15 artykułów o marketingu, które powinieneś przeczytać (sierpień 2015)

Depositphotos_21043107_s-2015Przed nami kolejne podsumowanie miesiąca! Wracamy do Was z listą najciekawszych artykułów, jakie przeczytaliśmy w sierpniu. Będzie między innymi o niecodziennych kampaniach mobile, bałaganie w zbieranych danych i marketingu treści w czasie rzeczywistym.

Tu znajdziesz zestawienie z lipca.

Po angielsku

Mobile user acquisition: what’s really working (and, separating hype from truth) 

Dan Slagen obnaża mity marketingu mobile i pokazuje, jak zdobywać nowych klientów z wykorzystaniem tego kanału. W skrócie:

– social media są najskuteczniejszym kanałem promocji aplikacji tylko dla 14.8% marketerów

– płatna reklama nie jest tak skuteczna, jak się zdaje

– potrzebujesz równowagi między metodami organicznymi (typu inbound) a płatnymi. Tekst poparty statystykami.


Pobierz darmowego ebooka o Mobile Marketingu


 

What happens when data goes wrong? BAT’s CMO discusses

W zachwycie nad możliwościami, które daje nam Big Data, zapominamy, jak łatwo zepsuć całą idyllę: nieprawidłowe dane mogą zrujnować nasze działania. Jak tego uniknąć? Jakie błędy najczęściej popełniają marketerzy, kiedy zarządzają danymi? Paul Ormonde-James dowodzi, że podstawowy problem polega na tym, że na fali entuzjazmu firmy gromadzą wszytskie dane, traktując je równorzędnie, a w efekcie ich baza zamienia się w śmietnik, a nie w uporządkowany katalog przydatnych wiadomości. W efekcie płacą za przechowywanie danych, których nie używają, a z tego zbioru nie potrafią wyłuskać tego, czego potrzebują.

 

Why the future of content marketing is real-time

Przyszłość marketingu treści? Dopasowanie materiału do konkretnego użytkownika w czasie rzeczywistym. Wraz z postępującymi możliwościami analitycznymi, potrafimy szybko zlokalizować potrzeby i zainteresowania danego użytkownika, a następnie dobrać na tej podstawie najlepsze treści z naszych zasobów.

Być może niedługo algorytmy zastąpią też twórców treści? Pisaliśmy już o tym zjawisku w tekście Czy maszyny zastąpią marketerów?

 

How to Avoid Marketing Automation Disaster: 6 Essential Pre-Planning Steps 

Alexis Hall świetnie pokazuje drogę, jaką przemierzają marketerzy od pytania “Co to jest Marketing Automation?” do wdrożenia i obserwacji zysków. Czemu zajmuje to tak długo? I jak uniknąć sytuacji, w której kupujemy system Marketing Automation, który potem zostaje zredukowany do narzędzia do wysyłki emali?

 

Automating Content Reuse: One Marketing Team’s Story

Ciekawy tekst o tym, jak za pomocą tagów możesz lepiej wykorzystywać swoje treści i ułatwić życie czytelnikom Twojego bloga. Proste i tanie we wdrożeniu rozwiązanie, dzięki któremu lepiej wykorzystasz tworzone treści.

 

Don’t Waste Your Time: 6 Ways to Be More Efficient on Social Media 

Neil Patel o tym, jak mądrze zajmować się marketingiem w mediach społecznościowych, by nie zajmowało to nam wiele czasu. Jak planować, z czego zrezygnować i czemu nie musisz odpowiadać niezadowolonym w przeciągu 15 minut.

 

Divergent opinions about chief marketing technologists

Chief Markting Technologist, czyli CTO: osoba odpowiedzialna za łączenie działów marketingu i sprzedaży, który potrafi maksymalnie wykorzystać software i pozyskane dane do komunikacji z klientami. Czy jest nam potrzebny taki zawod, czy to tylko chwilowa mrzonka, związana z rozwojem rynku technologii marketongu? Scot Brinker przedstawia, co myślą o tym CEO.

 

6 After-order Emails to Boost Ecommerce Sales

Customers really read your after-order emails, so why do you neglect these messages? Apply best practices discussed on Practical Ecommerce.

 

Po polsku

Kreatywne metody wykorzystania geotargetowania

O tym, jak wykorzystać geotargetowanie, w oparciu o case study. Przyda się, jeśli szukasz przykładów geotargetowania i chciabyś zobacyzć, jak to wygląda w praktyce.

Co wprowadza ustawa krajobrazowa

Czy trzeba się bać tzw. ustawy krajobrazowej? Jak zmieni się outdoor? Czy dzięki temu nasza wspólna przestrzeń stanie się bardziej estetyczna?

 

Czy marka sportowa może w kreatywny sposób promować się w mobilnej aplikacji?

Katarzyna Dworzyńska o kampanii Nike w aplikacji Jak Dojadę. Inspirujące!

Na naszym blogu w sierpniu czytaliście najchętniej

20 darmowych narzędzi, które pomogą Ci lepiej pisać. Niezbędnik content marketingu!

Statystyki i dane dla marketerów za darmo. 14 źródeł, z których je pozyskasz

Czemu nikt nie ufa marketerom?

Jak pozyskiwać o 45% więcej leadów dzięki Marketing Automation?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]

Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?
Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?

    Inflacja sprawia, że klienci zastanawiają się dwa razy, nim otworzą portfel. I choć wciąż kupują, to ich zachowanie się zmieniło. W sektorze eCommerce obserwujemy inflacyjną recesję lojalności, która stawia marketerów w paradoksalnej sytuacji: muszą zwiększać swoją efektywność bez zwiększania kosztów operacyjnych. Jest z tego wyjście  – z głową.   Zachowanie klientów się zmieniło […]

Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce
Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce

    Jak w chińskim przysłowiu, żyjemy w ciekawych czasach, które zmuszają nas do przekraczania ograniczeń i jeszcze efektywniejszego działania – mówiąc prościej, zgodnie z zasadami lean. W tym artykule przedstawiamy najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu eCommerce i dostarczamy wskazówek, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widzimy wokół nas.   Ciekawe czasy   […]

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]