4 sposoby na podniesienie skuteczności działu HR z zastosowaniem zautomatyzowanego kontaktu SMS-owego [post gościnny]

Niedawno z okazji dodania szablonów SMS do platformy SALESmanago przypominaliśmy o ich roli w marketingu mobilnym. Krótkie wiadomości tekstowe mają wiele niezaprzeczalnych zalet i liczne zastosowania. Można je wykorzystać także do usprawnienia wewnątrz-firmowej komunikacji.

Jednym z najważniejszych zadań stojących przed działami HR każdej firmy jest skuteczna i szybka komunikacja z pracownikami. Jednak używanie tradycyjnych kanałów takich jak kontakt telefoniczny czy email nie zapewnia satysfakcjonujących efektów. Potrzeba nowych, skuteczniejszych rozwiązań. Wiele firm zauważyło, że wprowadzenie kontaktu SMS-owego pozwala na osiągnięcie tego celu.

Wysyłanie masowych SMS-ów jest niezwykle sprawną metodą, zapewniająca 95% wskaźnik otwarcia (wskaźnik OR). Dodatkowo, wiadomości odczytywane są bardzo szybko – w dzisiejszych czasach każdy z nas ma telefon pod ręką.

Poznajcie cztery sposoby w jaki kontakt SMS-owy podnosi efektywność komunikacji działu HR:

 

  1. Trzymaj kontakt z pracownikiem – wysyłaj powiadomienia

Wielu pracowników już teraz używa swoich osobistych telefonów do komunikacji służbowej, tak więc wprowadzenie kontaktu SMS-owego ma duże szanse sprawdzenia się. Zaoferuj swoim pracownikom możliwość dobrowolnego zapisu do swoistego SMS-owego newslettera firmy: informuj ich w ten sposób o nadchodzących wydarzeniach lub przypominaj o ważnych dla pracownika terminach. W ten sposób masz większe szanse że Twoja wiadomość zostanie przeczytana – nie zginie w powodzi wiadomości codziennie zapychających skrzynkę mailową.

  1.  Usprawnienie procesu rekrutacji

To że komunikacja telefoniczna jest kluczowa dla prowadzenia procesu rekrutacji wie każdy, ale nie każdy wie, że również SMS-y mogą go usprawnić.  Wielu rekruterów używa SMS-ów aby nawiązać kontakt z kandydatami czy w szybki i wygodny sposób odpowiedzieć na ich pytania.  Wprowadź automatyczną wysyłkę wiadomości SMS, a w kilka minut będziesz w stanie poinformować całą swoją bazę kontaktów o wolnych stanowiskach lub zadać krótkie pytanie. Ta metoda ma jeszcze jedną zaletę – używając oprogramowania do automatycznej wysyłki nie podajesz swojego numeru telefonu, tak więc zachowujesz anonimowość.

  1. Monitorowanie czasu pracy pracowników

Każdego roku firmy tracą tysiące dolarów z powodu niskiej efektywności procesów monitorowania czasu pracy pracowników: dużej ilości czasu poświęcanego na ręczną analizę danych  oraz pomyłek w wypłatach. Wiadomości SMS mogą pomóc w rozwiązaniu tego problemu: pracownicy za pomocą odpowiedniej aplikacji mogą raportować swój czas pracy. Aplikacja rozpozna ich lokalizację, a więc będziesz wiedział czy w momencie zapisu rozpoczęcia i zakończenia pracy byli w biurze czy nie. Możesz również wykorzystać SMS-y do przypominania pracownikom o konieczności zarejestrowania godzin swojej pracy – w ten sposób nie będziesz zmuszony robić tego za nich.

  1. Sytuacje awaryjne

Pomóż przygotować się swojej firmie na wyjątkowe sytuacje. Zdarzają się przecież np. awarie serwerów. Działy HR powinny być przygotowane,  aby w takich sytuacjach móc skontaktować się w inny niż za pomocą komputera sposób – np. za pomocą wiadomości SMS.

Czy komunikacja SMS-owa pomogła usprawnić pracę działu HR w Twojej firmie? Czy masz jakieś pytania dotyczące wdrożenia narzędzi automatyzacji kontaktu SMS-owego? Nie zapomnij zostawić swojego komentarza pod tym artykułem.

O autorze

Sophorn Chhay

Sophorn jest marketingowcem w firmie Trumpia, twórcy popularnego oprogramowania do masowej wysyłki maili oraz automatyzacji i personalizacji marketingu. Zachęcamy do zapoznania się z jego bezpłatnym poradnikiem  Mobile Marketing Success Kit i przejrzenia interesujących materiałów video na stronie Trumpia, w tym m.in. Trumpia’s 5-Minute Demo dotyczącym marketingu w kanale mobile.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]