15 artykułów o marketingu, które powinieneś przeczytać (listopad 2015)

close up hands multitasking man using tablet, laptop and cellhpone connecting wifi

Czym jest dziś aplikacja mobilna? I jakie błędy trzeba popełnić, by to zrozumieć? Czy marketerzy powinni się bać automatyzacji copywritingu i maszyn do produkcji tekstu? Jak zaplanować posty w social media? Czy Periscope nadaje się do wykorzystania w biznesie? Jak samodzielnie zbudować niezawodny (i trochę przerażający budzik)? Mamy odpowiedzi na te wszystkie pytania, a nawet na więcej! Zapraszamy do naszego comiesięcznego wyboru najlepszych postów o marketingu.


Internet Rzeczy dla Marketerów. Pobierz darmowego ebooka


Po angielsku

The new rules of brand app marketing

Jak zmienia się marketing aplikacji mobilnych? Przede wszystkim coraz większą rolę w appstore’ach odgrywają aplikacje marek, takie jak Sit or Squat (która pozwala na podstawie geolokalizacji znaleźć przyjemną, czystą toaletę w pobliżu). Najważniejsze jest dostarczenie czegoś użytecznego oraz podejście skoncentrowane na danych. Kluczowe znaczenie ma personalizacja wiadomości w aplikacji, szczególnie tego, co dzieje się po zainstalowaniu.

 

15 Mind-Blowing Stats Marketers Can Be Thankful For

Garść podnoszących na duchu statystyk. Percepcja marketerów w organizacjach zmienia się! Pamiętacie wyniki badania Adobe, z których wynika, że CEO nie ufają marketerom? Dziś w wielu firmach udało się zażegnać ten problem. Zwiększają się budżety na marketing, a klienci ufają bardziej treściom na stronach www marek.

 

Should writers be worried about automated copywriting?

Czy marketerzy powinni się bać automatyzacji copywritingu?

Pisaliśmy już o tym, że paradoksalnie to właśnie tworzenie treści ze wszystkich zadań marketingowych jest tym, które najłatwiej zautomatyzować. Ben Davis rozprasza obawy, że automatyzacja pozbawi nas pracy, a odtąd będziemy czytać w sieci produkowane przez roboty treści.

 

Technology Will Soon Make Black Friday Obsolete

Na Wired o tym, że imprezy w stylu Black Friday czy Cyber Monday przestaną mieć niedługo sens z uwagi na technologię.

Kończy się era wielkich kampanii promocyjnych, adresowanych do wszystkich klientów. Dzięki danym na temat ilości towarów, dostępności oraz zachowaniu danego klienta (preferencjach zakupowych, budżecie), będziemy dopasowywać optymalną cenę do produktu dla indywidualnego odbiorcy. Oznacza to, że każdy z nas ten sam produkt będzie mógł kupić za inną cenę. Już dziś działają w ten sposób np. firmy lotnicze podczas wyceny biletów.

 

What Is Netnography?

Nowe podejście do Buyer Personas. Netnografia, pojęcie ukute przez Roberta Kozinetsa, oznacza „dział etnografii (naukowego opisu zwyczajów jednostek i kultur), który analizuje zachowanie jednostek w internecie z wykorzystaniem technik marketingu online”.

 

4 Tools to Build a Social Media Content Calendar

Social Media Examiner przedstawia 4 proste narzędzia, które możesz wykorzystać, by stworzyć kalendarz postów w social media.

 

Już nigdy nie zaśpisz, bo Twój budzik Cię pobije

Wynalazczyni Simone Giertz wymyśliła – początkowo w ramach Halloweenowego żartu – budzik, który wyposażony jest w gumową replikę ręki, przeznaczoną do okładania śpiocha. Zrozumiecie, kiedy obejrzycie:

 

Po polsku

Jak marki korzystają z Periscope?

Artur Jabłoński o tym, w jaki sposób biznes wykorzystuje Periscope – narzędzie do wideotransmisji na żywo, nastawione na kontakt z odbiorcami w czasie rzeczywistym. Fajnie, że autor pokazuje też działania polskich marek, np. Radia Zet, które pokazało od zaplecza pracę swojego newsroomu.

 

Media społecznościowe to nowy telefon

Czemu media społecznościowe nie powinny być domeną działu marketingu? Ponieważ to nie tylko domena kreowania marki, ale i praktycznych interakcji, zapytań w konkretnych sprawach. Zachęcaj cały zespół do angażowania się w social media!

 

Dziś lokalnie, jutro globalnie czyli jak zacząć ekspansję globalną z wykorzystaniem internetu

Praktyczny poradnik dla lokalnych marek, które chcą atakować rynek globalny, od Przemysława Modrzewskiego. Szczególnie cenne, że autor podaje konkretne narzędzia, z których możesz skorzystać podczas każdego etapu operacji, jak Global Market Finder czy raport wyszukiwanych haseł.

 

Rozmowa z Tomkiem Szklarskim – twórcą aplikacji „Odkryj Śląskie”

Jak aplikacje mobilne mogą zmieniać oblicze miast? Obejrzyjcie wywiad z Tomkiem Szklarskim na blogu Marketing Mobilny.

Poniżej pierwsza część wywiadu, całość z komentarzem w linkowanym wpisie.

 

Czego nie wiesz (a powinieneś) przed stworzeniem pierwszej aplikacji mobilnej?

Na Jestem Mobi świetny zbiór wypowiedzi ekspertów, którzy opowiadają o błędach, które popełnili przy poprzednich aplikacjach, i czego się z nich nauczyli. Zaskoczą Cię!

Np. Marcin Zaremba, autor książki ‚Mobile dla menedżerów’, head of product PizzaPortal mówi: „Przykładowo 11% Polaków jest w jakimś zakresie objętych niepełnosprawnością, a smartfon jest dla nich często oknem na świat – z konieczności a nie przyzwyczajenia. Bardzo łatwo więc przez brak świadomości odmówić tej grupie społecznej dostępu do własnej usługi, tak jak ja to zrobiłem przy jednym z moich projektów.”

Cenny wpis!

 

Na naszym blogu

Na naszym blogu w listopadzie czytaliście najchętniej:

Podziel się swoimi ulubionymi wpisami

Jak zawsze, czekmay w komentarzach na Wasze typy i ulubione teksty o marketingu. Co warto było przeczytać w listopadzie?

SALESmanago to jedyna platforma CDXP (all-in-one Customer Data Platform & Customer Experience Platform) wspierana sztuczną inteligencją i wykorzystująca podejście no-code. Używana jest przez ponad 2000 klientów (m.in. Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance, Victoria’s Secret) w 50 krajach. Financial Times określił SALESmanago jako najszybciej rosnącą platformę marketing automation w Europie.

SALESmanago wykorzystuje pełen potencjał danych o klientach, łącząc zaawansowaną analitykę i hiperpersonalizację do dostarczenia w pełni konfigurowalnych, spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach marketingowych.

Firma zlokalizowana jest w Krakowie i zatrudnia 300 doświadczonych konsultantów, data scientists i inżynierów. SALESmanago działa międzynarodowo dzięki szerokiej sieci ponad 1000 partnerów biznesowych.

Zacznij swoją podróż z SALESmanago od 2-miesięcznego darmowego Proof of Concept. Zarejestruj się na www.salesmanago.pl

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]

Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?
Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

    Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:   Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne   Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane zero- i first-party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane Zero- i First-Party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI
Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI

    Last touch ROAS wciąż dominuje wyobraźnię marketerów jako prymitywne, ale proste narzędzie pomiarowe. W nowym krajobrazie eCommerce, zdominowanym przez zagadnienie prywatności, będzie musiało się to zmienić. Wskaźniki dla ROAS ucierpią z uwagi na brak danych z tracking i bardzo ograniczone sposoby identyfikacji urządzeń. Brak plików cookie third-party tylko pogorszy sytuację. Co zastąpi ROAS? […]

Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party
Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party

    Niedawne badanie przeprowadzone przez CommerceNext pokazuje, że 39% sprzedawców detalicznych i marek obawia się nowego środowiska post-cookie, zdominowanego przez podejście privacy-first. W badaniu autorzy starali się też dociec, jakich strategii wobec tego środowiska planują użyć marketerzy. Oszałamiający okazała się fakt, że branża eCommerce wydaje się być nieświadoma roli, jaką dane zero-party mogą – […]

Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce
Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce

    Podczas ostatniej poświęconej wynikom finansowym telekonferencji giganta mediów społecznościowych Facebook nie zabłysnął, co wskazuje na odpływ w internetowej przestrzeni reklamowej. Co to znaczy? W środę, 2 lutego 2022 r., Facebook przeprowadził telekonferencję na temat wyników za IV kwartał. To nie był dla niego moment triumfu. Gigant ogłosił prognozę, zgodnie z którą przychody w […]

7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party
7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party

    Ślad węglowy firm i ich produktów staje się coraz większym problemem dla klientów, a biznes gorączkowo szuka sposobów na jego zmniejszenie. Znaleźliśmy 7 sposobów, na to jak dane zero-party mogą być pomocne w wysiłkach na rzecz wypracowania bardziej zrównoważonego modelu — zarówno pod względem zrównoważenia biznesowego, jak i środowiskowego. Przekształcenie eCommerce w ECOmerce […]

[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć
[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć

    Aby radykalnie polepszyć komfort korzystania z naszego systemu, przeprojektowaliśmy jego interfejs od podstaw. Na początek przygotowaliśmy pionierskie wytyczne Human Interface, inspirowane najnowszymi trendami projektowymi dla najbardziej intuicyjnych systemów operacyjnych. Skrupulatne wykonanie założeń projektowych umożliwiło nam wyniesienie User Experience do poziomu nieosiągalnego, na dzień dzisiejszy przez żaden system SaaS. Celem, jaki sobie postawiliśmy, było […]