3 sposoby na zaangażowanie klientów i zwiększenie sprzedaży z Marketing Automation

Marketing Automation pozwala angażować konsumentów i zwiększać sprzedaż. Najczęściej dzięki automatycznym komunikatom. Uruchamiane są w reakcji na zachowanie konkretnych osób, a ich treść dopasowuje się dla każdego indywidualnie. Skuteczność tego typu komunikatów bierze się z dokładnego dopasowania momentu, miejsca i treści udostępnianego komunikatu. Dzięki czemu jest on po prostu interesujący i angażujący.

Automatyzacja komunikacji może jednak zaszkodzić, jeśli nie poświęcimy jej odpowiedniej ilości czasu. Dlatego automatyzacja komunikacji powinna być wdrażana stopniowo. Dzięki temu unikniemy dublowania komunikatów i upewnimy się, że to co otrzyma w efekcie klient będzie stanowiło spójny przekaz. Wkładając chociaż trochę wysiłku w podstawowe automatyzacje zwiększymy zaangażowanie klientów oraz konwersję sprzedażową. Najłatwiej zacząć od 3 obszarów:

  • formularze kontaktowe;
  • segmentacja kontaktów i wysyłek e-mail;
  • wiadomości e-mail follow-up.

Poniżej opisujemy 3 proste sposoby na skuteczniejsze dotarcie do klientów z wykorzystaniem tych obszarów.

1. Automatyczne i dynamiczne formularze kontaktowe i zapisu

Formularz to bardzo często pierwsze miejsce, w którym pozyskamy dane kontaktowe od osoby odwiedzające naszą stronę WWW. Nie ważne jest czy to zapis do newsletteru, pop-up z promocją czy rejestracja w sklepie internetowym. Każde miejsce gdzie potencjalny klient może wprowadzić swój adres e-mail i potwierdzić go przyciskiem jest dla nas interesujące i w zamian za uzupełnieni powinno oferować coś interesującego klienta w danym momencie. Wśród ciekawych i skutecznych zastosowań warto wymienić formularze pop-up.

System SALESmanago pozwala wyświetlać formularze pop-up, których zawartość może być dopasowana do:

  • statusu odwiedzającego stronę WWW – czy jest to klient anonimowy czy zidentyfikowany;
  • adresu lub grupy adresów url, na których jest wyświetlany
  • ilości wizyty lub odsłon dokonanych przez konkretnego klienta przed wyświetleniem
  • przebiegu bieżącej wizyty;
  • całego profilu klienta zidentyfikowanego;
  • historii wizyt klienta anonimowego.

Jak to wygląda w praktyce? Wyobraźmy sobie że na naszej stronie WWW, która oferuje wycieczki, pojawia się anonimowa osoba która przegląda wycieczki do konkretnego kraju. Przejrzała już kilkanaście nie dokonując wstępnej rezerwacji albo nie sprawdzając dostępnych terminów. Jest to dla nas sygnał, że ma problem z wyborem odpowiedniej. Sygnał na który możemy wyświetlić formularz, w którym zaproponujemy pomoc w wyborze wycieczki optymalnej właśnie dla niego. Każdy z nas lubi być traktowany wyjątkowo i taki komunikat nie tylko zwiększa konwersję ale sprawia, że niezdecydowany klient trafia do eksperta który pomoże w wyborze i przekona go do zakupu. Wyświetlony formularz może wyglądać tak:

2. Automatyczne wysyłki wiadomości e-mail w reakcji na zachowanie kontaktów

Klasyka Marketing Automation. Praktycznie każda wychwycona interakcja klienta może powodować automatyczne wysłanie lub zakolejkowanie wiadomości e-mail dopasowanej do zaistniałego zdarzenia. System na podstawie szablonu wiadomości, jest w stanie generować wiadomości w czasie rzeczywistym i kierować je do konkretnych osób. Każdy mail może zawierać treść dopasowaną do aktualnej wiedzy o kliencie i jego zachowaniu. Sama wiadomość może być automatycznie podpisywana danymi osoby, z którą ten klient miał już kontakt. Wiadomości które zawierają treść istotną dla odbiorcy, są podpisane danymi konkretnej znanej odbiorcy osoby i wyglądają na napisane specjalnie dla niego cieszą się nawet 10-krotnie większą otwieralnością niż klasyczne newslettery. W wypadku sklepów internetowych bardzo ciekawym rozwiązaniem jest mail dynamiczny. Jest to wiadomość, która jest automatycznie generowana dla konkretnego odbiorcy i umieszczane są w niej produkty dobrane do jego profilu zainteresowania oraz oglądanych i kupowanych produktów.  W praktyce takie dynamiczne wiadomości follow-up mogą działać następująco. Klient odwiedził naszą stronę przejrzał kilka produktów ale nie dokonał zakupu. System automatycznie rozpozna takie zachowanie i wyśle do niego dynamiczną wiadomość e-mail, np. 3 godziny po wizycie na stronie WWW. W ten sposób klient, który opuścił stronę internetową otrzyma ofertę skrojoną specjalnie dla niego w pełni automatyczny sposób. Taka wiadomość może wyglądać tak:

Maile dynamiczne bardzo dokładnie trafiają w potrzeby odbiorców i realnie zwiększają sprzedaży w sklepie:

3. Segmentacja kontaktów i wysyłek wiadomości e-mail

Segmentacja kontaktów, to po prostu bieżące przypisywanie kontaktów do grup o podobnym zainteresowaniu. Następnie kierujemy do takich osób wiadomości e-mail dopasowane treścią do segmentu, do jakiego trafił adresat. Segmentacja kontaktów wyraźnie zwiększa aktywność kontaktów na stronie WWW, a kierowanie targetowanych do segmentów wysyłek sprawia, że rosną współczynnik otwarć i kliknięć, czyli po prostu coraz więcej osób czyta i klika w nasze wiadomości.

Jak to działa w praktyce? SALESmanago automatycznie segmentuje klienta w oparciu o jego zachowanie. Osoba taka jest przypisywana do odpowiedniego segmentu, na jej karcie kontaktu pojawia się TAG oznaczający, który to jest segment. Następnie uruchamia się reguła automatyzacji, która w reakcji na dodanie tagu wysyła określoną wiadomość dedykowaną dla danego segmentu. Taki mechanizm raz ustawiony działa na bieżąco a wysyłka następują w określonym w regule czasie po dodaniu do segmentu.

Podsumowanie

Trzy opisane sposoby są relatywnie proste do wdrożenia i gwarantują, że potencjalny klient otrzyma od nas wiadomość jakiej oczekuje w danym momencie. Automatyzacja całego procesu sprawia że oszczędzamy czas, który normalnie musielibyśmy poświęcić na ręczne przygotowywanie i uruchamianie wysyłek. Zyskujemy czas na dalsze automatyzację i optymalizację już istniejących procesów. Dzięki dokładnemu monitorowaniu całości łatwiej jest się skupić na kluczowych procesach, które generują najwięcej korzyści – sprzedaży.

 

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]