twoje ulubione narzędzia marketingowe są teraz łatwiej dostępne niż kiedykolwiek. Możesz cieszyć się nimi wszystkimi, zebranymi w jednym miejscu. Wystarczy kliknąć. Zasil swój marketing danymi klientów, korzystając ze wszystkich swoich ulubionych narzędzi. Użyj gotowych integracji lub dodaj Kod Monitorujący do swojej witryny, aby błyskawicznie zintegrować ją z SALESmanago. Integracja napędza marketing […]

10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji
10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

    W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.   Jak wyliczyć współczynnik […]

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]