13 artykułów (i 1 książka!) o marketingu, które musisz przeczytać! Edycja: styczeń 2018.

 

Kopę lat, prawda? Fakt, trochę czasu minęło od ostatniego posta z najlepszymi artykułami o marketingu i Marketing Automation. Ale już to nadrabiamy. Jako, że styczeń chyli się ku końcowi, jak Feniks z popiołów wyłania się ten oto post: TOP 13 Najlepszych Artykułów (i 1 Książka) o Marketingu ze stycznia 2018.

 

 

 

1. Jak radzić sobie z negatywnymi komentarzami w social media?

To, co raz wrzucone do internetu, zostanie już w nim na zawsze. Wszystkie działania, które podejmujesz mogą zostać skomentowane…oczywiście, nie zawsze pozytywnie. Możesz być pewien, że nie tylko posty na Twoim osobistym koncie, ale także te firmowe wpisy mogą stać się ofiarą tzw. hejtu. Pozostawione bez odzewu mogą zrujnować reputację firmy, a także obniżyć sprzedaż i interakcje z klientami. W tym artykule znajdziesz porady, jak radzić sobie z falą negatywnych komentarzy i przekuć je w sukces swojej firmy.

 

2. GDPR (RODO) a dane osobowe dzieci

GDPR (RODO), czyli nowa regulacja prawna dotycząca ochrony danych osobowych, jest tematem wiodącym wielu publikacji w kilku ostatnich miesiącach. Ale czy to oznacza, że wiemy już wszystko? Nie dziwi już nikogo fakt, że dzieci, podobnie jak dorośli, aktywnie używają internetu. Czy dane najmłodszych są dostatecznie chronione? Ten artykuł porusza kwestię danych dzieci w świetle nowego prawa i tego, co na ten temat muszą wiedzieć firmy by czuć się w pełni przygotowanymi do wejścia w życie ustawy.

 

3. Voice AI – czy zrewolucjonizuje nasz sposób robienia zakupów?

Wyniki niedawno przeprowadzonej ankiety wskazały, że 29% użytkowników urządzeń takich jak Echo lub Google Home robi zakupy za pomocą asystenta głosowego a 41% planuje to w przyszłości. Mamy do czynienia z rewolucją czy chwilowym trendem? Warto inwestować pieniądze we wdrożenie Voice AI do swojej strategii marketingowej? Jakie obszary zmienią się przez zakupy aktywowane głosem? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule.

 

4. Jak kryptowaluta zmieni programy lojalnościowe?

Prób digitalizacji metod płatności było już wiele. Rządy chciały stworzyć społeczeństwa bezgotówkowe, dokonujące transakcji za pomocą walut cyfrowych. Czy to już się stało? Spójrzmy: krytowaluta, bitcoiny i kopalnie bitcoinów…te terminy rozchodzą się w internecie lotem błyskawicy. Może to już czas, by pomyśleć jak wykorzystać kryptowalutę w marketingu. Jednym z pomysłów na wprowadzenie cyfrowych złotówek w świat marketingu jest wcielony w życie przez UNSW pomysł na użycie kryptowaluty zamiast punktów lojalnościowych.

 

5. Chatboty w świecie omnichannel

Kariera botów rozwija się a wdrożenie sztucznej inteligencji jest szeroko dyskutowane w świecie biznesu. Niezaprzeczalnym faktem jest, że podejście omnichannel zmieniło pogląd na doświadczenia konsumenckie. Tradycyjne contact centre, jako integralna część wielu firm już nie wystarcza, by zapewnić doskonałe doświadczenia klienckie. Nowoczesny klient chce komunikować się z firmami używając wielu różnych kanałów. Call centre, niezależnie czy będzie obsługiwane przez ludzi czy boty, musi zmienić sposób interakcji z klientem, gdyż sam telefon to już za mało.

 

6. 6 punktów w podróży zakupowej klienta, które mogłeś przeoczyć

Szóstą pozycją w tym zestawieniu jest artykuł ‚6 punktów w podróży zakupowej klienta, które mogłeś przeoczyć’. Przypadek? Nie sądzę. Wiadomość zwrotna od Twoich klientów jest bezcennym źródłem wiedzy i zachętą do udoskonaleń. Gdzie marketerzy powinni  umieszczać prośby o wiadomość zwrotną? Dowiesz się po lekturze artykułu.

 

7. Jak małe przedsiębiorstwa mogą przeżyć „apokaliptyczne” zmiany na Facebooku?

Niedawne ograniczenie zasięgu postów na Facebooku zwiększyło dystans między firmami i ich klientami. Zwłaszcza małe firmy ucierpiały przez tę zmianę, gdyż to one najbardziej polegały na promocji na Facebooku. Powodem zmiany miało być wprowadzenie równowagi między ilością postów wrzucanych przez rodzinę i przyjaciół a kontami firmowymi. Ok, wysiłek godny pochwały. Ale co mają teraz zrobić firmy? W tym artykule znajdziesz garść porad, jak zaadaptować swoją strategię do nowych warunków, żeby nadal pozostać w grze.

 

8. Jak zyskać tysiące leadów przy użyciu prostego narzędzia: Quora.

Quora to platforma Q&A zrzeszająca intelektualistów, którzy chcą wyrazić tam swoją opinię. Jak jednak może ona pomóc przedsiębiorstwom w generowaniu leadów? I to w dodatku tysięcy leadów? Odpowiedź jest prosta: użytkownicy, na których pytania odpowiadasz, są bezpośrednio zainteresowani Twoimi produktami czy usługami. Każdy, kto klika w pytanie będzie zainteresowany Twoją firmą i zwiększy Twój ruch! Jak być skutecznym na Quora? Sprawdź w artykule.

 

9. 7 błędów, które zrujnują implementację Marketing Automation

Jeśli już chcesz wdrożyć Marketing Automation – zrób to porządnie. Gra jest warta świeczki bo platformy do automatyzacji marketingu to potężne narzędzia mające ogromny potencjał zwiększania zysków zarówno małych jak i dużych przedsiębiorstw. Dają one możliwość poznania swoich klientów, dopasowania treści do potrzeb klienta czy prowadzenia skutecznych, spersonalizowanych kampanii marketingowych. Automatyzacja może przynieść ogromne korzyści, ale wprowadzana bezmyślnie może okazać się nieskuteczna.

 

10. Czas na Generację Z

Millenialsi byli oczkiem w głowie marketerów od dłuższego czasu. Swoją uwagę skupili na znalezieniu sposobów na dotarcie do nich. Pomimo tego, że nadal większość uwagi marketerów skupiona jest na nich, to jednak nadchodzi nowa liczna grupa – Generacja Z, znana również jako generacja multitasking lub generacja @. To kim są i jak przykuć ich uwagę opisano szczegółowo w artykule.

 

11. Video na żywo w biznesie

Czy wiesz, że statystycznie spędzamy codziennie około 1.5 godziny oglądając materiały video? Wielu nie docenia ich mocy. Video jest potężnym marketingowym medium: wpływa na emocje użytkowników poprzez dźwięk, ruch i obraz, co wzmacnia relacje z klientami i buduje dobry wizerunek firmy.

 

12. 7 email marketingowych trików, które zniszczą Twój biznes

Stary, dobry email marketing – pomimo upływu czasu i pojawienia się nowych zawodników, jak media społecznościowe czy sztuczna inteligencja – jest nadal mocno cenionym narzędziem marketingowym. Może wnieść dużo dobrego do Twojego biznesu ale może również czasem zawieść. Jak uniknąć fiaska? Odpowiedź jest prosta: aby nie wpaść w tarapaty, unikaj angażowania się w żadne z opisanych powyżej akcje.

 

13. Czy media społecznościowe są pomocne w biznesie?

W erze cyfryzacji, personalizacja jest niezbędna, żeby przykuć uwagę klientów. Media społecznościowe rozświetliły cały internet mnóstwem przyciągających uwagę treści praktycznie z każdej dziedziny. W tym szybko zmieniającym się świecie mediów społecznościowych, niezbędne jest utrzymanie kontaktu ze swoimi klientami i prowadzenie takich kampanii marketingowych, które zaspokoją potrzebę personalizacji. Marketing spersonalizowany dla każdego klienta jest nie lada wyzwaniem, jest jednocześnie bardzo opłacalny.

 

14CRUSHING IT! czyli jak stworzyć dochodowy biznes

W 2009 roku, przedsiębiorca Gary Vaynerchuk wypuścił światowy bestseller CRUSH IT! Zachęca on ludzi biznesu do korzystania z marketingu internetowego i zamienienia swoich pasji w dochodowy biznes. Prawie 10 lat później, Gary kontynuuje temat w nowej książce opisując nowe pomysły, zdobytą wiedzę i case study, które udowadniają jak przedsiębiorcy z całego świata naprawdę przodują w biznesie. Sprawdzone metody na social media marketing czyni CRUSHING IT! praktycznym i pełnym inspiracji przewodnikiem dla ludzi biznesu chcących odnieść zawodowy i finansowy sukces.

 

Źródło: Amazon

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]