Przed nami kolejne podsumowanie miesiąca! Wracamy do Was z listą najciekawszych artykułów, jakie przeczytaliśmy w sierpniu. Będzie między innymi o niecodziennych kampaniach mobile, bałaganie w zbieranych danych i marketingu treści w czasie rzeczywistym.
Tu znajdziesz zestawienie z lipca.
Po angielsku
Mobile user acquisition: what’s really working (and, separating hype from truth)
Dan Slagen obnaża mity marketingu mobile i pokazuje, jak zdobywać nowych klientów z wykorzystaniem tego kanału. W skrócie:
– social media są najskuteczniejszym kanałem promocji aplikacji tylko dla 14.8% marketerów
– płatna reklama nie jest tak skuteczna, jak się zdaje
– potrzebujesz równowagi między metodami organicznymi (typu inbound) a płatnymi. Tekst poparty statystykami.
Pobierz darmowego ebooka o Mobile Marketingu
What happens when data goes wrong? BAT’s CMO discusses
W zachwycie nad możliwościami, które daje nam Big Data, zapominamy, jak łatwo zepsuć całą idyllę: nieprawidłowe dane mogą zrujnować nasze działania. Jak tego uniknąć? Jakie błędy najczęściej popełniają marketerzy, kiedy zarządzają danymi? Paul Ormonde-James dowodzi, że podstawowy problem polega na tym, że na fali entuzjazmu firmy gromadzą wszytskie dane, traktując je równorzędnie, a w efekcie ich baza zamienia się w śmietnik, a nie w uporządkowany katalog przydatnych wiadomości. W efekcie płacą za przechowywanie danych, których nie używają, a z tego zbioru nie potrafią wyłuskać tego, czego potrzebują.
Why the future of content marketing is real-time
Przyszłość marketingu treści? Dopasowanie materiału do konkretnego użytkownika w czasie rzeczywistym. Wraz z postępującymi możliwościami analitycznymi, potrafimy szybko zlokalizować potrzeby i zainteresowania danego użytkownika, a następnie dobrać na tej podstawie najlepsze treści z naszych zasobów.
Być może niedługo algorytmy zastąpią też twórców treści? Pisaliśmy już o tym zjawisku w tekście Czy maszyny zastąpią marketerów?
How to Avoid Marketing Automation Disaster: 6 Essential Pre-Planning Steps
Alexis Hall świetnie pokazuje drogę, jaką przemierzają marketerzy od pytania “Co to jest Marketing Automation?” do wdrożenia i obserwacji zysków. Czemu zajmuje to tak długo? I jak uniknąć sytuacji, w której kupujemy system Marketing Automation, który potem zostaje zredukowany do narzędzia do wysyłki emali?
Automating Content Reuse: One Marketing Team’s Story
Ciekawy tekst o tym, jak za pomocą tagów możesz lepiej wykorzystywać swoje treści i ułatwić życie czytelnikom Twojego bloga. Proste i tanie we wdrożeniu rozwiązanie, dzięki któremu lepiej wykorzystasz tworzone treści.
Don’t Waste Your Time: 6 Ways to Be More Efficient on Social Media
Neil Patel o tym, jak mądrze zajmować się marketingiem w mediach społecznościowych, by nie zajmowało to nam wiele czasu. Jak planować, z czego zrezygnować i czemu nie musisz odpowiadać niezadowolonym w przeciągu 15 minut.
Divergent opinions about chief marketing technologists
Chief Markting Technologist, czyli CTO: osoba odpowiedzialna za łączenie działów marketingu i sprzedaży, który potrafi maksymalnie wykorzystać software i pozyskane dane do komunikacji z klientami. Czy jest nam potrzebny taki zawod, czy to tylko chwilowa mrzonka, związana z rozwojem rynku technologii marketongu? Scot Brinker przedstawia, co myślą o tym CEO.
6 After-order Emails to Boost Ecommerce Sales
Customers really read your after-order emails, so why do you neglect these messages? Apply best practices discussed on Practical Ecommerce.
Po polsku
Kreatywne metody wykorzystania geotargetowania
O tym, jak wykorzystać geotargetowanie, w oparciu o case study. Przyda się, jeśli szukasz przykładów geotargetowania i chciabyś zobacyzć, jak to wygląda w praktyce.
Co wprowadza ustawa krajobrazowa
Czy trzeba się bać tzw. ustawy krajobrazowej? Jak zmieni się outdoor? Czy dzięki temu nasza wspólna przestrzeń stanie się bardziej estetyczna?
Czy marka sportowa może w kreatywny sposób promować się w mobilnej aplikacji?
Katarzyna Dworzyńska o kampanii Nike w aplikacji Jak Dojadę. Inspirujące!
Na naszym blogu w sierpniu czytaliście najchętniej
20 darmowych narzędzi, które pomogą Ci lepiej pisać. Niezbędnik content marketingu!
Statystyki i dane dla marketerów za darmo. 14 źródeł, z których je pozyskasz
Czemu nikt nie ufa marketerom?
Jak pozyskiwać o 45% więcej leadów dzięki Marketing Automation?