72% stron internetowych całkowicie nie spełnia oczekiwań dotyczących wyszukiwania w witrynie (BigCommerce). Nic dziwnego, skoro wymagania konsumentów są coraz wyższe, a rynek cały czas się rozwija. Zwykłe wyszukiwarki ecommerce nie są w stanie zrozumieć i dostarczyć odpowiednich wyników zwłaszcza, gdy średnio 34% użytkowników wyszukuje treści niezwiązane z produktami (Baymard). Nowe rozwiązanie SALESmanago jest odpowiedzią na te problemy. Search Engine Turbocharger, czyli mechanizm wspomagający działanie tradycyjnej wyszukiwarki, dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta, który pozwala na tworzenie niestandardowych kampanii.

 

Frustracja związana z ogólnym wyszukiwaniem produktów obniża sprzedaż oraz Customer Experience

 

Statystyki mówią same za siebie. Użytkownicy którzy  są niezadowoleni ze zwracanych wyników, nie decydują się na ponowne zakupy, a nowi klienci od razu przechodzą na strony konkurencji. 

 
  • Odpowiednie wyszukiwanie ma wpływ na 39% kupujących (ThinkWithGoogle),
  • Poziom churnu klienta i rezygnacji z usług sięga 68% (Forrester),
  • 15% wyszukiwarek jest “zepsuta” i zwraca błędne typy zapytania (Baymard).
 

Zdecydowanie potrzebujemy lepszych wyszukiwarek dla eCommerce. Search Engine Turbocharger, poza standardowym mechanizmem wspierającym działanie wyszukiwarki przez zastosowanie AI oraz NLP, dodatkowo w odróżnieniu od standardowych produktów na rynku, daje aż 3 dodatkowe możliwości tworzenia niestandardowych kampanii wyszukiwarkowych – produktowe, filtrujące lub przenoszące klienta na wybraną przez nas stronę w odpowiedzi na wprowadzone zapytania. Brzmi skomplikowanie? Nic bardziej mylnego. Jest on prosty w użyciu i pozwala na mierzenie efektów prowadzonych działań.

 

Stwórz tematyczną kampanię produktową w 5 minut

 

Klienci korzystający z wyszukiwarek eCommerce nie oczekują, aby rozumiały one tylko podstawowe zwroty. Chcą, aby zwracały one dokładnie dobrane do ich wymagań oraz zainteresowań produkty.

 

Search Engine Turbocharger umożliwia stworzenie kampanii wyszukiwarkowej polegającej na wybraniu dowolnych słów kluczowych, które w rezultacie wpisywania na stronie internetowej zwrócą wybrane produkty.

 
 

Załóżmy, że użytkownik, w oknie wyszukiwania wpisał wartość “idealny prezent dla mojego chłopaka”

 

Mechanizm dzięki najnowszym technologiom sprawdza, które wpisywane frazy pokrywają się ze słowami kluczowymi:

 

Idealny prezent dla mojego chłopaka

 

I w rezultacie zwraca dokładnie te produkty, które wybraliśmy w panelu Ustawienia Zaawansowane.

 

Kampanie z użyciem filtrów zwiększą efektywność wyszukiwań i zwiększą ilość idealnie zwróconych zapytań

 

A gdyby wyszukiwarka mogła zwrócić produkty, które obejmują wybrane filtry w odpowiedzi na wpisywane zapytania? Koniec ze żmudnym i często uciążliwym, zwłaszcza w wersji mobilnej, zaznaczaniem filtrów na stronach produktów. Inteligentny mechanizm sam interpretuje wpisywane frazy i dostarcza tylko produkty, które mieszczą się w ustalonych przedziałach cenowych lub filtrach. Dodatkowo – wiedząc, że klienci wyszukują produkty, których nie posiadamy w swojej bazie, możemy zdecydować, jakie konkretnie wyniki ma zwracać wyszukiwarka i w ten sposób generować większą sprzedaż.

 
 

Jeśli użytkownik, który szuka na naszej stronie DROGIEJ sofy będzie musiał na początku przewinąć dziesiątki produktów niepasujących do wpisywanego przez niego zapytania, najprawdopodobniej opuści nasz sklep. Aby temu zapobiec, wystarczy ustawić odpowiednie filtry, np. zakres cenowy wyszukiwanych produktów, dostępność, czy kategorie.

 

Podlinkuj stronę z gotową kampanią i zwiększ sprzedaż wybranych  produktów

 

Często w sklepach sezonowe wyprzedaże mają swoją własną stronę z listą produktów. Teraz, można przekierować na nią użytkowników od razu po wpisaniu odpowiednich fraz w wyszukiwarkę, a co za tym idzie, zwiększyć średnie wyniki kampanii, poprawić wyniki sprzedażowe, czy pozbyć się produktów sezonowych w prosty i szybki sposób.

 
 

Jak to zrobić? Proste, w kafelku Działania wystarczy wpisać adres strony na którą chcemy przekierować użytkownika. To wszystko – kampania sama się prowadzi.

marketing automation

marketing automation