4 przykłady zaawansowanych funkcji Workflow, które usprawnią Twój marketing

 

Przedstawiamy 4 przykłady użycia Workflow, które pokażą Ci funkcje tego modułu, których możesz jeszcze nie znać. Sprawdź jakie nowe możliwości otwierają przed Tobą ulepszenia, które ostatnio wprowadziliśmy w systemie SALESmanago.

Stworzenie perfekcyjnej, zautomatyzowanej kampanii może wydawać się trudnym zadaniem, zwłaszcza gdy chcemy, aby była ona rozbudowana i dopasowana do specyfiki naszego sklepu. Te 4 przykłady konfiguracji Workflow pokażą Ci jak wykorzystać zaawansowane możliwości, jakie daje to narzędzie, aby lepiej obsłużyć klientów na różnych etapach ich Customer Journey.

 

Wysyłaj e-maile w różnych językach, dzięki priorytetom warunków, aby prowadzić międzynarodowe kampanie.

 

Kampanie Workflow można wykorzystać do wysyłania dostosowanego pod kątem językowym mailingu za pomocą priorytetów warunków (np. kontakt posiada tag). Dzięki temu prostemu trikowi używając jednego scenariusza, wyślesz tę samą wiadomość w różnych językach do kilku grup docelowych. Jeśli Twoja firma prowadzi sprzedaż w wielu krajach, wystarczy, że do kontaktów dodasz tagi informujące o języku wiadomości e-mail, a następnie ustawisz poniższy scenariusz w swoim Workflow:

 

Pamiętaj, aby w ustawieniach akcji “Wyślij e-mail do kontaktu” wybrać mailing w języku odpowiadającemu danemu tagowi.

 

Zmniejsz ryzyko wystąpienia churnu tworząc zaawansowane ścieżki odzyskania klienta.

 

Warunek “Predykcja wystąpienia churnu” umożliwia Ci określenie poziomu prawdopodobieństwa utraty klienta od niskiego do bardzo wysokiego. Aby zmniejszyć ryzyko utraty klienta, stwórz zoptymalizowane ścieżki scenariusza w zależności od tego, jaka jest wartość predykcji prawdopodobieństwa wystąpienia churnu dla konkretnego kontaktu. Przykładowo, ustaw akcję generowania kuponu dla użytkownika, który znajduję się na wysokim poziomie wystąpienia churnu (76-100%). Dla użytkowników, znajdujących się na niskim stopniu, wysyłaj e-maile zachęcające do powrotu, ale nie zawierające kodów rabatowych. Jeśli wartość predykcji podwyższy się, kontakt automatycznie zostanie pokierowany ścieżką z warunkiem wyższego prawdopodobieństwa wystąpienia churnu.

 

 

Używaj testów A/B/X, aby sprawdzić, który kanał marketingowy sprzeda najwięcej.

 

Użycie testów A/B/X w Workflow umożliwia analizę, który kanał komunikacji z klientem wywołuje największą ilość zakupów. Porównaj ilości tagów dodanych do kontaktów po ich przejściu przez poszczególne etapy Workflow i sprawdź, które akcje wywołują największą ilość transakcji, a które są nieefektywne dla Twojego ecommerce.

 

 

Zwiększ prawdopodobieństwo dokonania zakupu przez klienta łącząc kilka warunków do uruchomienia Workflow

 

Jeśli kontakt jest realnie zainteresowany zakupem w Twoim ecommerce użyj możliwości ustawienia bramki “i” – czyli podwójnego warunkowania – aby zwiększyć prawdopodobieństwo wystąpienia zakupu. W momencie, gdy poziom predykcji wystąpienia zakupu przez klienta jest wysoki, a dodatkowo zainteresował się Twoim mailingiem, wyślij mu wiadomości z ostatnio przeglądanymi produktami po odczekaniu odpowiedniej ilości czasu. Pamiętaj, że w wielu działaniach marketingowych kluczowe są czas reakcji na zachowanie kontaktu oraz odpowiednio dopasowana treść.  Jeśli kontakt nie spełni obu chociaż jednego warunku zostanie on pokierowany drogą “Koniec” i nie zostanie wysłany e-mail z ostatnio oglądanymi produktami.

 

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]