20 artykułów o marketingu, które powinieneś przeczytać (lipiec 2015)

Depositphotos_18485561_s-2015Starasz się czytać na bieżąco najważniejsze blogi i portale o marketingu? Nie pozwól, by umknęły Ci ciekawe wpisy. Dlatego przygotowaliśmy zestaw najlepszych i najbardziej przydatnych artykułów o marketingu, które pojawiły się w lipcu 2015. Byłoby szkoda je przegapić!

Podzieliliśmy listę na teksty po angielsku i po polsku.

 

Po angielsku

  1. Fenomen Blake’a Mycoskie

Znacie tę postać? Blake Mycoskie zmienił sposób, w jaki myślimy o kupowaniu i pomaganiu innym. Jego firma, TOMS, łączy filantropię z biznesem: do każdej kupionej u nich pary, druga wysyłana jest argentyńskim dzieciom.


Praktyczne porady, jak stworzyć niezwykłe doświadczenie zakupowe. Pobierz darmowego ebooka


  1. Jak znaleźć budżet na start-up?

Czyli podstawy planowania budżetu dla początkujących przedsiębiorstw z dużymi ambicjami. Znajdziesz tu pytania, na które powinieneś znaleźć odpowiedź, oraz praktyki, które warto naśladować.

  1. Jak zwiększyć ROI dzięki treściom opartym o analitykę danych?

Marketing treści cierpi często z powodu izolowania go od analityki oraz braku precyzyjnego planowania. W artykule znajdziesz świetne pomysły na to, jak o treściach pomyśleć inaczej. Czy wykorzystujesz wiedzę o klientach w content marketingu? Czy personalizujesz treści? Zacznij!

  1. Masz firmę typu SaaS? Zwiększ otwieralność swoich maili

Ile razy zapisałeś się na okres próbny, po czym zupełnie zlekceważyłeś sprawę? Na KISSmetrics świetny tekst o tym, w jaki sposób tworzyć wiadomości powitalne, by Twoi klienci nie postępowali w ten sposób.

  1. Komunikuj się lepiej

Dziennikarze i marketerzy tak naprawdę robią to samo: komunikują się z publicznością. Jak robić to lepiej? Podpowiada Natasha D. Smith.

  1. Klucz do sukcesu Netflixa

Scott Brinker rekonstruuje i komentuje (na stronie możecie też zobaczyć wideo) wystąpienie Tony’ego Ralpha z Netflixa na konferencji MarTech w San Francisco.

  1. Old Spice na Instagramie

Zastanawiasz się, jak można praktycznie wykorzystać Instagram? Na Adweek o ryzykownej kampanii Old Spice.

  1. Lead Generation – najlepsze taktyki

Na Marketing Profs o tym, skąd pozyskiwać nowe kontakty w sieci i jak mierzyć skuteczność działań.

  1. Sojusz marketingu i sprzedaży

Znacie? To posłuchajcie jeszcze raz: czemu marketing i sprzedaż muszą iść ręka w rękę i jak to osiągnąć.

  1. Jak linkować?

Dobre praktyki linkowania sprawią, że Twoje treści będą lepiej wyszukiwalne. Jak łącyzc tworzenie treści i SEO podpowiada absolutny mistrz – Neil Patel.

  1. Czy nadszedł czas dla małych e-commerce?

Tak! Klienci szukają unikalnych przedmiotów i małych biznesów. Dla sporej grupy konsumentów najważniejsze jest przekonanie, że kupują coś wyjątkowego i niepowtarzalnego. Oni właśnie są ogromną szansą dla małych e-commerce.

  1. Jak wykorzystać neurologię w marketingu?

Coraz więcej wiemy o mechanizmach uwagi i o działaniu naszego mózgu, mamy też za sobą pierwsze próby adaptacji tych dyscyplin do marketingu. Jak te projekty wyglądają dzisiaj?

  1. Omnichannel: co to dziś znaczy?

Jak w świetle najnowszych badań powinna dziś wyglądać podróż zakupowa  i w wielu kanałach i na wielu urządzeniach.

Po polsku

  1. Jak napisać dobre case study

Martyna Krajewska o jednym z najpotężniejszych marketingowych narzędzi. Ciekawe sugestie i konkretne przykłady!

  1. Social media w Polsce

Na Why So Social przeczytasz obszerny tekst o tym, jak Polacy korzystają z social media. Pora na remanent w Waszych mediach społecznościowych.

  1. Nowy algorytm Facebooka

Na tapecie: filmy. Zobacz, czy jesteś przygotowany na nowy algorytm wyświetlania wideo.

  1. Marki z ludzka twarzą

Pijaru Koksu opisuje świetne kampanie, które pokazują ludzką, emocjonalną, nieoficjalną twarz marek, m.in. IKEA czy Tymbarku.

 

Na naszym blogu

W lipcu na naszym blogu najchętniej czytaliście wpisy:

22 sprawdzone sposoby na nieskuteczny i wkurzający email marketing

Jak nauka zmienia marketing?

10 najzabawniejszych kampanii marketingowych

 

W komentarzach jak zawsze miejsce dla Was: dzielcie się tekstami i blogami, które polecacie!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo
Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo

    Lean Marketing wymaga skuteczności, ale taki tytuł może wydawać się przesadą. To nie jest jednak wygórowane oczekiwanie, a propozycja rozwiązania. Jest to wykonalne – jeśli masz odpowiedni Workflow. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Workflow, jak działa, kto odpowiada za jego efektywność, a ostatecznie – jak skorzystać z doświadczenia twórców szablonów. Utrata produktywności […]

[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych
[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych

    Zebraliśmy naszych czołowych ekspertów eCommerce, którzy na co dzień pracują z największymi światowymi markami, aby całkowicie przeprojektować szablony Workflow w naszej Bibliotece. Ludzie ci włożyli tysiące godzin swojego doświadczenia i unikatową wiedzę w stworzenie nowych, ulepszonych szablonów. Wszystko to, aby zaoszczędzić Twój czas. Ponadto, do Biblioteki dodaliśmy Generator Workflow — pierwszą taką funkcję […]

[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard
[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard

    Nasza najnowsza funkcjonalność, eCommerce Dashboard, agreguje dane z platform eCommerce oraz oprogramowania marketingowego i prezentuje je w jednym miejscu, w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jako, że umożliwia szybki przegląd wydajności sklepu internetowego, a także szczegółowe śledzenie różnych aspektów biznesu, stanowi niezwykle skuteczne, wielokanałowe narzędzie Growth Intelligence.   […]

SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu
SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu

    SALESmanago, największa w Polsce i najszybciej rosnąca firma tworząca rozwiązania technologiczne dla eCommerce, we wrześniu przyszłego roku przenosi swoją siedzibę do nowo powstającego Ocean Office Park na krakowskim zabłociu. Grupa Cavatina rozpoczęła już prace nad biurowcem, który zapewni dedykowaną, nowoczesną przestrzeń dla blisko 700 obecnych i przyszłych pracowników SALESmanago.    Charakterystyczny, okrągły Ocean […]

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]