4 mity na temat spamu, czyli co nie poprawia dostarczalności Twoich maili


E-Mail SpamNie będziemy pisać o oczywistościach. Wiecie, że w mailu musi znajdować się opcja rezygnacji, kładziecie nacisk na nagłówek, drżycie na samą myśl o tym, że ludzie wciąż wysyłają mailingi na kupione bazy, bez pozyskania zgody odbiorców. Mimo to na słowo „spam” każdy marketer  reaguje niespokojnie. Nic dziwnego: według Target Marketing 25% maili nie trafia do odbiorców, co kosztuje nadawców od 50 tys. do kilku milionów dolarów rocznie. Dlatego wokół działania filtrów antyspamowych narosło sporo mitów dotyczących dobrych i złych praktyk.

 

1. Nie za darmo, czyli niebezpieczne słowa

Ponoć w nagłówku nie wolno używać słów: za darmo, 0 zł, przecena, kup.

Chcemy ich używać, by mówić językiem korzyści (szczególnie, że chęć otrzymywania zniżek jest główną motywacją zapisu na newsletter – tego oczekują nasi odbiorcy), ale jednocześnie boimy się, że wyłapią je filtry antyspamowe i skażą nasze starannie stworzone mailingi na niebyt. To zupełnie nieaktualna obawa, jak dowodzi badanie Hubspota: użycie słów uważanych dotąd za niebezpieczne nie ma większego wpływu na dostarczalność wiadomości. Szerzej piszemy o tym w naszym ebooku.

Dziś filtry są dużo bardziej wyrafinowane i oparte na reakcjach użytkownika. Dostarczalności Twoich maili szkodzą oznaczenia jako spam, zgłoszenia nadużycia, niskie OR i CTR: to one wskazują, że Twoja wiadomość jest niepożądana.

Pamiętaj też, że mitem jest większa skuteczność krótkich tematów (to zależy od branży) oraz założenie o decydującej roli nagłówka dla otwarcia (dla odbiorców ważny jest także nadawca)

2. SpamAssasin pozwalają rozpoznać, czy jestem traktowany jak spam

Byłoby świetnie, ale nie.

Jeśli mechanizmy testujące tego rodzaju identyfikują Twój mail jako spam, programy pocztowe zrobią to samo. Jeśli jednak zostajesz pozytywnie oceniony, to nie oznacza automatycznie, że wpadniesz do zakładki „Odebrane”. Programy pocztowe stosują bardziej skomplikowane algorytmy.

Wniosek? Testowanie SpamAssasinem (czy jemu pokrewnymi) jest ważnym wstępnym elementem, który pozwala zrobić grubsze, początkowe poprawki, ale nie może być ostatnim etapem testów.

3. Częste mailingi = spam

Nie!

W Twojej bazie są klienci, którzy kupują dużo i klienci, którzy kupują mało. Tacy, którzy regularnie czytają Twoje newslettery i tacy, którzy je lekceważą. Ta grupa nigdy nie będzie jednorodna. Dlatego zamiast szukać optymalnej częstotliwości, zdecyduj się na zautomatyzowaną  personalizację. Wtedy wysyłka oparta będzie na zaangażowaniu klientów – dzięki temu dopasowaniu unikniesz wysyłania zbyt dużej ilości maili odbiorcom na wczesnym etapie relacji z marką oraz zbyt małej klientom, którzy mogliby przynieść Ci więcej zysku.

4. Z Gmailem nie ma szans przebić się do Odebranych

Niekoniecznie.

Gmail w największym stopniu uzależnia swoje działania od zachowań klientów. Czyli należałoby w wypadku klientów tej poczty skoncentrować się grupie najaktywniejszych klientów, pozostałym wysyłając maile nieco rzadziej. Zaangażowanie najlepiej osiągnąć, generując treści spersonalizowane. Jeśli do tego wyślesz maila w czasie, kiedy klient jest aktywny – masz nieporównywalnie większe szanse na pozyskanie interakcji niż w przypadku tradycyjnego masowego mailingu. Wszystkie narzędzia już masz – w SALESmanago.

Na marginesie: utarło się przekonanie, że w sektorze B2B łatwiej przebić się z informacją. Od kilku lat to nieaktualne.

Czemu wierzyć mitom?

Email marketing świetnie da się mierzyć, a każda wysyłka może stać się kopalnią wiedzy o Twoich odbiorcach, jeżeli będziesz świadomie zbierał i analizował te dane. Raporty z Twoich kampanii mówią dużo więcej niż rzekomo uniwersalne zasady. I przede wszystkim testuj!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo
Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo

    Lean Marketing wymaga skuteczności, ale taki tytuł może wydawać się przesadą. To nie jest jednak wygórowane oczekiwanie, a propozycja rozwiązania. Jest to wykonalne – jeśli masz odpowiedni Workflow. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Workflow, jak działa, kto odpowiada za jego efektywność, a ostatecznie – jak skorzystać z doświadczenia twórców szablonów. Utrata produktywności […]

[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych
[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych

    Zebraliśmy naszych czołowych ekspertów eCommerce, którzy na co dzień pracują z największymi światowymi markami, aby całkowicie przeprojektować szablony Workflow w naszej Bibliotece. Ludzie ci włożyli tysiące godzin swojego doświadczenia i unikatową wiedzę w stworzenie nowych, ulepszonych szablonów. Wszystko to, aby zaoszczędzić Twój czas. Ponadto, do Biblioteki dodaliśmy Generator Workflow — pierwszą taką funkcję […]

[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard
[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard

    Nasza najnowsza funkcjonalność, eCommerce Dashboard, agreguje dane z platform eCommerce oraz oprogramowania marketingowego i prezentuje je w jednym miejscu, w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jako, że umożliwia szybki przegląd wydajności sklepu internetowego, a także szczegółowe śledzenie różnych aspektów biznesu, stanowi niezwykle skuteczne, wielokanałowe narzędzie Growth Intelligence.   […]

SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu
SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu

    SALESmanago, największa w Polsce i najszybciej rosnąca firma tworząca rozwiązania technologiczne dla eCommerce, we wrześniu przyszłego roku przenosi swoją siedzibę do nowo powstającego Ocean Office Park na krakowskim zabłociu. Grupa Cavatina rozpoczęła już prace nad biurowcem, który zapewni dedykowaną, nowoczesną przestrzeń dla blisko 700 obecnych i przyszłych pracowników SALESmanago.    Charakterystyczny, okrągły Ocean […]

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]