27% leadów generowanych z Marketing Automation dokonuje zakupu.

Tradycyjne rozumienie procesu generowania leadów odchodzi dzisiaj do lamusa. Dział marketingu, który po prostu pozyskuje i przekazuje jak najwięcej kontaktów o niskiej jakości nie jest poważnym partnerem działu sprzedaży, a jego działania nie przynoszą wymiernych korzyści firmie. Odpowiednie zrozumienie procesu generowania kontaktów pozwala dostarczać kontakty wysokiej jakości, dzięki czemu znacząco ograniczamy cold calling oraz zwiększamy konwersję sprzedażową.

Statystycznie jeśli pochodzimy do lead generation jako pozyskiwania jak największej liczby kontaktów i natychmiastowego ich przekazania do działu sprzedaży musimy liczyć się z konwersją sprzedażową na poziomie do 4%. Bardziej obrazowo jedynie 4 osoby ze 100, które trafią do działu sprzedaży faktycznie dokona zakupu. Dlaczego? Przede wszystkim zmienił się konsument, który na początku procesu zakupowego nie chce kontaktu z działem handlowym. Natomiast bardzo chętnie sam pozyskuje i porównuje informacje na temat oferty. Statystycznie:

  • 50% kupujących rozpoczyna swój proces zakupowy od przeszukania internetu;
  • 90% kupujących dokonuje rozeznania online przed podjęciem decyzji o zakupie;
  • kontakt ze sprzedawcą jest 4 w kolejności procesu komunikacji klient-firma.

Skoro wiemy jak zmienił się konsument. To co powinno zmienić się w naszych działaniach? Na początku zastanówmy się czego oczekuje od marketingu dział sprzedaży. Odpowiedź jest dość prosta: Kontaktu do osoby jest zainteresowana danym produktem/usługą, posiada odpowiednie możliwości finansowe oraz jest gotowa dokonać zakupu. Znając oczekiwania działu sprzedaży, warto zastanowić się czym tak naprawdę jest lead. Na pewno nie możemy postawić znaku równości pomiędzy leadem i potencjalnym klientem. Możemy przyjąć, że lead to osoba, która pasuje do naszego wizerunku idealnego klienta i przejawia choćby minimalne zainteresowanie naszą ofertą. Następnie mówimy o qualified lead, które dzielą się na trzy grupy:

  • MQL – Marketing Qualified Lead – to osoba zakwalifikowana jako potencjalny klient. Nie wiemy jak bardzo jest zainteresowana zakupem;
  • SAL – Sales Accepted Lead – potencjalny klient zainteresowany zakupem. Zostaje on przekazany do działu sprzedaży;
  • SQL – Sales Qualified Lead – potencjalny klient zakwalifikowana do finalizacji transakcji przez przedstawiciela handlowego.

Teraz zaczyna się pojęcie potencjalnego klienta, czyli osoby która faktycznie ma szanse zostać naszym klientem. Przejawia zainteresowanie ofertą, pasuje do produktu/usługi i jest w stanie dokonać zakupu. Reasumując:

Generowanie leadów oznacza dostarczenie sprzedawcy listy osób spełniających warunki idealnego klienta” – Igor Bielobradek. Head of Digital Marketing Deloitte w Polsce.

Żeby tego dokonać przyjmijmy na początek trzy założenia:

  1. lead to nie to samo co potencjalny klient;
  2. kanał kontaktu nie oznacza punktu styku;
  3. generowanie leadów nie oznacza pozyskiwania kontaktów.

Tak naprawdę proces generowania leadów zaczynamy od pozyskania kontaktów, a skończymy na ich przekazaniu do działu handlowego. Czyli zaczynamy od działań mających na celu pozyskanie danych kontaktowych do nowych osób. Następnie przeprowadzamy kwalifikację leadów. Po prostu sprawdzamy, które z pozyskanych kontaktów są już teraz gotowe na rozmowę z działem sprzedaży. O tym czy są już gotowe powie nam analiza digital body language identyfikowanego i monitorowanego przez system SALESmanago Marketing Automation.

Bez potrzeby kontaktu z klientem możemy ocenić na jakim etapie procesu zakupowego znajduje się on obecnie. Wszystko dzięki rozpoznaniu jego zachowania online. Wszystkich, którzy spełniają warunki idealnego klienta przekazujemy bezpośrednio do sprzedaży. Najczęściej jest to około 20% pozyskanych kontaktów. Co z resztą? Wobec nich rozpoczynamy proces dojrzewania leadów, który nazywa się lead nurturing. Pozwala on dostarczyć najważniejszych informacji o ofercie do osób, które pozostają na etapie poszukiwania informacji i poznawania produktu. Program lead nurturing najczęściej opiera się na zestawie automatycznie wysyłanych wiadomości e-mail z treścią dopasowaną do etapu na jakim znajduje się odbiorca oraz do jego potrzeb/zainteresowań. Każda kolejna wiadomość powinna mieć charakter edukacyjny i stopniowo budować świadomość zakupową odbiorcy. W ten sposób bezinwazyjnie budujemy relację z 80% pozyskanych kontaktów i dostarczająć im istotnych dla nich informacji przygotowujemy do kontaktu ze sprzedawcą. Samo przekazanie do działu sprzedaży, również odbywa się automatycznie. System Marketing Automation cały czas monitoruje zachowanie kontaktów i aktualizuje ich profil. W ten sposób system może automatycznie przekazać kontakt do działu sprzedaży w odpowiednim momencie.

Zmieniając proces generowania leadów i dostarczania ich do działu sprzedaży zyskujemy na lepszej skuteczności, aż 27% leadów doprowadzonych takim systemem do sprzedawcy faktycznie dokonuje zakupu. Oznacza to, że z każdych 100 pozyskanych kontaktów otrzymujemy 23 klientów więcej niż w tradycyjnym modelu.

Jesteś zainteresowany wykorzystaniem Marketing Automation w procesie generowania leadów i pozostałych działaniach marektingowo-sprzedażowych?

Załóż konto w systemie SALESmanago Marketing Automation i wypróbuj za darmo TUTAJ.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]