4 kluczowe aspekty tworzenia treści na potrzeby Marketing Automation

Treść jest bardzo ważna ponieważ pozwala potencjalnym klientom znaleźć firmę, poznać ją i zaangażować w jej ofertę. Dobra treść pozwala przekształcić klientów obecnych i potencjalnych w adwokatów marki. Marketing Automation daje możliwość dużo lepszego dopasowania istniejących treści do konkretnych osób. Natomiast optymalnie dopasowana treść pod względem tematyki, czasu dostarczenia oraz formy angażuje potencjalnych klientów, zwiększa konwersję i generuje przychód.

Często mówi się, że odpowiednia treść jest fundamentem dla skutecznego wykorzystania możliwości Marketing Automation. Jest w tym dużo prawdy, ponieważ tak naprawdę w Marketing Automation najważniejsze jest idealne dopasowanie treści do profilu odbiorcy. Bez niej nie będziemy wstanie „rozmawiać” z potencjalnymi klientami o rzeczach dla nich istotnych i w odpowiednim czasie.

Tworząc treści w firmie należy zacząć od określenia strategii jej przygotowywania i publikowania. Posiadając odpowiednio usystematyzowany proces dystrybucji treści zapewnimy sobie utrzymanie jednostajnego tempa pozyskiwania nowych kontaktów. W całym procesie marketingowo sprzedażowym będziemy potrzebować treści do minimum dwóch zastosowań:

  • Komunikacji na poszczególnych etapach  cyklu zakupowego;
  • Przygotowania kontaktów do dokonania zakupów w kampanii Lead Nurturing.

Zależnie od rynku na jakim działamy będziemy potrzebować odpowiednio skrojonych treści i jej form. Główną zasadą jest tworzenie odpowiednich treści dla odpowiednich odbiorców i przekazywanie jej w odpowiednim czasie przy użyciu systemu Marketing Automation. Przedstawiamy 4 aspekty, które warto rozważyć w procesie tworzenia treści do wykorzystania w Marketing Automation.

1. Odbiorcy

Bardzo ważne jest żeby poprawnie rozpoznać odbiorców naszych treści. Zawsze powinno zależeć nam, aby nasze treści były „konsumowane” przez osoby decyzyjne. Głównie wobec ich oczekiwań powinniśmy działać.

2. Odpowiednie treści na odpowiednim etapie

Na różnym etapie procesu zakupowego potencjalni klienci potrzebują różnego rodzaju treści. Dobrym pomysłem będzie stworzenie czegoś w rodzaju idealnej ścieżki konwersji i podzielenie jej na różne etapy. Następnie do każdego etapu tworzymy odpowiednie treści. Wśród nich nie powinno zabraknąć:

  • Treści edukacyjne;

Treści o charakterze czysto edukacyjnym tworzymy aby przekazać potencjalnym klientom kluczowe idee związane z ofertą firmy. Dodatkowo powinny one pomagać konsumentom w lepszym zrozumieniu samego produktu i jego zastosowania.

  • Treści zwiększające świadomość konsumentów;

Po wstępnej edukacji przyjdzie czas na zwiększenie świadomości odbiorców. Dobrym sposobem jest przygotowanie i przekazanie im case study z wdrożenia/wykorzystania oferowanych dóbr przez klientów naszej firmy. Treści te powinny odpowiadać pytanie “jak to zrobić?” i przedstawiać najlepsze praktyki.

  • Treści doprowadzające do decyzji zakupowej;

Dzięki poprzednim treściom przygotowaliśmy świeżo pozyskane kontakty do rozmowy z działem sprzedaży/podjęcia decyzji zakupowej. Na etapie, w którym będą podejmować wspomnianą decyzję warto dostarczyć im informacji dla nich niezbędnych. Wskazane będą wszelkiego rodzaju wskaźniki determinujące wpływ wdrożenia/zakupu na dalsze działanie firmy czy też życie konsumenta. Możemy nadal dostarczać case study oraz przykładów najlepszych praktyk. Naszym zadaniem na tym etapie jest przekonanie klienta, że rozsądnego zakupu może dokonać tylko u nas.

  • Treści po sprzedażowe;

Po udanym procesie sprzedażowym bardzo ważne jest żeby podtrzymać pozytywną relację z pozyskanym klientem. Teraz powinniśmy skupić na treści, która pozwoli wykorzystać w 100% możliwości sprzedanego produktu. Odpowiednio „dopieszczony” klient pozostanie z nami długo i sam będzie nas polecał swoim znajomym. Nie od dziś wiadomo, że jest to chyba najskuteczniejsza forma reklamy.

3. Źródło treści

Przygotowanie i wymyślanie treści nie powinno spoczywać na jednej osobie. Wszystkie z wymienionych powyżej typów treści mogą być i powinny być tworzone przy udziale źródeł zewnętrznych i wewnętrznych. Każdy z działów i pracowników firmy może dostarczyć zupełnie innych i ciekawych treści. Dzięki czemu tworzone przez nas rzeczy będą ciekawsze.

4.  Częstotliwość i kanały komunikacji

Obecnie mamy dostęp do wielu różnych kanałów komunikacji. Najlepiej jest oprzeć się danych pochodzących z systemu Marketing Automation i wybrać te, które są najchętniej odbierane przez potencjalnych klientów. Dodatkowo większość systemów Marketing Automation umożliwia komunikację z wykorzystanie wielu kanałów naraz. Dzięki czemu jesteśmy w stanie przekazywać treści w sposób spójny i z wykorzystanie różnych metod. Potencjalni klienci otrzymają wysoko dopasowaną treść, w odpowiednim czasie i kanale komunikacji.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]