11 email marketingowych statystyk, które każdy marketer powinien poznać w 2018

 

2018 właśnie się rozpoczął. Dobra wiadomość: Email  to w dalszym ciągu najlepszy i najskuteczniejszy sposób komunikacji z Twoimi klientami. Mimo plotek, wcale nie umiera. W tym wpisie znajdziesz 11 statystyk, które są niezbitym dowodem na to, że email marketing jest nadal na topie.

 

 

 

1. Ile maili zostało wysłanych i odebranych w 2017?

Komunikacja mailowa cały czas się rozwija. W 2017 roku całkowita liczba wysłanych i odebranych wiadomości email wynosiła ponad 225,3 miliarda. Do 2020 liczba ta wzrośnie do 257,7 miliardów.

Źródło: Radicati

 

2.Dlaczego w tym roku powinniśmy nadal wysyłać wiadomości email?

 

Maili używa ponad 3,7 miliarda osób, co daje 48,6% całej populacji. Niektórzy użytkownicy posiadają więcej niż jeden adres mailowy (średnio 1,7 na osobę). Jako że, liczba adresów mailowych przewyższa liczbę użytkowników, potrzebna jest personalizacja oraz ciągłe odświeżanie bazy danych swoich klientów. Dzięki temu komunikacja przebiega sprawnie i efektywnie. Jak odświeżyć swoją bazę klientów? Kliknij tutaj, aby się dowiedzieć.

Źródło: Lifewire

 

3.Jakie będą najpopularniejsze urządzenia do wysyłania i odbierania maili w 2018?

 

54% ogólnej liczby otwarć maili odbywa się na urządzeniach mobilnych, z czego 41% stanowią telefony, a 11% – tablety. Co interesujące, pomimo  że kobiety i mężczyźni w tym samym stopniu przeskakują z  komputera na urządzenia mobilne, to jednak więcej kobiet przerzuca się na tablet, za to mężczyźni preferują telefony komórkowe.

Źródła: Litmus, Emailmonday

 

4.Jak powinien wyglądać email idealny? Co zrobić, by w 2018 roku zwiększyć współczynnik odpowiedzi?

 

Najlepszy współczynnik odpowiedzi (ponad 50%) wykazują wiadomości zawierające od 50 do 125 słów. Wiadomość email zawierająca 10 lub mniej słów, zmniejsza ten współczynnik do zaledwie 36%. Maile z tytułem składającym się z mniej niż 10 znaków zwiększają współczynnik otwarć do 58%. Bądź bezpośredni – poznaj dokładnie potrzeby swoich klientów i stosuj bezpośrednią komunikację nawet w masowo wysyłanych wiadomościach. Sprawdź również 13 sposobów na skuteczny email marketing w ecommerce 

Źródło: Saleshub

 

5.Warto używać emotikonów i plików GIF, czy może już wymarły?

 

Aż 56% marek używających emotikonów w temacie swoich wiadomości ma większy współczynnik otwarć. Z badań wynika, że najbardziej efektywnymi emotikonami są: bałwanek (+65,72%), słoneczko (+20,95%) i gwiazdka (+10,65%).

Użycie plików GIF w kampaniach zwiększa współczynnik otwarć o 6%, współczynnik kliknięć o 43%, współczynnik konwersji o 103%, a zyski o 109%.

Źródło:  Voilanorbert

 

6.Czy email marketing jest jeszcze skuteczny?

 

W 2017 roku każdy wydany na email marketing dolar przynosił 44$ zysku. Warto zatem zainwestować w to trochę czasu, czyż nie?

Źródło: Campaignmonitor

 

7.Czy spersonalizowane maile przynoszą więcej korzyści niż typowe „kopiuj-wklej”?

Czasy wiadomości wysyłanych masowo mamy już dawno za sobą. Personalizacja jest teraz niezbędna. Maile ze spersonalizowaną treścią charakteryzują się 5% wzrostem współczynnika otwarć w porównaniu do standardowych maili marketingowych.

Źródło: Statista

 

8. Czy automatyzacja wiadomości email jest naprawdę taka ważna?

Współczynnik otwarć spersonalizowanych maili w porównaniu do „zwykłych” wiadomości marketingowych jest wyższy o 70,5% a współczynnik kliknięć, aż o 152%. Jak przenieść swój email marketing do marketing automation? Sprawdź tutaj.

Źródło: Epsilon

 

9.Czy email zachęca do zakupu? Czy nie lepiej w tym roku postawić na Facebooka albo Twittera?

 

66% konsumentów twierdzi, że email zachęca ich do dokonania zakupu. W porównaniu do Facebooka (22%) i Twittera (6%) to bardzo dobry wynik, co skłania do postawienia wniosku, że nie lubimy kupować przez media społecznościowe.

Źródło: Digitalcurrent

 

10.Jakie będą najważniejsze trendy dla kampanii marketingowych w 2018 roku?

 

30% marketerów opowiedziało się za personalizacją, jako najważniejszym czynnikiem kampanii email marketingowych. Na drugim miejscu uplasowała się segmentacja, którą wybrało 21% marketerów.

Źródło: Emailmonday

 

11.Jaka przyszłość czeka maile?

 

38% pytanych odpowiedziało, że e-mail będzie „względnie taki sam, z drobnymi innowacjami”.

39% przepowiedziało wiadomości email „znaczne zmiany, ale z tymi samymi fundamentami”.

Źródło: Emailmonday

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o email marketingu, poznaj 10 Przykazań Email Marketingu. 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec
4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec

    Skuteczny rozwój każdej działalności wymaga sprawnego i precyzyjnego pomiaru wyników. Co ciekawe, różne badania i ankiety wskazują, że marketingowcy eCommerce uważają, że brakuje im umiejętności w tym zakresie. W tym artykule omówimy 4 problemy i trendy związane z pomiarem wyników oraz wskażemy rozwiązania, które sprawią, że Twój zestaw technologii i aplikacji marketingowych będzie […]

Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio
Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio

    Nowe Email Design Studio wyznacza standardy w email marketingu w zakresie customer engagement i budowania poczucia więzi z marką . Używając naszego unikalnego, zaprojektowanego z myślą o urządzeniach mobilnych kreatora emaili, zwiększysz poziom konwersji i zbierzesz cenne dane Zero-Party, które pozwolą Ci jeszcze lepiej zrozumieć swoich klientów.   E-mail wciąż jest królem marketingu […]

Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości
Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości

    Uwaga: ten artykuł (z wyjątkiem nagłówków i formatowania) został w całości wygenerowany przez sztuczną inteligencję   Wygeneruj post na blogu o chwytliwych tematach e-maili   Napisanie chwytliwego tematu wiadomości e-mail jest ważną częścią tworzenia skutecznej kampanii e-mail marketingu. Dobry temat może zachęcić odbiorców do otwarcia e-maila i przeczytania jego treści, a zły może […]

Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo
Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo

    Lean Marketing wymaga skuteczności, ale taki tytuł może wydawać się przesadą. To nie jest jednak wygórowane oczekiwanie, a propozycja rozwiązania. Jest to wykonalne – jeśli masz odpowiedni Workflow. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Workflow, jak działa, kto odpowiada za jego efektywność, a ostatecznie – jak skorzystać z doświadczenia twórców szablonów. Utrata produktywności […]

[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych
[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych

    Zebraliśmy naszych czołowych ekspertów eCommerce, którzy na co dzień pracują z największymi światowymi markami, aby całkowicie przeprojektować szablony Workflow w naszej Bibliotece. Ludzie ci włożyli tysiące godzin swojego doświadczenia i unikatową wiedzę w stworzenie nowych, ulepszonych szablonów. Wszystko to, aby zaoszczędzić Twój czas. Ponadto, do Biblioteki dodaliśmy Generator Workflow — pierwszą taką funkcję […]

[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard
[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard

    Nasza najnowsza funkcjonalność, eCommerce Dashboard, agreguje dane z platform eCommerce oraz oprogramowania marketingowego i prezentuje je w jednym miejscu, w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jako, że umożliwia szybki przegląd wydajności sklepu internetowego, a także szczegółowe śledzenie różnych aspektów biznesu, stanowi niezwykle skuteczne, wielokanałowe narzędzie Growth Intelligence.   […]

SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu
SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu

    SALESmanago, największa w Polsce i najszybciej rosnąca firma tworząca rozwiązania technologiczne dla eCommerce, we wrześniu przyszłego roku przenosi swoją siedzibę do nowo powstającego Ocean Office Park na krakowskim zabłociu. Grupa Cavatina rozpoczęła już prace nad biurowcem, który zapewni dedykowaną, nowoczesną przestrzeń dla blisko 700 obecnych i przyszłych pracowników SALESmanago.    Charakterystyczny, okrągły Ocean […]

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]