11 powodów, żeby zacząć monitorować kontakty już dzisiaj!

Wyobraź sobie firmę, która nie wie, kogo zatrudnia. Nie ma żadnych umów, nawet nie prowadzi rozmów rekrutacyjnych, więc kadra zarządzająca mówi na zebraniach do przypadkowej zbieraniny osób o różnym poziomie i profilu kwalifikacji, zaangażowania, ba! nawet mówiących innym językiem. Brzmi to trochę jak administracyjne i menedżerskie piekło. Jest to rozwiązanie kiepskie również ze względu na pracowników niższego szczebla – nie wiadomo do kogo się zgłosić z konkretnym problemem, kto koordynuje dany projekt, kto go wykonuje, a kto go w ogóle wymyślił?

A teraz pomyśl sobie, że taki obraz jest codziennością dla wielu osób prowadzących ecommerce: kontakty zjawiają się na stronie znikąd, poruszają się po różnych podstronach, wrzucają coś do koszyka i znikają bez śladu.

Czy da się tak prowadzić biznes w sieci? Niby tak, ale jak długo? Czy nie byłoby dużo wygodniej wiedzieć kto wchodzi na stronę, co go interesuje, czy kiedyś już kupował, a jeśli tak, to ile wydał? Jest to jeden z powodów, dla których warto zaimplementować na stronie kod monitorujący platformy do automatyzacji marketingu i w pełni wykorzystać jego możliwości. Nie uprzedzajmy jednak faktów. Przyjrzyjmy się najpierw kogo, z technicznego punktu widzenia, możesz spotkać na stronie www i w swoim CRM.

Użytkownicy anonimowi

Anonimowym odwiedzającym jest każda osoba, która pojawia się na stronie po raz pierwszy jeżeli nie została tam skierowana przez formularz, reklamę, bądź link w mailu wysłanym z platformy marketing automation połączonej z kodem monitorującym umieszczonym w kodzie strony.

Na stronie posiadającej możliwość monitorowania działań użytkowników informacje o anonimowych wizytach są zbierane i przechowywane przez kilka godzin, a potem są usuwane. Jeśli kontakt w ciągu 3 godzin wykona akcję, która spowoduje jego zmonitorowanie to szczegóły wizyty anonimowej zostaną przypisane do jego nowo powstałej karty kontaktu.

Pamiętaj! Jeżeli masz odpowiednie oprogramowanie możesz komunikować się nawet z anonimowymi użytkownikami. Z poziomu platformy marketing automation możesz ustawić:

  • wysyłkę powiadomień web push (krótkich wiadomości wysyłanych przez przeglądarkę – nie wymagają one podawania adresu email, ani akceptowania polityki cookie; więcej o powiadomieniach web push przeczytasz tutaj);
  • wyświetlanie ramek rekomendacji (oglądając przedmioty z jednej kategorii od razu widzisz ofertę rzeczy podobnych, będących w promocji lub komplementarnych);
  • wyświetlanie dynamicznych pop-upów (na podstawie wiedzy o zainteresowaniach użytkownika, jego scoringu, historii zakupów a nawet podstrony na której się aktualnie znajduje pozwalają wyświetlać każdemu z osobna treści nawiązujące do tego co robił, lub nadal robi na stronie; więcej o ramkach rekomendacji i dynamicznych pop-upach przeczytasz tutaj);
  • okienko Livechat, umożliwiające reagowanie na pytania odwiedzających w czasie rzeczywistym z poziomu strony www;

Nie wygląda to źle, jednak nie jest to jeszcze ten poziom personalizacji, który wyróżni Twoje działania marketingowe spośród innych.

Kontakty zidentyfikowane

Identyfikacja kontaktu następuje w momencie, kiedy podaje on swój email. Może to zrobić korzystając z formularza na stronie, albo na przykład podając dane przez Facebooka (Lead Ads). Jednakże samo posiadanie adresu nie jest jeszcze końcem tej drogi. Dopóki nie będziesz w stanie powiązać kontaktu z konkretnymi akcjami, poziom personalizacji którym operujesz pozostawia wiele do życzenia.

Wbrew pozorom nie każdy kontakt, który jest zidentyfikowany jest również monitorowany. Może się zdarzyć, jak w już wspomnianym przypadku, że ktoś wypełni formularz klikając w reklamę na Facebooku. Teoretycznie coś tam o tej osobie wiesz – możesz dodać odpowiedni tag powiązany z klikniętą reklamą (czy to przy imporcie bazy kontaktów, czy też korzystając z integracji SALESmanago z FastTony.es dzięki której możesz  tworzyć kampanie Lead Ads i ustawiać automatyczne przesyłanie kontaktów pozyskanych dzięki formularzom zamieszczonym w reklamie do CRM. Przesyłanie kontaktów trwa ok. 6s. Kontakty przesyłane są wraz z tagiem, dlatego za pomocą reguł automatyzacji możesz ustawić wysyłkę wiadomości z podziękowaniem za wypełnienie formularza, bądź wiadomość powitalną dla nowego członka społeczności, którą prowadzisz.

Jeżeli rozpatrujemy osobę, o której wiesz tylko jaki ma adres email to zestaw dostępnych akcji wygląda następująco:

  • dodanie do kampanii po tagu – możesz to zrobić na dwa sposoby – ustawiając regułę automatyzacji, bądź ręcznie – jako akcja masowa np. po imporcie kontaktów;
  • wysyłka wiadomości po tagu w tym uruchomienie cyklu lead nurturing – to najprostsze co możesz zrobić dysponując adresem email; ustawiając regułę zaznaczasz, że wiadomość ma być wysłana do odbiorców którzy mają konkretny tag; pamiętaj, że jeśli importujesz bazę z pliku, musisz uruchomić regułę ręcznie;
  • ustawienie autorespondera – możesz również ustawić automatyczną wysyłkę wiadomości w formie autorespondera dla wszystkich nowych kontaktów w systemie, kontaktów na pewnym etapie lejka sprzedażowego, bądź dla wszystkich kontaktów z konkretnym tagiem (podobnie jak powyżej, przy imporcie z tagami z pliku autoresponder nie zadziała);
  • dodanie do grupy odbiorców – przechodząc do CRM -> Zarządzaj kontaktami -> Dodaj zdefiniowane grupy odbiorców możesz dodać nowe kontakty czy to po adresie, czy po tagu do określonej grupy adresatów;
  • monitorowanie reakcji na wysłane wiadomości – na karcie kontaktu zawsze możesz sprawdzić, czy dany kontakt otworzył wysłaną do niego wiadomość i czy kliknął w przesłany link;
  • wysyłka wiadomości masowych, np. newsletter do całej bazy – to dość oczywiste działanie: jeżeli kontakt znajduje się w Twojej bazie, ale na przykład nie ma tagu, to i tak możesz mu wysłać wiadomość kierowaną do wszystkich kontaktów;
  • wykorzystanie przy tworzeniu Custom Audience i skierowanie do nich kampanii na Facebooku – aby móc tworzyć lub edytować Custom Audience ważne jest połączenie SALESmanago z Facebook Ads; kontakt może być dodany do Custom Audience zarówno ręcznie jak i przez regułę automatyzacji;

Kontakty monitorowane

Trzecią grupą kontaktów na stronie są kontakty monitorowane. Przypadkowy odwiedzający zostają objęci monitoringiem w 4 przypadkach:

  • kliknięcia w link z mailingu SALESmanago,
  • wypełnienia systemowego lub zintegrowanego przez API formularza,
  • kliknięcia w link wygenerowany na karcie kontaktu w systemie,

Po tej akcji system zaczyna zbierać informacje o zachowaniach użytkowników i przypisywać je do odpowiednich kart kontaktów.

Dopiero objęcie kontaktów monitoringiem daje Ci możliwość pełnego wykorzystania potencjału platformy do automatyzacji marketingu. Możesz do nich kierować praktycznie wszystkie akcje dostępne na platformie (nie liczę na przykład ekstra płatnych mailingów do kontaktów anonimowych, ponieważ nie ma potrzeby korzystania z tej funkcjonalności). Oprócz tych wymienionych powyżej można dodać na przykład:

  • tworzenie profili behawioralnych,
  • ustawienie procesów workflow,
  • wykorzystanie analityki RFM,
  • wysyłka dynamicznych maili 1-do-1,
  • ratowanie porzuconych koszyków,
  • ustawienie personalizowanych bannerów,
  • wykorzystanie zaawansowanej segmentacji przy tworzeniu reguł,
  • wykorzystanie geolokalizacji,
  • prowadzenie działań omnichannel,
  • itp.

Dlaczego warto monitorować kontakty?

  1. Zyskujesz wiedzę o swoich odbiorcach.
  2. Tworzysz indywidualne profile behawioralne każdego z użytkowników.
  3. Wykorzystujesz wiedzę o zachowaniach użytkowników, personalizując przekaz.
  4. Dopasowujesz swoje działania do zainteresowań klientów.
  5. Umacniasz więź z odbiorcami i zdobywasz ich zaufanie.
  6. Skracasz czas trwania procesu zakupowego oferując klientom to co ich interesuje.
  7. Dokładnie segmentujesz swoją bazę danych.
  8. Tworzysz podstawy do prawdziwej komunikacji w czasie rzeczywistym.
  9. Opierasz swoje działania nie na domysłach, ale na prawdziwych danych.
  10. Masz dużo większą możliwość wykorzystania reguł automatyzacji.
  11. W pełni wykorzystujesz platformę do automatyzacji marketingu.

Jeśli chcesz zobaczyć jak wygląda droga od anonimowego odwiedzającego do zaangażowanego klienta i jak przebyć ją z platformą marketing automation, koniecznie zobacz naszą najnowsza infografikę!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]

Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?
Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?

    Inflacja sprawia, że klienci zastanawiają się dwa razy, nim otworzą portfel. I choć wciąż kupują, to ich zachowanie się zmieniło. W sektorze eCommerce obserwujemy inflacyjną recesję lojalności, która stawia marketerów w paradoksalnej sytuacji: muszą zwiększać swoją efektywność bez zwiększania kosztów operacyjnych. Jest z tego wyjście  – z głową.   Zachowanie klientów się zmieniło […]

Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce
Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce

    Jak w chińskim przysłowiu, żyjemy w ciekawych czasach, które zmuszają nas do przekraczania ograniczeń i jeszcze efektywniejszego działania – mówiąc prościej, zgodnie z zasadami lean. W tym artykule przedstawiamy najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu eCommerce i dostarczamy wskazówek, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widzimy wokół nas.   Ciekawe czasy   […]

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]