Webinary są jednym z najczęściej stosowanych narzędzi content marketingu. Według raportu Marketeo spośród przedsiębiorców wykorzystujących content marketing aż 42% korzysta z tego narzędzia. W niedawno opublikowanym artykule HubSpot przekazuje kilka porad pozwalających udoskonalić nasze webinary pod kątem Lead Nurturingu
Po pierwsze: Oferuj treści niedostępne nigdzie indziej
Tym, co powinno przyciagnąć ludzi do twojego webinara powinna być unikalna treść. HubSpot zaleca przedstawianie na webinarach wyników autorskich badań, sneak peak’ów z własnych filmów, własnych, niepublikowanych nigdzie indziej case study, czy na przykład ebooków, które będą dostępne do pobrania dla uczestników webinarów. Nie ma znaczenia, czy udostępnimy te materiały szerszemu gronu odbiorców po szkoleniu – w jego trakcie muszą one pozostawać niepublikowane i w pewien sposób elitarne.
Po drugie: nawiązuj stałą interakcję
Nawet najciekawsze webinary po pewnym czasie słuchania zaczynają nużyć, spada skupienie odbiorcy i jego zaangażowanie. Dlatego należy przez cały czas aktywizować słuchaczy, pobudzać ich do zadawania pytań i dyskusji. Warto używać do tego zarówno czatu jak i, jeśli jest taka możliwość, komunikacji głosowej. Uczestnicy webinara mogą preferować jedną z tych form bardziej od drugiej. Pobudzanie do dyskusji ma jeszcze tę zaletę, ważną z punktu widzenia Lead Nurturingu, że pozwala nam zobaczyć, kto najbardziej angażuje się w rozmowę. Osobę taką możemy automatycznie przesunąć dalej w naszej kampanii dojrzewania leadów.
Po trzecie: webinar nie kończy się w momencie zamknięcia spotkania
Webinar jest świetną okazją do rozpoczęcia dłuższej interakcji. Warto zachęcić uczestników do dyskusji już po spotkaniu. Można do tego celu zbudować mini społeczność, na przykład grupę mailingową, do której będziemy wysyłać dalsze wiadomości, kontynuując wątki zapoczątkowane na webinarze.