20 darmowych narzędzi, które pomogą Ci lepiej pisać. Niezbędnik content marketingu!

Piszesz bloga firmowego? Wielu marketerów nie przepada za tym rodzajem pracy, dlatego przygotowaliśmy dla Was listę darmowych narzędzi, dzięki którym pisanie – także po angielsku – stanie się łatwiejsze na każdym poziomie: od wymyślania tematu po dopieszczanie stylistycznie gotowego tekstu. Są przetestowane przez nas na własnej skórze! W tym poście skupiamy sie tylko na pisaniu, nie na dystrybucji treści czy produkcji grafik. Takie narzędzia znajdziesz w poprzednim poście: 42 darmowe narzędzia online dla biznesu: planowanie, SEO, treści, social media.


Jak stworzyć niezwykłe doświadczenie zakupowe? Pobierz darmowego ebooka


 

Jak znaleźć temat na bloga?

Świetnie, kiedy pomysły same wpadają do głowy albo kiedy dział obsługi klienta czy sprzedawcy ochoczo podrzucają Ci kolejne tematy, na które klienci czy leady chcą wiedzieć więcej. Nie musisz jednak czekać na muzę czy sugestie: poniżej narzędzia, które podsuną Ci pomysły na posty.

 

Buzzsumo. Zobacz, o czym się teraz pisze w branży i zainspiruj się! Buzzsumo znajduje najczęściej szerowane i komentowane w social media teksty zawierające daną frazę. Wersja darmowa daje dostęp tylko do 10 najlepszych z danej frazy, ale to spory potencjał.

Quora: Na Quora ludzie zadają innym pytania o palące sprawy. Zobacz, jakie pytania zadają odnośnie do Twojej branży i przekształć je w posty. Korzystanie wymaga rejestracji.

Feedly: czy inny czytnik RSS ułatwia Ci śledzenie na bieżąco postów z obserwowanych blogów. Dzięki temu w łatwy sposób możesz podglądać, co robią i piszą inni. Nie bój się podbierać pomysłów – naśladowanie jest najwyższą formą pochlebstwa, albo, jak to ujął Picasso, “Dobrzy artyści kopiują, a wielcy kradną”. Oczywiście mówimy tu o inspiracji, nie o nagannych i karalnych praktykach przeklejania cudzej treści.

Google Alerts: Dobry darmowy monitoring mediów. Kiedy wahasz się z inwestycją w profesjonalne narzędzia (np. Brand24), alerty Google wystarczą na początek. Dzięki nim będziesz na bieżąco i dowiesz się, co aktualnie pisze się w Twojej branży.

Content Forest: wpisujesz w polu interesującą Cię frazę i dostajesz listę najczęściej udostępnianych postów z danej dziedziny.

Ubersuggest: to narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych. Majac sugestie słów kluczowych, łatwiej Ci bedzie stworzyć temat posta. Podobnie działa Keyword Tool.

Wykorzystaj również generatory tematy postów. Ich wyniki bywają zabawne, ale mogą nieoczekiwanie przynieść ciekawe inspiracje. Polecamy:

Blog About

Portent

 

Żeby pisanie nie bolało

Proces pisania bywa trudny, dlatego warto zaopatrzyć się w programy, które go ułatwią i zoptymalizują. Dzięki temu przelewanie myśli na papier nie będzie kojarzyło się z męczarnią, a Ty bedziesz z tego czerpać więcej radości.

oTranscribe: Może się okazać, że łatwiej Ci będzie tworzyć nie pisząc, ale mówiąc. Nagraj się, a później oTranscribe dokona transkrypcji pliku audio na tekst. Naturalnie, nie będzie to z pewnością materiał gotowy do wrzucenia na bloga, ale kiedy czujesz blokadę, to dobry sposób na przełamanie twórczego impasu.

Toggle: sami wiecie, że pisze się najlepiej w skupieniu, kiedy nie rozpraszają nas inne bodźce. Do dyspozycji macie masę programów, które mierzą produktywność. My polecamy Toggle.

Noisli: wśród edytorów tekstu, które wspieraja pisanie w skupieniu, na uwagę zasługuje Noisli – edytor online, połączony z generatorem white noise’u. Możesz odciąć się od świata i skupić na pisaniu. Proste, przydatne i za darmo.

Keybr: wciąż piszesz dwoma palcami, wpatrując się w klawiaturę? Żaden wstyd, ale zabiera Ci to sporo czasu. Naucz się pisać bez patrzenia na klawiaturę, tak szybko, jak myślisz.

 

Jak dopieścić tytuł?

Kiedy stworzyłeś już pierwszy draft posta, pora skupić się na tytule. 80% Twoich czytelników przeczyta TYLKO tytuł, więc warto zainwestować w niego więcej energii. Przygotuj kilka wersji, a gotowe propozycje sprawdź narzędziami oceniającymi jakość tytułów. Polecamy Wam dwa:

AMI

CoSchedule

W obu wpisujesz w pole swój tytuł i sprawdzasz, jak zostaje oceniony. Nie jest to obiektywna ocena, której należy bezgranicznie ufać, ale może pomóc wybrać najsensowniejszą opcję.

Poprawki stylistyczne na blogu

Narzędzia, które podajemy poniżej, dotyczą głównie pisania po angielsku: nie ma niestety analogicznych aplikacji dla pisania po polsku (jeśli znacie, koniecznie napiszcie w komentarzach!), ale tym z Was, którzy piszą po angielsku z pewnością przydadzą się te zebrane poniżej.

 

Hemingway App: Jeśli Twoją zmorą są bardzo długie zdania i tendencja do nadużywania żargonu, Hemnigway App Ci pomoże. Nazwana na cześć pisarza, który nienawidził wodolejstwa, aplikacja znajduje zbyt złożone i niezrozumiałe zdania oraz trudne słowa.

Paper Rater: aplikacja sprawdza poprawność gramatyczną, literówki, ale także styl: długość zdań, użycie słów pospolitych i kliszowych. Działa z poziomu przeglądarki i nic nie musisz instalować. Wypróbuj też Grammarly.

Słowniki wyrazów bliskoznacznych. Nie bój się z nich korzystać! Naprawdę poprawiają jakość tekstu.

Po angielsku: Thesaurus

Po polsku: Synonim

Słownik kolokacji: żeby tekst brzmiał naturalnie, poszczególne słowa muszą do siebie pasować. Kiedy nie jesteś natywnym użytkownikiem języka, czasem ciężko to wyczuć – wtedy pomoże słownik kolokacji.

 

Jakie narzędzia pomagają Wam pisać? Co sprawiło, że zaczęliście pisać lepiej? Czekamy na Wasze komentarze!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo
Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo

    Lean Marketing wymaga skuteczności, ale taki tytuł może wydawać się przesadą. To nie jest jednak wygórowane oczekiwanie, a propozycja rozwiązania. Jest to wykonalne – jeśli masz odpowiedni Workflow. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Workflow, jak działa, kto odpowiada za jego efektywność, a ostatecznie – jak skorzystać z doświadczenia twórców szablonów. Utrata produktywności […]

[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych
[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych

    Zebraliśmy naszych czołowych ekspertów eCommerce, którzy na co dzień pracują z największymi światowymi markami, aby całkowicie przeprojektować szablony Workflow w naszej Bibliotece. Ludzie ci włożyli tysiące godzin swojego doświadczenia i unikatową wiedzę w stworzenie nowych, ulepszonych szablonów. Wszystko to, aby zaoszczędzić Twój czas. Ponadto, do Biblioteki dodaliśmy Generator Workflow — pierwszą taką funkcję […]

[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard
[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard

    Nasza najnowsza funkcjonalność, eCommerce Dashboard, agreguje dane z platform eCommerce oraz oprogramowania marketingowego i prezentuje je w jednym miejscu, w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jako, że umożliwia szybki przegląd wydajności sklepu internetowego, a także szczegółowe śledzenie różnych aspektów biznesu, stanowi niezwykle skuteczne, wielokanałowe narzędzie Growth Intelligence.   […]

SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu
SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu

    SALESmanago, największa w Polsce i najszybciej rosnąca firma tworząca rozwiązania technologiczne dla eCommerce, we wrześniu przyszłego roku przenosi swoją siedzibę do nowo powstającego Ocean Office Park na krakowskim zabłociu. Grupa Cavatina rozpoczęła już prace nad biurowcem, który zapewni dedykowaną, nowoczesną przestrzeń dla blisko 700 obecnych i przyszłych pracowników SALESmanago.    Charakterystyczny, okrągły Ocean […]

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]