4 pierwsze korzyści dla działów marketingu i sprzedaży z wdrożenia Marketing Automation

Każde nowe wdrożenie w firmie zmienia sposób jej funkcjonowania. Zastosowanie Marketing Automation zmienia proces pozyskiwania i obsługi kontaktów, a także sposób w jaki pracują działy marketingu i sprzedaży. Możliwa staje się prawdziwa współpraca pomiędzy nimi, ponieważ mogą nareszcie pracować we wspólnym środowisku i na tej samej bazie danych. Korzystają wzajemnie ze swojego doświadczenia i efektywniej pracują.

W wielu firmach marketing i sprzedaż funkcjonuję jakby zamknięte w bardzo szczelnych silosach. Pracują skupiając się tylko i wyłącznie na swoich podstawowych zadaniach. Często też nie podoba im się jak drugi dział wykorzystuje ich pracę lub ją wspiera. To jeden z problemów, które pozwala skutecznie rozwiązać zastosowanie Marketing Automation. Oprócz oczywistej automatyzacji, systemy te powstały aby nareszcie połączyć dwa działy, które mają bardzo zbieżne cele ale często pracują zupełnie niezależnie marnując potencjał firmy.

Marketing i sprzedaż mają ten sam cel – zwiększyć przychód firmy. Oba działy komunikują się z klientami i potencjalnymi klientami w odmienny sposób, przez co gromadzą inną wiedzę. Niestety rzadko komunikują się między sobą, przez co sprzedaż najczęściej o otrzymanym kontakcie nie wie wiele więcej niż imie, nazwisko i numer telefonu. Z drugiej strony marketing nie otrzymuje informacji, co powinien klient się dowiedzieć/usłyszeć zanim trafi do działu sprzedaży.

4 najszybciej osiągane korzyści z wdrożenia Marketing Automation

Wdrożenie Marketing Automation nie tylko stwarza warunki do współpracy ale przede wszystkim sprawia, że łatwiej jest im osiągać własne cele. Dzieje się tak, ponieważ wykorzystując nowe narzędzie oba działy dostrzegą natychmiastowe korzyści biznesowe, do których należą:

1. Pozyskiwanie lepszej jakości leadów

Moduł identyfikacji kontaktów na stronie WWW sprawia, że dział marketingu rozpoznaje i pozyskuje kontakty na dużo wcześniejszym etapie procesu zakupowego. Następnie system automatycznie segmentuje kontakty na podstawie ich zachowania, monitoruje ich zaangażowanie przypisując punkty scoringu oraz monitoruje ich zachowanie w wielu kanałach marketingowych. Dzięki temu działy marketingu i sprzedaży zyskują dostęp do dużo bogatszej bazy danych, która zawiera dane podane przez konsumenta (deklaratywne) oraz behawioralne (wynikające z zachowania). To pozwala dużo łatwiej rozpoznać jakim działaniom powinien podlegać dany kontakt: edukacja czy już sprzedaż.

„Firmy wykorzystujące Marketing Automation i Lead Nurturing doświadczają 451% wzrostu w ilości zakwalifikowanych leadów – The Annuitas Group

2. Zwiększenie jakości i produktywności bazy danych

Systemy Marketing Automation zawierają lub są integrowane z narzędziami CRM. Dzięki czemu dane są nieustannie aktualizowane pomiędzy nimi. Realizowanie działań przez system SALESmanago Marketing Automation sprawia, że profile kontaktów są na bieżąco aktualizowane i wzbogacane o nowe dane behawioralne i transakcyjne. Dodatkowo system czyści bazę z błędnych lub nieaktywnych adresów e-mail. Dzięki temu nasza baza jest stale aktualny, a my pracując na niej skuteczniej utrzymujemy zainteresowanie potencjalnych i aktualnych klientów naszą ofertą.

3. Wyższa efektywność kampanii marketingowych

Korzystając z Marketing Automation zyskujemy lepszej jakości leadów oraz lepszą bazę danych. Co jest fundamentem dla naszych działań marketingowych. SALESmanago pozwala realizować akcje marketingowe w wielu różnych kanałach, w każdym z nich możemy dynamicznie dopasowywać treść do profilu konkretnego odbiorcy i przekazywać ją w odpowiednim momencie. Co więcej możemy automatycznie uruchamiać programy edukacyjne dla kontaktów, które nie są jeszcze gotowe na rozmowę z działem sprzedaży, a te gotowe od razu przekazywać do odpowiedniego sprzedawcy. Im lepiej dopasujemy naszą komunikację do potrzeb konsumentów, tym lepsze parametry osiągniemy.

4. Skuteczniejszy proces sprzedażowy

Marketerzy pracujący z systemami do automatyzacji działań marketingowych i sprzedażowych gromadzą bardzo wartościową wiedzę dla działu sprzedaży. Po pierwsze pomagają sprzedawać edukując potencjalnych klientów i przekazując ich do działu sprzedaży dopiero wtedy kiedy są na to gotowi. Po drugie do CRM sprzedawcy dostarczane mogą być dane zebrane przez Marketing Automation. Sprzedawca zobaczy scoring osoby z którą ma rozmawiać, przebieg i historię wizyt na stronie WWW firmy, jakie wiadomości e-mail czytał i wiele innych ciekawych informacji o potencjalnym kliencie. Oprócz tego Marketing Automation może automatycznie wysyłać alerty sprzedażowe, dzięki czemu powiadamia dział handlowy o konieczności kontaktu z konkretnymi klientami, którzy właśnie osiągnęli gotowość zakupową. Dział handlowy zaczyna się kontaktować z osobami, które „zna” i wtedy kiedy one tego kontaktu chcą.

„47% kontaktów przygotowanych przez Marketing Automation dokonuje zakupów o większej wartości niż te nie przygotowane – The Annuitas Group”

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]