15 najciekawszych artykułów o digital marketingu: Wrzesień 2016

salesmanago-press-reviewDrodzy czytelnicy!

 

Oto nasze haiku na temat opuszczania bazy z kocy i poduszek kiedy siąpi zimny, październikowy deszcz:

 

Październik i deszcz

Fort z kocy i poduszek –

Nie dzwoń do mnie dziś

 

Albo

 

Nie nie  nie nie nie

Październik nie nie nie nie

Nie nie nie nie

 

Jako alternatywę wychodzenia z domu proponujemy Wam lekturę nowości ze świata marketing automation i digital marketingu. I absolutnie nie namawiamy do opuszczania przytulnej, deszczo- i smutkoodpornej fortecy z kocy, poduszek i gorącej herbaty. Oto 15 najciekawszych artykułów z zeszłego miesiąca:


 

Czujesz się zagubiony w marketingowym bełkocie? Pobierz Podręczny słownik Digital Marketera


 

 

  1. Etyka asymilacji SI 

Widzieliśmy to w filmach, czytaliśmy o tym w książkach. Zaczynając od Frankensteina Mary Shelley, przez Roya Batty Philipa K. Dicka  i HALa 9000 Artura C. Clarke, aż po Marvelowskiego Ultrona – sztuczna inteligencja przynosi ludzkości zarówno śmiech jak i łzy. Świat od lat debatuje na temat etyki tworzenia samoświadomych istot. Podlinkowany artykuł stara się ten dyskurs usystematyzować i przybliżyć.

 

  1. Podnieś swoją widoczność z Google’s Answer Boxes 

6 Przydatnych porad jak używać tego narzędzia Google aby poprawić wyniki SEO i dostać się na pierwsze pozycje wyszukiwania.

 

  1. Podnies swoją zawodową wiarygodność na LinkedIn 

Jesli nie ma Cię na LinkedIn to nie istniejesz. Przynajmniej według reklam tego serwisu. Tak, czy inaczej, jeśli już masz tam konto, to postaraj się pokazać z najlepszej strony. Tu znajdziez kilka przydatnych wskazówek jak to osiągnąć.

 

  1. Istotne zmiany w algorytmie Instagrama 

Można by powiedzieć, że Instagram to tylko obrazki. Jeśli jednak przez chwilę się nad tym zastanowisz, to zauważysz, że nawet najpiękniejsze zdjęcie znika w zalewie podobnych mu arcydzieł. Istnieje jednak prosty sposób, żeby ulepszyć treści wizualne – podpis. Pamiętaj – “w kraju ślepców mają gest: jednooki królem jest”, a w związku z najnowszymi zmianami podpisy na Instagramie zyskują na znaczeniu.

 

  1. Znaczenie wyszukiwarki grafik – 8 porad jak zaprząc do roboty zdjęcie profilowe  i poprawić pozycję wśród lokalnych wyników 

Google skłania się z roku na rok coraz bardziej w kierunku promowania lokalnych wyników wyszukań. Search Engine Land radzi jak wykorzystać zdjęcie profilowe, dla zdobycia wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

 

  1. Donald Trump oskarża Google o polityczna dyskryminację… ponownie 

USA żyje w ostatnich dniach wyścigiem o prezydencki fotel. Szykuje się prawdziwe starcie tytanów w rozgrywce Trump/ Clinton. Ostatnio D. Trump (znany z zamiłowania do sądzenia się z innymi) oskarżył Google o manipulowanie wynikami wyszukiwań i filtrowanie niepochlebnych informacji na temat jego oponentki, Hillary Clinton.

 

  1. Reklamy na Twitterze 

Mimo że część marketerów zdecydowała się w tym roku ignorować twitterową możliwość reklamy, warto poznać to narzędzie. Znajdź chwilę, aby w spokoju wysłuchać tego półgodzinnego podcastu i dowiedz się jak tych reklam używać, jak przeprowadzać testy A/B i jak planować budżet na media społecznościowe.

 

  1. Jeśli nie chcesz dostać kary od Google musisz unikać… 

… niepożądanych przekierowań ze strony mobilnej. Google stara się chronić delikatne zjawisko zaufania w kanale mobilnym, zatem karze strony mobilne, które pod przykrywką właściwego wyniku przekierowują użytkowników na strony, których nie chcą oni odwiedzać. Najnowsze wiadomości – Google poinformowało, że na razie nie planuje wydać nowego podręcznika postępowania w takiej sytuacji poza tym wymienionym w tekście.

 

  1. Daj się zainspirować influencerom 

Dokładnie Samowi Hurleyowi – światowemu #1 wśród marketerów cyfrowych. Kliknij w link i przeczytaj cały wywiad.

 

  1. Snapchat vs. Instagram – sprawdź czego powinieneś użyć [Infografika] 

Podobieństwa i różnice, funkcje i wpływ na odbiorców. Porównanie dwóch popularnych narzędzi storytellingowych zaprezentowane w formie estetycznej infografiki.

 

  1. Facebookowi hakerzy korzystają z coraz bardziej zaawansowanych narzędzi 

Nie każdy z nas wie, że istnieje co najmniej 10 pewnych sposobów zhakowania konta na Facebooku. Żyjąc częściowo w świecie wirtualnym powinniśmy podnosić naszą świadomość istniejących zagrożeń i uczyć się sposobów zapobiegania im.  

 

  1. Gładkie cięcie? Tak, poproszę! Wywiad z założycielem Cornerstone 

Pamiętacie amerykański Dollar Shave Club? Niespodzianka – Brytyjczycy maja własną wersję. Jak przystało na królewskie terytorium, ich Cornerstone jest biznesową subskrybcją z klasą”, która pozwala na cykliczny zakup przyborów do golenia.

 

  1. Kontrowersyjne spojrzenie na przyszłość aplikacji mobilnych 

Przeczytaj i przemyśl to co comScore ma do powiedzenia na temat przyszłości aplikacji mobilnych. Wersja TL;DR – rynek może zbliżać się już do przesycenia apkami, i możliwym jest, że utrzymają się tylko duzi gracze.

 

  1. Świąteczne kampanie mailingowe 

Halo! Czas odkurzyć srebrne dzwoneczki i zacząć planować kampanie emailowe na nadchodzący gorrrący okres świąteczny. Na stronie znajdziesz kalendarz świąt w krajach anglosaskich od września 2016 (mało przydatne) do stycznia 2017 (bardzo przydatne).

 

  1. Indie w sieci 

Słysze liście już o YouTube Go? Podpowiadamy, że już najwyższy czas zapoznać się z tematem. Czy tego chcemy, czy ni, dostęp do Internetu jest uważany za jedno z podstawowych praw człowieka. Cytując Johannę Wright, vice w dziale marketingu YouTube: “Zawsze wierzyliśmy, że ograniczony dostęp do sieci nie powinien być ograniczeniem podczas korzystania z naszego serwisu. W 2014r. Uruchomiliśmy usługę YouTube Offline tak, aby każdy mógł oglądać nasze filmiki bez irytującego buforowania. Kilka miesięcy temu wypuściliśmy Smart Offline – funkcję, dzięki której możesz zachować wybrane klipy offline, żeby obejrzeć je później, poza godzinami szczytu, taniej i szybciej”. Co więcej, Google pracuje nad udostępnieniem w Indiach darmowego Wi-Fi , żeby jak najwięcej osób mogło z niego korzystać!

 

Miłego czytania!

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]