4 sposoby na treści dynamiczne w Twoim sklepie internetowym. Pozyskiwanie klientów, upsell i cross-sell

IPS0002248Dynamiczne treści na stronie www to niedoceniany, a cenny element marketingu: dzięki tej praktyce możesz dopasować automatycznie banery, formularze czy pop-upy do oczekiwań i potrzeb konkretnego użytkownika w danym momencie. To rozwiązanie przydaje się na każdym etapie podróży zakupowej klienta: od pierwszego kontaktu po retencję.

 


10 sposobów na omnichannel marketing.

Pobierz darmowego ebooka i dowiedz się, jak zaadresować wszytskie kanały komunikacji


Aktywna strona www

Zauważyliście, że strony www coraz bardziej przypominają dziś aplikacje? Przestały być statycznymi, nieruchomymi pojemnikami na treść, czy katalogiem do przeglądania, ale interaktywnym narzędziem, którego klient używa do osiągnięcia konkretnego celu. Tym samym stają się coraz bardziej spersonalizowane i nastawione na odbiorcę. Zamiast przechowywania informacji, dopasowują się one do tego, co chcemy aktualnie zrobić.

Przykład? Kiedy pojawiasz się na stronie sklepu, witryna nie przypomina już katalogu. Za pomocą ciasteczek i systemu Marketing Automation identyfikuje się użytkownika (to nowy czy lojalny klient? Jeśli już odwiedzał stronę, to co go zainteresowało?) oraz rejestruje jego zachowania. Dzięki temu możemy automatycznie reagować na poczynania konsumenta: jeżeli szuka spodni, pokazujemy na banerach najczęściej kupowane spodnie lub spodnie często kupowane przez osoby, które zrobiły podobne zakupy i mają podobne preferencje. Innymi słowy, wykorzystujemy Big Data do dopasowania komunikacji.

Poniżej przedstawiamy 4 przykłady wdrożenia dynamicznych treści w praktyce.

 

1. Pozyskanie klienta: spersonalizowane formularze

Kiedy klient po raz pierwszy odwiedza Twoja stronę www, rzadko jest gotów do zakupu. Dlatego kluczową rolę na tym etapie odgrywa zatrzymanie go, nawet jeśli nie ma zamiaru jeszcze nic kupić. Chcesz pozyskać jego adres email.

Jak to zrobić? Najczęściej wykorzystuje się w tym celu formularze kontaktowe, czy to zamieszczone na stałe na stronie www, czy na side barach lub pop-upach. Jeśli jednak chcesz znacząco podnieść ich skuteczność, spersonalizuj je! Taki zabieg wykorzystuje Rainbow Tours: ich formularze na pop-upach są wzbogacone o obrazek miejsca wymarzonej destynacji danego użytkownika. Jeśli wchodzisz na stronę Rainbow Tours i szukasz wycieczki do Prowansji, na pop-upie z formularzem kontaktowym zobaczysz pola lawendy.

Ta praktyka zwiększyła ilość leadów pozyskiwanych ze strony www o 45% (case study).

Ponadto firma dba o to, by nie pokazywać formularzy osobom, które już przekazały adres email – to byłoby irytujące! Zaproszenie do pozostawienia kontaktu otrzymują jedynie anonimowi użytkownicy z wysokim scoringiem, czyli osoby, które nie podały jeszcze adresu email, ale spędziły sporo czasu na stronie (byłoby przecież nierozsądne oczekiwać od użytkowników, którzy dopiero weszli na www, że podadzą nam od razu swoje dane).

Przeczytaj więcej o skutecznych praktykach generowania leadów.

2. Pozyskanie klienta: exit pop-up z dopasowaną ofertą

Inny sposób na zatrzymanie klienta? Kiedy chce opuścić stronę, pokaż mu pop-up ze spersonalizowaną ofertą specjalną. Jeśli ktoś podczas wizyty przeglądał produkty dietetyczne, zaproponuj mu przy wyjściu pobranie darmowego ebooka 20 fundamentów zdrowego odżywiania. Jeśli przeglądał kryminały, zaproponuj zestaw powieści detektywistycznych w kuszącej cenie albo zapis do Tajemnego Klubu Pasjonatów Kryminału, gdzie dostanie ekskluzywne materiały dotyczące nowości oraz możliwość wygrania książek.

Exit pop-up pokazujący konkretną korzyść, dopasowaną do tego, co już wiesz o odbiorcy jest bardziej skuteczny niż ten, który obiecuje coś ogólnikowego. Oprócz tego, że lepiej trafiasz z ofertą, pokazujesz też odbiorcy, że traktujesz go osobiście, budujesz nić porozumienia. Jakbyś mówił: “Rozumiem Cię i znam Twoje potrzeby”.

3. Zachęta do zakupu: baner z dopasowaną ofertą

Banery: symbol nachalnego i masowego marketingu online. Nie brzmią jak nowoczesna i skuteczna metoda komunikacji, jednak dzięki Marketing Automation zyskują nowe oblicze. Banery dynamiczne polegają bowiem na zupełnie innym mechanizmie: nie mają stałej treści, ale na bieżąco aktualizują się dla każdego użytkownika indywidualnie, uzupełniają się na bieżąco odpowiednimi treściami.

Dzięki temu, gdy Twój klient Zygmunt wejdzie na stronę główną, zostanie automatycznie zidentyfikowany przez system i zobaczy rekomendacje produktów do pielęgnacji wrażliwej skóry męskiej – czyli dokładnie takiej, jaką ma. Zaś Krystyna, która szuka od trzech miesięcy przymierza się do zakupu perfum, ujrzy na banerze wybór zapachów specjalnie dla niej.

W sklepie możemy zaprezentować ramki produktowe, które przedstawiają towary idealnie dopasowane do zainteresowań klienta (tego, co dotychczas oglądał i kupił).

Skąd wiemy, co zainteresuje klienta? Jego profil budujemy w oparciu o:

  •      wizyty na stronie www (co oglądał?)
  •      otwarte i kliknięte wiadomości email
  •      źródła wizyty (konkretna kampania reklamowa? Wyszukiwarka? Retargeting?)
  •      historia dokonanych zakupów.

Pełen zestaw informacji pozwala nam idealnie dopasować treść banera do oczekiwań konkretnej osoby.

4. Zwiększanie wartości zakupów: upsell i cross-sell

Co odróżnia liderów od średnich firm? Liderzy potrafią wykorzystać w pełni potencjał klientów, których już mają. Zamiast gonić ślepo za kolejnymi leadami, zastanawiają się, jak zwiększyć wartość życiową użytkowników.

W tym celu stosują przede wszystkim praktyki upsell i cross-sell.

Upsell polega na sugerowaniu droższego rozwiązania: większego pakietu, wersji deluxe, przedłużonej/ rozszerzonej gwarancji, opcji dodatkowych. Taka praktyka uda się przede wszystkim wtedy, kiedy precyzyjnie zaadresujesz komunikat – jedynie do osób, które już kupiły wersję/ produkty podstawowe i teraz możesz – za sprawą spersonalizowanych banerów – zaproponować im lepsze, rozbudowane rozwiązanie.

Z kampaniami typu cross-sell jest podobnie: gdy odbiorca robi zakupy, postaraj się zwiększyć wartość koszyka. Pokaż podobne produkty, produkty komplementarne bądź produkty powiązane.

Jeżeli używasz silników rekomendacji, takich jak SALESmanago Copernicus – Machine Learning – AI, będziesz mógł zbierać kompleksowe dane dotyczące tego, jakie produkty są często razem oglądane bądź kupowane przez użytkowników, i na tej podstawie będziesz tworzyć mechanizmy polecania (skoro większość klientów kupuje produkt A, a potem produkt B, na banerach pokazujesz produkt B osobom, które oglądają produkt A. Wykorzystujesz zaobserwowaną korelację: jest bardzo prawdopodobne, że osoba zainteresowana A kupi też B ).

Uwaga: kiedy warto zainwestować w SALESmanago Copernicus – Machine Learning – AI? Kiedy masz duży ruch w sklepie. Nie jest to najlepsze rozwiązanie dla małych, niszowych ecommerce, ale dla sporych sklepów online z pokaźnym, zróżnicowanym asortymentem i potężną grupą odbiorców. Tylko badanie dużej grupy kupujących da Ci bowiem wiarygodne wyniki dotyczące prawidłowości współkupowania i współoglądania produktów oraz innych zachowań konsumentów.

Stosujesz dynamiczne treści na Twoje stronie www?

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]