3 sposoby na zaangażowanie klientów i zwiększenie sprzedaży z Marketing Automation

Marketing Automation pozwala angażować konsumentów i zwiększać sprzedaż. Najczęściej dzięki automatycznym komunikatom. Uruchamiane są w reakcji na zachowanie konkretnych osób, a ich treść dopasowuje się dla każdego indywidualnie. Skuteczność tego typu komunikatów bierze się z dokładnego dopasowania momentu, miejsca i treści udostępnianego komunikatu. Dzięki czemu jest on po prostu interesujący i angażujący.

Automatyzacja komunikacji może jednak zaszkodzić, jeśli nie poświęcimy jej odpowiedniej ilości czasu. Dlatego automatyzacja komunikacji powinna być wdrażana stopniowo. Dzięki temu unikniemy dublowania komunikatów i upewnimy się, że to co otrzyma w efekcie klient będzie stanowiło spójny przekaz. Wkładając chociaż trochę wysiłku w podstawowe automatyzacje zwiększymy zaangażowanie klientów oraz konwersję sprzedażową. Najłatwiej zacząć od 3 obszarów:

  • formularze kontaktowe;
  • segmentacja kontaktów i wysyłek e-mail;
  • wiadomości e-mail follow-up.

Poniżej opisujemy 3 proste sposoby na skuteczniejsze dotarcie do klientów z wykorzystaniem tych obszarów.

1. Automatyczne i dynamiczne formularze kontaktowe i zapisu

Formularz to bardzo często pierwsze miejsce, w którym pozyskamy dane kontaktowe od osoby odwiedzające naszą stronę WWW. Nie ważne jest czy to zapis do newsletteru, pop-up z promocją czy rejestracja w sklepie internetowym. Każde miejsce gdzie potencjalny klient może wprowadzić swój adres e-mail i potwierdzić go przyciskiem jest dla nas interesujące i w zamian za uzupełnieni powinno oferować coś interesującego klienta w danym momencie. Wśród ciekawych i skutecznych zastosowań warto wymienić formularze pop-up.

System SALESmanago pozwala wyświetlać formularze pop-up, których zawartość może być dopasowana do:

  • statusu odwiedzającego stronę WWW – czy jest to klient anonimowy czy zidentyfikowany;
  • adresu lub grupy adresów url, na których jest wyświetlany
  • ilości wizyty lub odsłon dokonanych przez konkretnego klienta przed wyświetleniem
  • przebiegu bieżącej wizyty;
  • całego profilu klienta zidentyfikowanego;
  • historii wizyt klienta anonimowego.

Jak to wygląda w praktyce? Wyobraźmy sobie że na naszej stronie WWW, która oferuje wycieczki, pojawia się anonimowa osoba która przegląda wycieczki do konkretnego kraju. Przejrzała już kilkanaście nie dokonując wstępnej rezerwacji albo nie sprawdzając dostępnych terminów. Jest to dla nas sygnał, że ma problem z wyborem odpowiedniej. Sygnał na który możemy wyświetlić formularz, w którym zaproponujemy pomoc w wyborze wycieczki optymalnej właśnie dla niego. Każdy z nas lubi być traktowany wyjątkowo i taki komunikat nie tylko zwiększa konwersję ale sprawia, że niezdecydowany klient trafia do eksperta który pomoże w wyborze i przekona go do zakupu. Wyświetlony formularz może wyglądać tak:

2. Automatyczne wysyłki wiadomości e-mail w reakcji na zachowanie kontaktów

Klasyka Marketing Automation. Praktycznie każda wychwycona interakcja klienta może powodować automatyczne wysłanie lub zakolejkowanie wiadomości e-mail dopasowanej do zaistniałego zdarzenia. System na podstawie szablonu wiadomości, jest w stanie generować wiadomości w czasie rzeczywistym i kierować je do konkretnych osób. Każdy mail może zawierać treść dopasowaną do aktualnej wiedzy o kliencie i jego zachowaniu. Sama wiadomość może być automatycznie podpisywana danymi osoby, z którą ten klient miał już kontakt. Wiadomości które zawierają treść istotną dla odbiorcy, są podpisane danymi konkretnej znanej odbiorcy osoby i wyglądają na napisane specjalnie dla niego cieszą się nawet 10-krotnie większą otwieralnością niż klasyczne newslettery. W wypadku sklepów internetowych bardzo ciekawym rozwiązaniem jest mail dynamiczny. Jest to wiadomość, która jest automatycznie generowana dla konkretnego odbiorcy i umieszczane są w niej produkty dobrane do jego profilu zainteresowania oraz oglądanych i kupowanych produktów.  W praktyce takie dynamiczne wiadomości follow-up mogą działać następująco. Klient odwiedził naszą stronę przejrzał kilka produktów ale nie dokonał zakupu. System automatycznie rozpozna takie zachowanie i wyśle do niego dynamiczną wiadomość e-mail, np. 3 godziny po wizycie na stronie WWW. W ten sposób klient, który opuścił stronę internetową otrzyma ofertę skrojoną specjalnie dla niego w pełni automatyczny sposób. Taka wiadomość może wyglądać tak:

Maile dynamiczne bardzo dokładnie trafiają w potrzeby odbiorców i realnie zwiększają sprzedaży w sklepie:

3. Segmentacja kontaktów i wysyłek wiadomości e-mail

Segmentacja kontaktów, to po prostu bieżące przypisywanie kontaktów do grup o podobnym zainteresowaniu. Następnie kierujemy do takich osób wiadomości e-mail dopasowane treścią do segmentu, do jakiego trafił adresat. Segmentacja kontaktów wyraźnie zwiększa aktywność kontaktów na stronie WWW, a kierowanie targetowanych do segmentów wysyłek sprawia, że rosną współczynnik otwarć i kliknięć, czyli po prostu coraz więcej osób czyta i klika w nasze wiadomości.

Jak to działa w praktyce? SALESmanago automatycznie segmentuje klienta w oparciu o jego zachowanie. Osoba taka jest przypisywana do odpowiedniego segmentu, na jej karcie kontaktu pojawia się TAG oznaczający, który to jest segment. Następnie uruchamia się reguła automatyzacji, która w reakcji na dodanie tagu wysyła określoną wiadomość dedykowaną dla danego segmentu. Taki mechanizm raz ustawiony działa na bieżąco a wysyłka następują w określonym w regule czasie po dodaniu do segmentu.

Podsumowanie

Trzy opisane sposoby są relatywnie proste do wdrożenia i gwarantują, że potencjalny klient otrzyma od nas wiadomość jakiej oczekuje w danym momencie. Automatyzacja całego procesu sprawia że oszczędzamy czas, który normalnie musielibyśmy poświęcić na ręczne przygotowywanie i uruchamianie wysyłek. Zyskujemy czas na dalsze automatyzację i optymalizację już istniejących procesów. Dzięki dokładnemu monitorowaniu całości łatwiej jest się skupić na kluczowych procesach, które generują najwięcej korzyści – sprzedaży.

 

 

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]