3 pomysły jak poznać online potrzeby Twoich klientów

Każdego dnia przeglądając analitykę WWW, dane w CRM czy badania rynku staramy się dowiedzieć czego tak naprawdę chcą nasi klienci? Tymczasem klienci mówią lub chcą powiedzieć nam czego im trzeba. Często firmom brakuje tylko pomysłu albo narzędzia, aby ich wysłuchać. Jak więc zrozumieć potrzeby własnych potencjalnych i aktualnych klientów,  żeby tworzyć treści istotne dla nich?

Odkąd większość handlu przeniosła się częściowo lub w całości online powstał problem w komunikacji pomiędzy konsumentami i firmami. Sytuacja przypomina trochę małe dziecko(klient), które stara się pokazać czego chce ale jeszcze nie potrafi mówić. Z drugiej strony jest firma, która teoretycznie słucha i patrzy ale nie potrafi zrozumieć. Brakuje im wspólnej platformy komunikacji. Przez to często starając się dostarczyć odpowiednich treści swoim odbiorcom docieramy do punktu, w którym nie wiemy co napisać. Dziwne. Nie znają własnej firmy, nie wiedzą o co pytają najczęściej klienci lub z czym mają największe problemy? Przecież to najlepsze możliwe pomysły na stworzenie treści, która zainteresuje naszych klientów.

Nawet jeśli możemy odpowiedzieć na te pytania, to możemy dotrzeć do momentu, w którym:

  • opisaliśmy znane nam obszary i zaczynamy odświeżać istniejące treści;
  • mamy do czynienia z tak dużą liczbą różnorodnych zagadnień, że nie wiemy na co postawić.

 

Przeglądając przeróżne porady dotyczące tworzenia i dystrybucji treści trafiamy na dwa podejścia. Pierwsze mówi, że warto odświeżać i zaktualizować istniejące materiały. Drugie mówi, że skoro już coś napisaliśmy to klienci tym zainteresowani albo to przeczytali albo mogą do tego dotrzeć. Dlatego pisząc, o tym samym nie dostarczymy im niczego przydatnego. Gdzie szukać pomysłów? Warto wyjść poza własny rozum i poszukać natchnienia gdzie indziej. Istnieje mnóstwo źródeł bogatych w ciekawe tematy. Poniżej lista 3, z których warto od razu skorzystać.

1. Konsumenci – zapytaj ich!

Czasem proste rozwiązania są najskuteczniejsze, zamiast spędzać mnóstwo czasu i zasobów na analizę danych w CRM, Analityce stron WWW czy pochodzących z badań rynku, możemy po prostu zapytać naszych konsumentów, co ich interesuje? Dobrym pomysłem jest wyselekcjonowanie najaktywniejszych oraz najbardziej zaangażowanych klientów. Taką grupę powinniśmy regularnie pytać, o czym chcieliby się dowiedzieć więcej. To może być jakaś funkcjonalność naszego produktu, jego cechy czy zestaw pomysłów na jego zastosowanie. Takie podejście nie tylko służy lepszej edukacji klientów ale dodatkowo pomagają w lojalizacji klientów, ponieważ konsumenci czują się ważni dla danej firmy.

2. Konsumenci – zobacz co czytają i wyciągnij wnioski

Dobre systemy Marketing Automation pozwalają powiązać informacje jakie artykuł czytał dany klient, jakie materiały pobierał ze strony, z tym czy i kiedy dokonał zakupu. Dzięki temu widzimy jakie treści są interesujące dla osób, które dokonują u nas zakupów i jakie zarazem pomagają sprzedawać. W optymalnej sytuacji zobaczymy coś na wzór podróży poprzez treści, która zaczęła się w momencie pozyskania kontaktu a skończyła w momencie zakupu.

Oczywiście, aby odkryć takie zachowania, sama treści musi być w odpowiedni sposób opracowania i udostępniana, tak aby w logiczny sposób prowadziła klienta do zakupu.

3. Sprzedawcy – dowiedz się o czym rozmawiają z klientami

Współpraca marketingu i sprzedaży jest bardzo ważna, choć często wydaje się bardzo trudna. Jednak, to sprzedaż jest głównym beneficjentem pracy marketingu i jej również powinno zależeć na jak najlepszym procesie marketingowym. Coraz większa część procesu sprzedaży leży po stronie działań marketingowych, a jedynie sama finalizacja obsługiwana jest przez dział sprzedaży. Mimo to, właśnie handlowcy są najbliżej klienta i dokładnie wiedzą co sprawia, że klient dokonuje zakupu, o co pyta lub czego nie rozumie. Jeśli się tego dowiemy, to możemy większość pytań rozwiać, poprzez marketing i zaczniemy dostarczać do sprzedaży lepszej jakości kontakty. Istnieją dwa proste sposoby na nawiązanie takiej współpracy:

  • możemy regularnie zadawać im pytania typu: Czy jest jakiś materiał, do którego regularnie odsyłasz klientów w procesie sprzedaży?
  • możemy poprosić sprzedawców, aby pytali klientów czego im brakuje przed dokonaniem zakupu lub jakie informacje sprawiłyby, że proces przebiegałby lepiej.

Podsumowanie

Wszystkie wymienione sposoby napędzane są tym samym podejściem. Jako marketerzy powinniśmy dołożyć wszelkich starań, aby treści przez nas dostarczane były wartościowe, pomocne i interesujące dla odbiorców. Efektywna edukacja potencjalnych klientów, to nasz obowiązek względem firmy i procesu sprzedażowego. Dzisiaj najczęściej sprzedaje treść i stworzenie wartościowego, spójnego contentu owocuje w perspektywie wyższymi przychodami i niższymi kosztami sprzedaży.

 

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]