3 (nie)oczywiste sposoby użycia scoringu tagów

   

Automatyczna segmentacja klientów rozwiązuje wiele problemów firm, które chcą zadbać o precyzyjne targetowanie kampanii marketingowych. Użycie scoringu stosowanych do segmentacji tagów otwiera jednak przed nimi zupełnie nowe możliwości. Prezentujemy trzy propozycje jego zastosowania.

 

Funkcja automatycznej segmentacji polega na określeniu sytuacji, po jakiej do danego kontaktu powinien zostać przypisany tag, czyli znacznik opisujący jego preferencje lub cechy i grupujący osoby podobne do siebie. Możliwe jest jednak, że taka sytuacja się powtórzy. Do pomiaru ilości wystąpień tej czynności dla danego kontaktu, służy właśnie scoring tagu. Ze względu na fakt, że jeden kontakt może posiadać nieskończoną ilość tagów, ich scoring pozwoli nam odczytać które z nich są w przypadku tego kontaktu “najmocniejsze”, najczęściej przez niego otrzymywane. Jak wykorzystać te informacje w działaniach marketingowych?

 

Wysyłaj oferty tylko osobom, które chcą kupić dany produkt

 

Segmentacja behawioralna – brzmi kosmicznie, ale to bardzo proste narzędzie pozwalające na określenie zainteresowania klienta ofertą na podstawie analizy jego zachowania na stronie, czy w aplikacji. W praktyce, klient przegląda zazwyczaj różne produkty, często z różnych kategorii – użycie automatycznej segmentacji spowoduje przypisanie klientowi tagów, pozwalających później wyselekcjonować osoby o określonych preferencjach zakupowych, przykładowo zainteresowanych zakupem sukienki lub kurtki.

 

Nie jest to jednak narzędzie doskonałe – nie uwzględnia bowiem poziomu zainteresowania daną ofertą. Możliwa jest w końcu sytuacja, że klient w trakcie wizyty wyświetli jedną sukienkę i cztery kurtki, co jasno wskazuje nam który z produktów w danym momencie będzie dla niego bardziej interesujący. Z każdym kliknięciem w dany produkt lub kategorię, konkretny tag na karcie kontaktu otrzyma punkt. Możliwe jest więc proste odnalezienie tagów o najwyższej ilości punktów dla każdego kontaktu w bazie.

   

Na tej podstawie możesz wyselekcjonować odbiorców swoich kampanii marketingowych, wskazując osoby, którym został przypisany dany tag, o wartości przynajmniej X pkt. 

 

Drugim sposobem zastosowania takiego pomiaru preferencji, jest użycie ulubionych kategorii klienta w mechanizmach rekomendacji produktowych – produkty z tych kategorii będą posiadały wyższy priorytet przy generowaniu zestawu rekomendowanych produktów.

 

Przyznawaj rabaty tylko osobom faktycznie gotowym do zakupu

 

Czasami jedynym sposobem na zachęcenie klienta do dokonania zakupu jest przyznanie mu rabatu. Co ciekawe, statystyki pokazują, że:

 
  • 93% klientów sklepów internetowych wykorzystuje rabaty podczas zakupów,
  • 77% uważa, że dostępność rabatów ma wpływ na to, w którym sklepie dokonają zakupu,
  • 48% przyznało, że dostępność rabatów przyspiesza ich decyzję o zakupie.
 

Z drugiej jednak strony, rabaty nie powinny być przyznawane każdemu odwiedzającemu sklep, aby móc wciąż uzyskiwać sensowną marżę ze sprzedaży. Scoring tagu może być w tym wypadku użyty do określenia stopnia zainteresowania klienta danym produktem, aby uzależnić od niego wysyłkę kodu rabatowego w sytuacji, gdy klient po intensywnym poszukiwaniu odpowiedniej oferty porzuca sklep. Przykładowo, jeśli klient opuścił stronę po wyświetleniu 2 produktów z danej kategorii, możesz wysłać standardowy email dynamiczny z rekomendacjami ostatnio oglądanych produktów. Jeśli jednak przeglądnął więcej niż 5 ofert, dodaj do niego kod rabatowy – klient prawdopodobnie dokona zamówienia jeszcze tego samego dnia, jeśli znajdzie ciekawszą ofertę u twojej konkurencji.

 
 

Projektuj i automatyzuj programy lojalnościowe

 

Dzięki funkcji scoringu tagów, tworzenie i automatyzacja programów lojalnościowych, opartych na dokonywanych przez klienta zakupach stają się łatwiejsze. W tym wypadku, punkty przyznawane będą za kolejne składane zamówienia, a następne wiadomości i oferty dostępne w programie lojalnościowym, uzależnione będą od wartości scoringu tagu, np. ZAKUP.

 

Przykładowo, możesz stworzyć program lojalnościowy, którego uczestnicy będą mogli skorzystać z rabatu wysokości 5%, jeśli wartość scoringu tagu ZAKUP nie przekracza 5. Jeśli uzyskają więcej punktów, wartość rabatu wzrośnie do 7%. Innym przykładem gratyfikacji klienta w programie lojalnościowym może być uzależnienie jakości gratisów i innych nagród w zależności od ilości posiadanych punktów.

 
 

Jak skonfigurować scoring tagów w SALESmanago?

 

Ustawienie scoringu tagów w SALESmanago, możliwe jest w kilku miejscach:

 
  • ręcznie: bezpośrednio na karcie kontaktu klienta, w zarządzaniu kontaktami przez funkcję “Dodaj/usuń tag kontaktu”, 
  • automatycznie: w Regułach Automatyzacji, w Workflow, w Regułach AdHoc, oraz przez Macierze Segmentacji.
 

Punktowanie zależne jest od poziomu aktywności kontaktu, w ramach danego tagu. Sugerujemy zwiększać wartość scoringu o 1, z każdym kolejnym jego przypisaniem do kontaktu. Każda firma ma jednak możliwość stworzenia własnych reguł zwiększających scoring tagu, a tym samym dostosowania jego wykorzystania w pełnej zgodzie ze swoimi potrzebami.

marketing automation

marketing automation

link

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.