Joe Pulizzi zaproponował pod koniec ubiegłego roku listę 42 rozwiązań, które mogą poprawić skuteczność content marketingu w 2013 roku. Najlepsze z tych strategii dotyczą tworzenia celnych i niosących dużo informacji tytułów, uważnego zaplanowania sposobu dystrybucji contentu oraz skupienia się na poprawieniu umiejętności przemawiania publicznie.
Celny i treściwy nagłówek zwiększy docieralność przekazu
Mimo, że w Polsce jeszcze tak bardzo tego nie widać, era Twittera w internecie zbliża się nieubłaganie. Inaczej niż za pomocą krótkich wpisów nie da się przekazać treści odbiorcom, którzy są wręcz bombardowani przez rozmaite komunikaty. Krótki, jednoznaczny i wartościowy wpis jest jedyną szansą, aby ktokolwiek w ogóle zapoznał się z naszym contentem.
Stąd ogromnego znaczenia nabiera właściwe konstruowanie nagłówków artykułów – często są one jedynym, co przeczyta odbiorca. Warto więc zawrzeć w nich jak najwięcej informacji.
Zaplanowanie dystrybucji contentu pozwoli dotrzeć do największej ilości odbiorców
Popularnym sposobem dystrybuowania contentu jest zamieszczenie go na blogu, a następnie podlinkowanie na facebooku i twitterze. Jest to plan daleki od optymalnego, Aby wykorzystać content do maksimum, należy uważnie zaplanować ilość wiadomości zamieszczanych na blogu, sposób, czas i częstotliwość linkowania ich w serwisach społecznościowych a także dalszej redystrybucji. Warto wykorzystać w tym celu zasadę 4-1-1
Poprawa umiejętności przemawiania publicznego jest konieczna dla dzisiejszego marketingowca
Wiele osób pracujących w marketingu prowadzi rozmaite szkolenia, jednak mało kto wie, jak powinno się to robić właściwie. Często obserwujemy przeładowane treścią prezentacje, brak aktywizowania słuchaczy, niespójne, pozbawione celu szkolenia. Bez poprawy tych obszarów content nie zostanie optymalnie wykorzystany – każda prezentacja powinna mieć konkretny cel, któremu podporządkowuje się całą resztę. Równie ważne jest zbudowanie zaangażowania odbiorców, które pozwoli na zwiększenie docieralności contentu.
Pełną listę 42 pomysłów na content marketing można znaleźć pod linkiem:
http://contentmarketinginstitute.com/2012/11/42-content-marketing-ideas-for-2013/