3 najważniejsze aspekty pozyskiwania nowych kontaktów

Program tegorocznej edycji MarketingSherpa Lead Gen Summit 2013 został podzielony na trzy główne potoki: zdobycie, kwalifikacja i przygotowanie. Wymienione potoki można przełożyć na trzy najważniejsze obszary procesu pozyskiwania kontaktów. Przybliżamy na co zwrócić uwagę w każdym z obszarów i podpowiadamy jak wesprzeć cały proces narzędziem Marketing Automation.

Na początku słów kilka na temat samego wydarzenia. MarketingSherpa Lead Gen Summit to dwu dniowe wydarzenie poświęcone tematyce pozyskiwania kontaktów i klientów. W trakcie wydarzenia określono trzy najważniejsze aspekty pozyskiwania kontaktów. Każdemu z aspektów został poświęcony osobny potok prelekcji. Najważniejszymi wnioskami z każdego z nich są:

  • Jakość pozyskiwanych kontaktów jest ważniejsza niż ich ilość.
  • Proces testowania formularzy kontaktowych i stron WWW nie musi być skomplikowany aby był skuteczny.
  • Najlepiej angażować grupę docelową poprzez szukanie emocjonalnej więzi.

1. Jakość jest ważniejsza niż ilość

Zwykle jakość nie idzie w parze z coraz większą ilością. To samo dotyczy procesu pozyskiwania kontaktów. Niestety często zapominamy o tej prostej prawdziwe i robimy wszystko aby pozyskać jak najwięcej nowych kontaktów. Cierpi na tym skuteczność działań marketingowych i sprzedażowych oraz rośnie ilość pracy potrzebnej do pozyskania nowego klienta. Po prostu rośnie nam koszt pozyskania nowego klienta i spada konwersja sprzedażowa. Jednym z popularniejszych błędów jest zbyt agresywna kampania promocyjna. Szczególnie jeśli staramy się zbierać nowe kontakty poprzez konkurs. Zbyt atrakcyjna nagroda i często niedopasowana do profilu potencjalnych klientów to prosta droga do pozyskania wielu kontaktów kiepskiej jakość. Większość zgłoszeń będzie pochodzić od ludzi, którzy chcą coś wygrać, a sama oferta firmy ich zupełnie nie interesuje. Skuteczną pomocą w rozpoznaniu jakości pozyskanego kontaktu jest mechanizm scoringowy wbudowany w systemy Marketing Automation.

Czytaj więcej: Podstawy scoringu kontaktów w systemie Marketing Automation

2. Testowanie nie musi być skomplikowane

Jedną z ważniejszych zasad testowania jest maksymalne uproszczenie ich przebiegu. Im więcej elementów zmieniamy w każdym teście tym ciężej jest znaleźć jednoznaczną odpowiedź: Co działa dobrze, a co źle? Testując formularze kontaktowe, kreacje maili czy stron docelowych zmieniajmy każdorazowo jeden element i badajmy jego wpływ na otrzymywane wyniki. Tylko w takiej sytuacji będziemy mieli pewność, w którą stronę powinniśmy realizować zmiany. Z drugiej strony sam proces testowania będzie bardziej przejrzysty i łatwiejszy w przeprowadzeniu. Do testowania wysyłek można z powodzeniem wykorzystać moduł e-Mail Marketing w SALESmanago Marketing Automation.

Czytaj więcej: 7 zasad pozwalających skutecznie testować i doskonalić wysyłki e-mail

3. Angażuj budując emocjonalną więź

Zbudowanie trwałej relacji z potencjalnymi klientami to trudny proces, który wymaga odpowiedniego podejścia, treści i narzędzi. W celu zbudowania trwałej emocjonalnej więzi pomiędzy firmą i pozyskanym kontaktem należy:

  • Przebić się przez marketingowy szum i dostarczyć potencjalnym klientom wysokiej jakości treści, dzięki czemu staniemy się zaufanym źródłem informacji.
  • Wykorzystać ciekawy design, personalizację oraz możliwość udostępniania treści, aby zadowolić odbiorców.
  • Angażuj odbiorców poprzez crowdsourcing. Znajdź więź emocjonalną i wspomagaj partycypację odbiorców.
  • Dopasuj program generowania popytu do kluczowych potrzeb klientów.

Rozpoznanie najważniejszych potrzeb odbiorców i dopasowanie najlepszych treści do każdego indywidualnego odbiorcy to jedna z kluczowych funkcji systemów Marketing Automation.

Czytaj więcej: Jak budować pozytywne relacje z konsumentami?

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]