3 (nie)oczywiste sposoby użycia scoringu tagów

   

Automatyczna segmentacja klientów rozwiązuje wiele problemów firm, które chcą zadbać o precyzyjne targetowanie kampanii marketingowych. Użycie scoringu stosowanych do segmentacji tagów otwiera jednak przed nimi zupełnie nowe możliwości. Prezentujemy trzy propozycje jego zastosowania.

 

Funkcja automatycznej segmentacji polega na określeniu sytuacji, po jakiej do danego kontaktu powinien zostać przypisany tag, czyli znacznik opisujący jego preferencje lub cechy i grupujący osoby podobne do siebie. Możliwe jest jednak, że taka sytuacja się powtórzy. Do pomiaru ilości wystąpień tej czynności dla danego kontaktu, służy właśnie scoring tagu. Ze względu na fakt, że jeden kontakt może posiadać nieskończoną ilość tagów, ich scoring pozwoli nam odczytać które z nich są w przypadku tego kontaktu “najmocniejsze”, najczęściej przez niego otrzymywane. Jak wykorzystać te informacje w działaniach marketingowych?

 

Wysyłaj oferty tylko osobom, które chcą kupić dany produkt

 

Segmentacja behawioralna – brzmi kosmicznie, ale to bardzo proste narzędzie pozwalające na określenie zainteresowania klienta ofertą na podstawie analizy jego zachowania na stronie, czy w aplikacji. W praktyce, klient przegląda zazwyczaj różne produkty, często z różnych kategorii – użycie automatycznej segmentacji spowoduje przypisanie klientowi tagów, pozwalających później wyselekcjonować osoby o określonych preferencjach zakupowych, przykładowo zainteresowanych zakupem sukienki lub kurtki.

 

Nie jest to jednak narzędzie doskonałe – nie uwzględnia bowiem poziomu zainteresowania daną ofertą. Możliwa jest w końcu sytuacja, że klient w trakcie wizyty wyświetli jedną sukienkę i cztery kurtki, co jasno wskazuje nam który z produktów w danym momencie będzie dla niego bardziej interesujący. Z każdym kliknięciem w dany produkt lub kategorię, konkretny tag na karcie kontaktu otrzyma punkt. Możliwe jest więc proste odnalezienie tagów o najwyższej ilości punktów dla każdego kontaktu w bazie.

   

Na tej podstawie możesz wyselekcjonować odbiorców swoich kampanii marketingowych, wskazując osoby, którym został przypisany dany tag, o wartości przynajmniej X pkt. 

 

Drugim sposobem zastosowania takiego pomiaru preferencji, jest użycie ulubionych kategorii klienta w mechanizmach rekomendacji produktowych – produkty z tych kategorii będą posiadały wyższy priorytet przy generowaniu zestawu rekomendowanych produktów.

 

Przyznawaj rabaty tylko osobom faktycznie gotowym do zakupu

 

Czasami jedynym sposobem na zachęcenie klienta do dokonania zakupu jest przyznanie mu rabatu. Co ciekawe, statystyki pokazują, że:

 
  • 93% klientów sklepów internetowych wykorzystuje rabaty podczas zakupów,
  • 77% uważa, że dostępność rabatów ma wpływ na to, w którym sklepie dokonają zakupu,
  • 48% przyznało, że dostępność rabatów przyspiesza ich decyzję o zakupie.
 

Z drugiej jednak strony, rabaty nie powinny być przyznawane każdemu odwiedzającemu sklep, aby móc wciąż uzyskiwać sensowną marżę ze sprzedaży. Scoring tagu może być w tym wypadku użyty do określenia stopnia zainteresowania klienta danym produktem, aby uzależnić od niego wysyłkę kodu rabatowego w sytuacji, gdy klient po intensywnym poszukiwaniu odpowiedniej oferty porzuca sklep. Przykładowo, jeśli klient opuścił stronę po wyświetleniu 2 produktów z danej kategorii, możesz wysłać standardowy email dynamiczny z rekomendacjami ostatnio oglądanych produktów. Jeśli jednak przeglądnął więcej niż 5 ofert, dodaj do niego kod rabatowy – klient prawdopodobnie dokona zamówienia jeszcze tego samego dnia, jeśli znajdzie ciekawszą ofertę u twojej konkurencji.

 
 

Projektuj i automatyzuj programy lojalnościowe

 

Dzięki funkcji scoringu tagów, tworzenie i automatyzacja programów lojalnościowych, opartych na dokonywanych przez klienta zakupach stają się łatwiejsze. W tym wypadku, punkty przyznawane będą za kolejne składane zamówienia, a następne wiadomości i oferty dostępne w programie lojalnościowym, uzależnione będą od wartości scoringu tagu, np. ZAKUP.

 

Przykładowo, możesz stworzyć program lojalnościowy, którego uczestnicy będą mogli skorzystać z rabatu wysokości 5%, jeśli wartość scoringu tagu ZAKUP nie przekracza 5. Jeśli uzyskają więcej punktów, wartość rabatu wzrośnie do 7%. Innym przykładem gratyfikacji klienta w programie lojalnościowym może być uzależnienie jakości gratisów i innych nagród w zależności od ilości posiadanych punktów.

 
 

Jak skonfigurować scoring tagów w SALESmanago?

 

Ustawienie scoringu tagów w SALESmanago, możliwe jest w kilku miejscach:

 
  • ręcznie: bezpośrednio na karcie kontaktu klienta, w zarządzaniu kontaktami przez funkcję “Dodaj/usuń tag kontaktu”, 
  • automatycznie: w Regułach Automatyzacji, w Workflow, w Regułach AdHoc, oraz przez Macierze Segmentacji.
 

Punktowanie zależne jest od poziomu aktywności kontaktu, w ramach danego tagu. Sugerujemy zwiększać wartość scoringu o 1, z każdym kolejnym jego przypisaniem do kontaktu. Każda firma ma jednak możliwość stworzenia własnych reguł zwiększających scoring tagu, a tym samym dostosowania jego wykorzystania w pełnej zgodzie ze swoimi potrzebami.

marketing automation

marketing automation

link

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]