11 Live Chatowych statystyk, które koniecznie MUSISZ poznać

Od czasów pierwszych komunikatorów internetowych pamiętających różowe lata 70. wiele się zmieniło. Popularny IRC odszedł do lamusa, niegdyś popularny komunikator ze słoneczkiem używany przez tysiące nastolatków w Polsce spotkał ten sam los. Pomimo tego, że platformy do natychmiastowej komunikacji się zmieniają to jednak sama idea czatu ma się całkiem nieźle. Wiele osób porzuca tradycyjne formy komunikacji jak rozmowa telefoniczna właśnie na rzecz czatu. To samo tyczy się biznesów. Kiedyś, Live Chat na stronie internetowej był tylko ciekawym dodatkiem, jednak teraz stał się wyznacznikiem atrakcyjności dla wielu klientów e-sklepów. Ponad połowa z nich, jako preferowaną metodę kontaktu ze sprzedawcą wybiera właśnie czat. Liczby nie kłamią, dlatego też przedstawię kilka statystyk, które powinny przekonać niedowiarków, że Live Chat to jedno z najważniejszych narzędzi komunikacji z klientem.

 

 

1. Czy posiadanie Live Chata może mieć wpływ na pozytywny lub negatywny odbiór sklepu przez klienta? Okazuje się, że jest to bardzo ważny faktor. 63% klientów uważa, że chętniej powróci na stronę, jeśli ta oferuje opcję rozmowy z konsultantem na czacie.

2. Klienci kochają Live Chaty. Aż 92% klientów ma pozytywne doświadczenia z używania Live Chatu w porównaniu do innych form kontaktu (telefon – 88%, email – 85%, Facebook – 84%, Twitter – 77%) (Zendesk).

3. 51 % klientów chce, by biznes był dostępny 24/7. Całodobowa dostępność przez 7 dni w tygodniu to ogromna zaleta sklepów internetowych. Jednak klienci chcą mieć możliwość kontaktu ze sprzedawcą nie tylko od poniedziałku do piątku w godzinach biurowych. Dlatego też tak ważne jest posiadanie Live Chata, który jest kompatybilny z botem. Bot jest programem imitującym konwersacje z ludźmi używając sztucznej inteligencji. Im więcej klient komunikuje się z botem, tym bardziej spersonalizowaną wiadomość otrzymuje, co w konsekwencji usprawnia proces sprzedaży.

4. Wiele osób potrzebuje pomocy przy zakupach online. 44% klientów uważa, że jedną z najważniejszych funkcji strony internetowej jest możliwość rozmowy z konsultantem w czasie rzeczywistym (Forrester).

5. Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się słyszeć w słuchawce tę irytującą muzyczkę podczas czekania na połączenie albo kiedy konsultant sprawdza dane w systemie? Na pewno tak. Okazuje się, że zawieszanie rozmowy i oczekiwanie na tak zwanym ‘holdzie’ to powód, dla którego 42% klientów preferuje Live Chat. Możliwość otrzymania natychmiastowej odpowiedzi na swoje pytanie jest czynnikiem, który skłania tak wiele osób do wyboru tej formy kontaktu (Business2Community). WhosOn w swoim raporcie wykazało, iż klienci nienawidzą holda do tego stopnia, że 66% z nich wolałoby leczyć zęby kanałowo bez znieczulenia, poddać się kontroli podatkowej czy pójść na obiad z teściową niż oczekiwać na linii na konsultanta.

6. Szybkość odpowiedzi to jeden z ważniejszych czynników decydujących o wyborze formy kontaktu z przedstawicielem sklepu internetowego. W czasach, w których wszystko mamy na wyciągnięcie ręki, natychmiastowa odpowiedź i oszczędność czasu to podstawa. Z badań Zendesk wynika, że większość problemów zaadresowanych na Live Chacie rozwiązana zostaje w przeciągu 42 sekund.

7. Zakupy w pracy. Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto chociaż raz tego nie robił. 21% klientów wybiera Live Chat, bo dzięki niemu mogą robić zakupy w pracy, a 51% – bo mogą robić wtedy wiele rzeczy jednocześnie (Econsultancy).

8. Czy używanie Live Chata jest domeną młodych ludzi? Na pewno wiodą oni prym, jeśli chodzi o ilość użytkowników korzystających z tego medium, ale co ciekawe, aż 45% klientów w wieku 55 lat i wzwyż korzystało z Live Chata na stronie internetowej i ta liczba rośnie. (Zendesk).

9. Szybkość i celność odpowiedzi na pytania klientów korzystnie wpływa na zmniejszenie liczby porzuconych koszyków. Aż 52% klientów twierdzi, że jeśli w krótkim czasie nie znajdą odpowiedzi na swoje wątpliwości, są gotowi porzucić zakupy online (WhosOn).

10. LiveChat to nie tylko wygoda dla klienta i natychmiastowość odpowiedzi. Dobre doświadczenia konsumenckie budują lojalność i przywiązanie do marki. 41% klientów uważa, że firma, która oferuje Live Chat na stronie jest bardziej godna zaufania (WhosOn).

11. Przyznaję się, ten punkt świetnie opisuje mnie (chociaż nie łapię się już w przedział wiekowy). 61% klientów poniżej 24 roku życia przyznaje się, że unika telefonowania do firm, a 60% Millenialsów preferuje kontakt przez Live Chat niż przez tradycyjne media (WhosOn).

 

Podsumujmy, Live Chat to klucz do zwiększenia sprzedaży, satysfakcji klienta oraz jakości obsługi. Pomimo tego, że efektywność tego medium została potwierdzona wieloma badaniami, to wiele dużych firm do tej pory nie wprowadziło tego rozwiązania na swoich stronach internetowych. Badania przeprowadzone na 1000 stron internetowych wskazało, że tylko 9% stron posiada opcję Live Chata. Co to oznacza? Jeśli zdecydujesz się na zaimplementowanie Live Chata, masz spore szanse na to, że będziesz o krok przed swoją konkurencją.

Rozwiązanie zaproponowane przez SALESmanago Marketing Automation to więcej niż zwykły czat, których na rynku dostępnych jest już wiele. SALESmanago łączy funkcje Live Chata z systemem profilowania behawioralnego i silnikiem rekomendacji opartym na AI, algorytmach Machine Learning oraz ostatnio wyświetlanych i zakupionych produktach. SALESmanago Live Chat jest również narzędziem służącym do zbierania danych o klientach. Progresywny formularz kontaktowy, wysyłany w trakcie rozmowy, zawiera pola z danymi, których brakuje na karcie danego kontaktu w bazie danych.

 

Czym wyróżnia się Live Chat SALESmanago wśród dziesiątek podobnych rozwiązań?

  • Konsultant ma dostęp do kompletnego profilu behawioralnego i transakcyjnego klienta podczas rozmowy
  • Spersonalizowane rekomendacje produktów, gotowe do wysyłania jednym kliknięciem podczas rozmowy
  • Progresywne profilowanie klienta podczas rozmowy przez Live Chat
  • SALESmanago Sales Bot zapewniający szybszą obsługę klientów i oszczędność czasu konsultantów
  • Szybkie wyszukiwanie produktów, o które prosi klient z możliwością przesłania w czasie rzeczywistym podczas rozmowy
  • Uruchamianie automatyzacji w innych kanałach (email, strona, mobile, sieci reklamowe) w zależności od przebiegu rozmowy
  • Zapewnienie pełnej analizy działań związanych z Live Chat, w tym czasu odpowiedzi konsultantów i konwersji

 

Dla zwiększenia efektywności i zapewnienia większej personalizacji podczas  rozmowy konsultanta z klientem, SALESmanago Live Chat został wzbogacony w nową funkcję – rekomendowanie produktów podczas rozmowy. W zakładce znajdują się trzy typy rekomendacji produktowych:

  • produkty, które użytkownik oglądał podczas ostatniej wizyty
  • produkty z porzuconego koszyka
  • Rekomendacje AI, działają one na zasadzie nauki zachowań pojedynczego klienta i na podstawie analizy zachowań zakupowych i przewidywań, rekomenduje produkty

 

 

Aby uruchomić rekomendacje w Live Chat, przejdź do ustawień zaawansowanych i zaznacz opcję Uruchom rekomendacje produktowe w Live Chat (1). Będzie to możliwe, jeżeli uprzednio prześlesz do systemu pliki XML z informacjami o produktach ze sklepu internetowego. To umożliwi wysyłanie rekomendacji produktowych podczas konwersacji na czacie z klientem. Ta opcja będzie widoczna na karcie kontaktu podczas rozmowy na czacie. Po ustawieniu wszystkich parametrów kliknij Zakończ (2) a Twój czat zostanie utworzony. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak utworzyć czat, odwiedź Pomoc SALESmanago.

 

 

Czy używasz już Live Chata SALESmanago?

Jeśli nie, możesz skorzystać z niego za darmo NA ZAWSZE.

lub

Sprawdź nasz nowy cennik, wybierz pakiet dla siebie i wykorzystaj możliwości Live Chata i innych zaawansowanych funkcji SALESmanago.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]