4 kluczowe aspekty tworzenia treści na potrzeby Marketing Automation

Treść jest bardzo ważna ponieważ pozwala potencjalnym klientom znaleźć firmę, poznać ją i zaangażować w jej ofertę. Dobra treść pozwala przekształcić klientów obecnych i potencjalnych w adwokatów marki. Marketing Automation daje możliwość dużo lepszego dopasowania istniejących treści do konkretnych osób. Natomiast optymalnie dopasowana treść pod względem tematyki, czasu dostarczenia oraz formy angażuje potencjalnych klientów, zwiększa konwersję i generuje przychód.

Często mówi się, że odpowiednia treść jest fundamentem dla skutecznego wykorzystania możliwości Marketing Automation. Jest w tym dużo prawdy, ponieważ tak naprawdę w Marketing Automation najważniejsze jest idealne dopasowanie treści do profilu odbiorcy. Bez niej nie będziemy wstanie „rozmawiać” z potencjalnymi klientami o rzeczach dla nich istotnych i w odpowiednim czasie.

Tworząc treści w firmie należy zacząć od określenia strategii jej przygotowywania i publikowania. Posiadając odpowiednio usystematyzowany proces dystrybucji treści zapewnimy sobie utrzymanie jednostajnego tempa pozyskiwania nowych kontaktów. W całym procesie marketingowo sprzedażowym będziemy potrzebować treści do minimum dwóch zastosowań:

  • Komunikacji na poszczególnych etapach  cyklu zakupowego;
  • Przygotowania kontaktów do dokonania zakupów w kampanii Lead Nurturing.

Zależnie od rynku na jakim działamy będziemy potrzebować odpowiednio skrojonych treści i jej form. Główną zasadą jest tworzenie odpowiednich treści dla odpowiednich odbiorców i przekazywanie jej w odpowiednim czasie przy użyciu systemu Marketing Automation. Przedstawiamy 4 aspekty, które warto rozważyć w procesie tworzenia treści do wykorzystania w Marketing Automation.

1. Odbiorcy

Bardzo ważne jest żeby poprawnie rozpoznać odbiorców naszych treści. Zawsze powinno zależeć nam, aby nasze treści były „konsumowane” przez osoby decyzyjne. Głównie wobec ich oczekiwań powinniśmy działać.

2. Odpowiednie treści na odpowiednim etapie

Na różnym etapie procesu zakupowego potencjalni klienci potrzebują różnego rodzaju treści. Dobrym pomysłem będzie stworzenie czegoś w rodzaju idealnej ścieżki konwersji i podzielenie jej na różne etapy. Następnie do każdego etapu tworzymy odpowiednie treści. Wśród nich nie powinno zabraknąć:

  • Treści edukacyjne;

Treści o charakterze czysto edukacyjnym tworzymy aby przekazać potencjalnym klientom kluczowe idee związane z ofertą firmy. Dodatkowo powinny one pomagać konsumentom w lepszym zrozumieniu samego produktu i jego zastosowania.

  • Treści zwiększające świadomość konsumentów;

Po wstępnej edukacji przyjdzie czas na zwiększenie świadomości odbiorców. Dobrym sposobem jest przygotowanie i przekazanie im case study z wdrożenia/wykorzystania oferowanych dóbr przez klientów naszej firmy. Treści te powinny odpowiadać pytanie “jak to zrobić?” i przedstawiać najlepsze praktyki.

  • Treści doprowadzające do decyzji zakupowej;

Dzięki poprzednim treściom przygotowaliśmy świeżo pozyskane kontakty do rozmowy z działem sprzedaży/podjęcia decyzji zakupowej. Na etapie, w którym będą podejmować wspomnianą decyzję warto dostarczyć im informacji dla nich niezbędnych. Wskazane będą wszelkiego rodzaju wskaźniki determinujące wpływ wdrożenia/zakupu na dalsze działanie firmy czy też życie konsumenta. Możemy nadal dostarczać case study oraz przykładów najlepszych praktyk. Naszym zadaniem na tym etapie jest przekonanie klienta, że rozsądnego zakupu może dokonać tylko u nas.

  • Treści po sprzedażowe;

Po udanym procesie sprzedażowym bardzo ważne jest żeby podtrzymać pozytywną relację z pozyskanym klientem. Teraz powinniśmy skupić na treści, która pozwoli wykorzystać w 100% możliwości sprzedanego produktu. Odpowiednio „dopieszczony” klient pozostanie z nami długo i sam będzie nas polecał swoim znajomym. Nie od dziś wiadomo, że jest to chyba najskuteczniejsza forma reklamy.

3. Źródło treści

Przygotowanie i wymyślanie treści nie powinno spoczywać na jednej osobie. Wszystkie z wymienionych powyżej typów treści mogą być i powinny być tworzone przy udziale źródeł zewnętrznych i wewnętrznych. Każdy z działów i pracowników firmy może dostarczyć zupełnie innych i ciekawych treści. Dzięki czemu tworzone przez nas rzeczy będą ciekawsze.

4.  Częstotliwość i kanały komunikacji

Obecnie mamy dostęp do wielu różnych kanałów komunikacji. Najlepiej jest oprzeć się danych pochodzących z systemu Marketing Automation i wybrać te, które są najchętniej odbierane przez potencjalnych klientów. Dodatkowo większość systemów Marketing Automation umożliwia komunikację z wykorzystanie wielu kanałów naraz. Dzięki czemu jesteśmy w stanie przekazywać treści w sposób spójny i z wykorzystanie różnych metod. Potencjalni klienci otrzymają wysoko dopasowaną treść, w odpowiednim czasie i kanale komunikacji.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]