20 artykułów o marketingu, które powinieneś przeczytać (lipiec 2015)

Depositphotos_18485561_s-2015Starasz się czytać na bieżąco najważniejsze blogi i portale o marketingu? Nie pozwól, by umknęły Ci ciekawe wpisy. Dlatego przygotowaliśmy zestaw najlepszych i najbardziej przydatnych artykułów o marketingu, które pojawiły się w lipcu 2015. Byłoby szkoda je przegapić!

Podzieliliśmy listę na teksty po angielsku i po polsku.

 

Po angielsku

  1. Fenomen Blake’a Mycoskie

Znacie tę postać? Blake Mycoskie zmienił sposób, w jaki myślimy o kupowaniu i pomaganiu innym. Jego firma, TOMS, łączy filantropię z biznesem: do każdej kupionej u nich pary, druga wysyłana jest argentyńskim dzieciom.


Praktyczne porady, jak stworzyć niezwykłe doświadczenie zakupowe. Pobierz darmowego ebooka


  1. Jak znaleźć budżet na start-up?

Czyli podstawy planowania budżetu dla początkujących przedsiębiorstw z dużymi ambicjami. Znajdziesz tu pytania, na które powinieneś znaleźć odpowiedź, oraz praktyki, które warto naśladować.

  1. Jak zwiększyć ROI dzięki treściom opartym o analitykę danych?

Marketing treści cierpi często z powodu izolowania go od analityki oraz braku precyzyjnego planowania. W artykule znajdziesz świetne pomysły na to, jak o treściach pomyśleć inaczej. Czy wykorzystujesz wiedzę o klientach w content marketingu? Czy personalizujesz treści? Zacznij!

  1. Masz firmę typu SaaS? Zwiększ otwieralność swoich maili

Ile razy zapisałeś się na okres próbny, po czym zupełnie zlekceważyłeś sprawę? Na KISSmetrics świetny tekst o tym, w jaki sposób tworzyć wiadomości powitalne, by Twoi klienci nie postępowali w ten sposób.

  1. Komunikuj się lepiej

Dziennikarze i marketerzy tak naprawdę robią to samo: komunikują się z publicznością. Jak robić to lepiej? Podpowiada Natasha D. Smith.

  1. Klucz do sukcesu Netflixa

Scott Brinker rekonstruuje i komentuje (na stronie możecie też zobaczyć wideo) wystąpienie Tony’ego Ralpha z Netflixa na konferencji MarTech w San Francisco.

  1. Old Spice na Instagramie

Zastanawiasz się, jak można praktycznie wykorzystać Instagram? Na Adweek o ryzykownej kampanii Old Spice.

  1. Lead Generation – najlepsze taktyki

Na Marketing Profs o tym, skąd pozyskiwać nowe kontakty w sieci i jak mierzyć skuteczność działań.

  1. Sojusz marketingu i sprzedaży

Znacie? To posłuchajcie jeszcze raz: czemu marketing i sprzedaż muszą iść ręka w rękę i jak to osiągnąć.

  1. Jak linkować?

Dobre praktyki linkowania sprawią, że Twoje treści będą lepiej wyszukiwalne. Jak łącyzc tworzenie treści i SEO podpowiada absolutny mistrz – Neil Patel.

  1. Czy nadszedł czas dla małych e-commerce?

Tak! Klienci szukają unikalnych przedmiotów i małych biznesów. Dla sporej grupy konsumentów najważniejsze jest przekonanie, że kupują coś wyjątkowego i niepowtarzalnego. Oni właśnie są ogromną szansą dla małych e-commerce.

  1. Jak wykorzystać neurologię w marketingu?

Coraz więcej wiemy o mechanizmach uwagi i o działaniu naszego mózgu, mamy też za sobą pierwsze próby adaptacji tych dyscyplin do marketingu. Jak te projekty wyglądają dzisiaj?

  1. Omnichannel: co to dziś znaczy?

Jak w świetle najnowszych badań powinna dziś wyglądać podróż zakupowa  i w wielu kanałach i na wielu urządzeniach.

Po polsku

  1. Jak napisać dobre case study

Martyna Krajewska o jednym z najpotężniejszych marketingowych narzędzi. Ciekawe sugestie i konkretne przykłady!

  1. Social media w Polsce

Na Why So Social przeczytasz obszerny tekst o tym, jak Polacy korzystają z social media. Pora na remanent w Waszych mediach społecznościowych.

  1. Nowy algorytm Facebooka

Na tapecie: filmy. Zobacz, czy jesteś przygotowany na nowy algorytm wyświetlania wideo.

  1. Marki z ludzka twarzą

Pijaru Koksu opisuje świetne kampanie, które pokazują ludzką, emocjonalną, nieoficjalną twarz marek, m.in. IKEA czy Tymbarku.

 

Na naszym blogu

W lipcu na naszym blogu najchętniej czytaliście wpisy:

22 sprawdzone sposoby na nieskuteczny i wkurzający email marketing

Jak nauka zmienia marketing?

10 najzabawniejszych kampanii marketingowych

 

W komentarzach jak zawsze miejsce dla Was: dzielcie się tekstami i blogami, które polecacie!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]