3 mity, które powstrzymują małe i średnie firmy przed wykorzystaniem Big Data

Coraz więcej mówi się o wpływie danych na funkcjonowanie firmy. Szczególnie w kontekście wyjątkowo modnego ostatnio Big Data. Wśród małych przedsiębiorstw panuje przekonanie, że sfera wykorzystania danych zarezerwowana jest tylko dla dużych firm. Postaramy się obalić trzy najpopularniejsze mity dotyczące wykorzystania Big Data.

Niechęć do Big Data w małych przedsiębiorstwach wiąże się ze strachem przed rozmiarem pozyskiwanych informacji. Oczywiście, jest w tym ziarno prawdy. Ilość danych generowanych przez klientów nawet małej firmy jest znaczna. Z drugiej jednak strony musimy pamiętać, że obecnie posiadamy technologię, które wyręczają nas w pozyskiwaniu, analizowaniu i wykorzystywaniu danych. Idealnym rozwiązaniem dla małych firm jest skorzystanie z systemu Marketing Automation. Oprócz narzędzia pozwalającego zbierać i analizować oraz automatycznie działać na podstawie danych pochodzących z wielu źródeł. Otrzymujemy, również system CRM i e-Mail Marketing w jednym narzędziu.

Mimo początkowych niechęci coraz więcej marketingowców widzi potencjał w wykorzystaniu danych. Według raportu Infogroup Targeting Solutions ponad dwie trzecie osób zajmujących się marketingiem planuje zwiększenie wydatków na działania związane z wykorzystaniem i pozyskaniem danych. Co takiego widzą oni, czego nie widzą lub czego się obawiają małe firmy?

Po pierwsze Big Data, co kryje się za tym „dużym” pojęciem, które ostatnio pojawia się głównie w kontekście banków i dużych firm. Dlatego też kojarzy się z czymś niedostępnym dla małych firm. Nic bardziej mylnego, gdyż zmienia się tylko skala zbieranych danych. Big Data dla małych firm to nic innego jak informacje, które Twoi klienci pozostawiają:

  • odwiedzając stronę internetową;
  • otwierając i klikając w wiadomości email;
  • komentując produkty;
  • korzystając z social media;
  • kupując u Ciebie produkty lub usługi.

Informacje te składają się wraz z danymi demograficznymi na kompletny profil każdego klienta, taki „cyfrowy odcisk palca”. Posiadanie tych informacji pomaga zrozumieć swoich klientów indywidualnie oraz komunikować się z nimi personalnie w sposób zautomatyzowany.  Jako mała firma powinieneś dbać o to by jak najlepiej poznać swoich konsumentów oraz o to by docierać do nich z właściwymi komunikatami, odpowiednim kanałem komunikacji oraz w najlepszym momencie. Dlatego też:

1. Moja firma jest za mała, aby skorzystać z Big Data

Jeśli myślisz, że nie będziesz wstanie dać sobie rady z Big Data, to mam dla Ciebie wiadomość. Małe i średnie firmy mogą zyskać najwięcej na wykorzystaniu danych, gdyż wdrażając system Marketing Automation zyskują możliwości analityczne dużych firm przy zachowaniu krótkiego czasu wdrożenia oraz niskich kosztów realizowania nowych działań.

2. Interpretacja danych jest trudna

To stwierdzenie było prawdziwe ale kiedyś. Dzisiaj mamy dostępne narzędzia stworzone specjalnie z myślą o marketingowcach. Dzięki nim obróbka danych jest dużo łatwiejsza. Dokładnie tak samo jak kiedyś tworzenie stron WWW było zarezerwowane dla programistów a teraz jest tak samo łatwe jak stworzenie dokumentu w Wordzie.

3. Dane sprawią, że moja firma stanie się robotem

Boisz się zmechanizowania swojej firmy i utracenia wyjątkowych relacji wiążących Cię z klientami? Dane Ci nie zaszkodzą, tak naprawdę będziesz bliżej swoich klientów, gdyż będziesz pamiętał o ich ostatnich zakupach, upodobaniach czy zainteresowaniach. Klienci natomiast docenią to, że zwracasz uwagę na ich indywidualne potrzeby oraz że jesteś im wstanie zaproponować odpowiednią ofertę zanim do końca wyrażą swoje potrzeby.

Wdrożenie Marketing Automation i rozpoczęcie korzystania z dobrodziejstw Big Data to niewielka zmiana z punktu widzenia budżetu czy czasu potrzebnego na wdrożenie. Natomiast całkiem spora jeśli chodzi o osiągane wyniki finansowe.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]