17 problemów, jakie rozwiązuje Marketing Automation

Concept of stressed busibnessman at work

Kiedy wybierasz platformę Marketing Automation, warto wiedzieć dokładnie, czego od niej oczekujesz: jaki problem chcesz zaadresować?

Precyzyjne określenie Twoich potrzeb pomoże ustalić, jakiego systemu potrzebujesz. Dlatego wykorzystaj poniższą listę do diagnozy problemów w Twojej firmie.


10 Sposobów na Omnichannel Marketing. Pobierz bezpłatny poradnik


 

  1. Za mało wiesz o odbiorcach: kiedy nie wiesz, kim są Twoi klienci, ciężko Ci do nich mówić i ciężko ich przekonać. Monitorowanie ich zachowania oraz analityka pozwoli zbudować profil każdego z nich oraz bazy całościowo, zaobserwować trendy czy przewidywać jej zachowania.
  2. Chcesz precyzyjnie targetować wiadomości. Wykorzystaj Marketing Automation do ustalania, do kogo dokładnie i w jakim momencie ma trafić Twoja oferta.
  3. Masz mało wartościową bazę adresów. Platforma pozwoli Ci zarówno ją wyczyścić (za pomocą kampanii win back zidentyfikujesz adresy, których właściciele nie utrzymują z Tobą kontaktu) oraz zapewni narzędzia do pozyskania wysokiej jakości leadów (spersonalizowane formularze kontaktowe, progresywne profilowanie). Ponieważ aż 25% Twojej bazy dezaktualizuje się co roku w sposób naturalny (nie mówiąc już o tym, że sam możesz niechcący obniżać jej jakość, np. przez kupowanie list), higiena bazy ma kluczowe znaczenie. Aż 50% marketerów twierdzi, że jakość danych, na których pracują, obniża znacząco skuteczność prowadzonych działań.
  4. Chcesz generować więcej leadów wyższej jakości. Marketing Automation pozwala pozyskiwać o 50% więcej leadów kwalifikowanych do sprzedaży przy obniżeniu kosztów o 33% (badania Forrester Research, dotyczy B2B). Platforma pozwoli Ci przygotować klienta do decyzji o zakupie.
  5. Chcesz edukować klientów. Według badań Annuitas, klienci, którzy byli edukowani, wydają o 47% więcej niż ci, którzy nie byli poddawani kampaniom typu Lead Nurturing.
  6. Chcesz zwiększyć sprzedaż. 79% osób, które odwiedza Twoją stronę www, nie dokona zakupu. Co więcej, spora grupa z nich po prostu porzuci stronę. Dzięki rozwiązaniom Marketing Automation możesz zastosować do nich dedykowaną dopasowaną do ich zainteresowań oraz kontekstu kampanię w dowolnie wybranym kanale. Nawet jeżeli nie pozyskałeś ich adresu, możesz wykorzystać tzw. Anonymous Marketing Automation (kampanie dedykowane dla anonimowych użytkowników).
  7. Twój lejek sprzedażowy przecieka. Potrafisz zidentyfikować, że na pewnym etapie Twoi użytkownicy zatrzymują się i nie chcą posunąć się dalej, ku sprzedaży. Marketing Automation dzięki narzędziom analitycznym pozwoli znaleźć problem, a potem, dzięki monitorowaniu zachowania i personalizacji rozwiązać go.
  8. Masz duży ruch, który nie przekłada się na leady ani sprzedaż. Wydajesz sporo na kampanie, które przyciągają użytkowników na www, ale nie potrafisz ich zatrzymać? Wykorzystaj najlepsze praktyki Lead Generation ze spersonalizowanymi formularzami kontaktowymi.
  9. Chcesz segmentować swoją bazę, by wysyłać spersonalizowane emaile do poszczególnych grup czy adresować inne kreacje (banery, SMS-y, kampanie w social media). Emaile do segmentu działają lepiej: wykazują o 14,47% wyższe OR i o 89% wyższe CTR w porównaniu do wiadomości wysyłanych masowo
  10. Chcesz z łatwością tworzyć intuicyjne, responsywne landing pages, których efektywność będziesz mógł na bieżąco monitorować. Nic prostszego: użyj kreatora drag&drop i twórz dowolną ilość stron docelowych.
  11. Chcesz adresować porzucone koszyki. Aż 67% koszyków w ecommerce jest porzucane! Możesz je uratować za pomocą emaili dynamicznych.
  12. Potrzebujesz więcej interakcji z odbiorcami w czasie rzeczywistym. Real-time marketing? Potrzebujesz pogłębionego wglądu w preferencje oraz style zachowań klientów, a także narzędzi do reagowania na bieżąco. W istocie działanie w czasie rzeczywistym to sztuka szybkiego odpowiadania na mikrodziałania klienta (obejrzenie materiału, przejście na podstronę, kliknięcie „Lubię to”).
  13. Marnujesz pieniądze na kampaniach RTB czy w social media. Zamiast tego targetuj kampanie precyzyjnie.
  14. Twój dział marketingu nie jest wydajny. Czy mierzysz skuteczność poszczególnych działań? Czy dbasz o ich optymalizację na bieżąco? Zyskaj dostęp do pogłębionej analityki.
  15. Działy marketingu i sprzedaży działają silosowo. Brakuje im pomostu, porozumienia, wspólnej strategii działania? Takie podejście krzywdzi oba działy i obniża skuteczność działania każdego z nich.
  16. Twój dział marketingu jest zawalony monotonną robotą, której wykonywanie ręcznie można usprawnić. 36% marketerów deklaruje, że wdrożenie platformy pozwoliło im uwolnić się od nudnych, monotonnych, powtarzalnych czynności, które z powodzeniem da się zautomatyzować, i oddać się pracy kreatywnej oraz analitycznej.
  17. Twój sklep działa online i offline. Jak wytworzyć między nimi synergię? Automatyzacja marketingu przedstawia szereg rozwiązań, które możesz w tym obszarze wykorzystać. Masz do dyspozycji beacony, aplikacje mobilne, kupony, rozwiązania oparte na geolokalizacji… Możesz połączyć wiedzę z zakresu online i offline.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]