4 złote zasady skutecznej reklamy mobilnej

 

Ponad 50% całkowitego ruchu internetowego generowana jest przez użytkowników mobilnych, a aż 80% użytkowników korzystało z urządzeń mobilnych do przeszukiwania Internetu w 2019 roku. Dostosowanie kampanii reklamowych do użytkowników mobilnych wydaje się czymś oczywistym, jednak nie zawsze takie jest. Czy stać Cię na rezygnację z optymalizacji reklam pod kątem urządzeń mobilnych?

 

Wartość rynku reklam mobilnych

 

Podczas gdy inwestycje w media takie jak telewizja, radio, czy prasa sukcesywnie maleją, media cyfrowe charakteryzują się tendencją odwrotną. Według badań Statista, od 10 lat rynek reklamy cyfrowej rośnie średnio o 5% rocznie. Po kryzysie gospodarczym w 2018 roku, wzrost rocznych   wydatków na reklamę na świecie spadł z 6,7% do 4,2% w 2019 roku. W rezultacie oczekuje się, że do 2022 r. wydatki na reklamę mobilną przekroczą $280 miliardów.

 

Komputery stacjonarne, czy urządzenia mobilne

 

Takie zestawienie jest niezwykle nieadekwatne do dzisiejszych realiów – są to rozwiązania komplementarne, jednak istnieją różnice w ich działaniu. Reklama mobilna charakteryzuje się wyższym poziomem zaangażowania i silniejszą interakcją między użytkownikiem a marką, w porównaniu z urządzeniami stacjonarnymi. Bazując na badaniach RTB House, CTR dla reklam mobilnych jest wyższy – 0,84% na smartfonach i 0,87% na tabletach, a tylko 0,73% na komputerach. Dostępne narzędzia dedykowane urządzeniom mobilnym pozwalają odbiorcy aktywnie angażować się w komunikację marki, na przykład wysyłają wiadomości SMS. Według raportu Sinch, konsumenci otworzą wiadomość tekstową z 35-cio większym prawdopodobieństwem niż tradycyjną wiadomość e-mail.

Nie podlega wątpliwościom, że lekceważenie kanału mobilnego w swoich kampaniach jest błędem. Aby pomóc Ci poprawnie prowadzić kampanie mobilne, przygotowaliśmy 4 złote zasady skutecznej reklamy mobilnej.

 

1) Optymalizacja reklamy pod kątem urządzeń mobilnych

 

Większość firm dostosowała już swoją witrynę pod kątem urządzeń mobilnych, gwarantując użytkownikom jej pełną funkcjonalność również na smartfonach i tabletach. Widok mobilny narzuca także różne wymogi w wyświetlaniu reklam, w rozumieniu przede wszystkim specjalne formaty reklam kierowane wyłącznie dla użytkowników mobilnych. Stosowanie niewłaściwych formatów może sprawić, że zajmą zbyt dużo miejsca na powierzchni małego ekranu telefonu komórkowego zniechęcając przy tym do odwiedzania witryny lub aplikacji (na przykład poprzez wycięcie CTA lub innej części reklamy), a nawet mogą być w ogóle niewyświetlane. W tym przypadku tworzenie dedykowanych reklam dla mniejszych ekranów ma kluczowe znaczenie. Mówiąc o najpopularniejszych rodzajach reklam mobilnych, należy wymienić:

  • baner – jeden z najczęściej używanych reklam, wyświetla się na górze lub na dole ekranu i zawiera krótkie copy i zazwyczaj odpowiednią do niego grafikę. Jego skuteczność zależy od stopnia rozpoznawalności marki – reakcja użytkownika zależy od wyświetlanej nazwy. Sugerowany rozmiar banerów to 320×50 lub 300×50 pikseli.
  • natywna – reklama “ukryta”, która na pierwszy rzut oka wygląda jak treść organiczna. Na podstawie statystyk Dedicated Media, reklamy natywne są wyświetlane o 53% częściej niż banery.
  • wideo – bardziej zaawansowany rodzaj interakcji, bazujący na wysokim poziomie zaangażowania użytkowników. Co ciekawe, wskaźniki odtwarzania wideo na urządzeniach mobilnych jest wyższe w aplikacji (14%) w porównaniu z internetem mobilnym (8,3%).
  • pełnoekranowy – kolejny typ wymagający wysokiego poziomu zaangażowania od użytkownika, wyświetlany na całym ekranie w trakcie najważniejszych części ogólnej nawigacji – najczęściej podczas ładowania lub zamykania aplikacji. Wiadomo, że reklamy pełnoekranowe mają  2-3-krotnie wyższy współczynnik klikalności w porównaniu do banerów reklamowych. 
  • grywalny – najbardziej interaktywny typ reklamy, który symuluje rzeczywistą aplikację lub grę. Klient ma możliwość poznania produktu przed jego faktyczną instalacją. 
 

2) Angażujący content

 

Po podjęciu decyzji, który typ reklamy najbardziej pasuje do Twojej strategii, aspekt wypełnienia jej właściwą treścią jest zdecydowanie warty uwagi, m.in:

  • Oryginalny nagłówek jest tym, co na początku zobaczy użytkownik – musi być klikalny i przekonujący. Przyciągnij uwagę paroma słowami kluczowymi, aby ludzie wiedzieli do czego odnosi się reklama i co uzyskają po kliknięciu w nią. 
  • Proste, ale dosadne CTA jest tym co szukają użytkownicy mobilni. Należy ich zachęcić do wykonania określonej aktywności. Właściwe CTA  pozwoli uniknąć przepłacania za kliknięcia w te mniej opłacalne reklamy.
  • Opis powinien zawierać informacje o kluczowych punktach sprzedaży Twojej firmy. Zaprezentuj firmę jako jedyną w swoim rodzaju i definitywnie wartą poznania. 
  • Kreacja paru wersji reklamy pomoże w rotacji treści wśród klientów. Każda reklama powinna zawierać inny nagłówek oraz opis.

Dodatkowo upewnij się, że landing page jest adekwatny z reklamą i także jest dostosowany do urządzeń mobilnych – optymalizacja strony pod kątem mobile odgrywa ogromną rolę na współczynnik kliknięć. W przeciwnym razie użytkownicy chętniej opuszczą Twoją stronę bez żadnej interakcji. Wybierając landing page reklamy, wybierz tę, która prawidłowo ją odzwierciedla – takie połączenie między reklamą a landing page jest pomostem pomiędzy potencjalnym, a rzeczywistym klientem.

 

3) Kluczem jest targetowanie

 

Odpowiednie targetowanie reklamy jest kluczowym elementem każdej udanej kampanii. Z punktu widzenia wydajności docieranie do użytkowników z większą precyzją wymaga wykorzystania odpowiednich danych, takich jak ostatnio otwierany strony mobilne, zainstalowane aplikacje lub ostatnie wyszukiwania. W związku z tym przemyślane działania i zawężenie do konkretnych odbiorców na podstawie ich płci, wieku oraz lokalizacji i zainteresować jest kluczowe, zaraz obok atrakcyjnej treści. 

Przy targetowaniu odbiorców należy wziąć pod uwagę konkretne cechy, takie jak:

  • demografia – kierowanie reklam na podstawie lokalizacji użytkownika, wieku lub płci.
  • obecny klient – reklamy pojawiają się, jeśli użytkownik szukał określonego produktu lub usługi, prawdopodobnie dokonał zakupu lub jest nim zainteresowany.
  • niestandardowe grupy – tworzenie grup odbiorców na podstawie słów kluczowych, wyrażeń, adresów URL lub konkretnych działań, przez co reklama jest w stanie lepiej odnieść do zainteresowań odbiorców.
  • remarketing – grupa osób, które weszły już w interakcję z reklamą, witryną lub aplikacją.
  • podobni odbiorcy – wybór użytkowników o podobnych zainteresowaniach do listy remarketingowej.

Pamiętaj, aby nie nękać użytkownika, wyświetlając mu zbyt wiele reklam  jeśli są odpowiednio dostosowane do zainteresowań użytkowników, nie musisz przeciążać go swoimi propozycjami. 

 

4) Dostosowanie wyświetlania reklam do aktywności użytkownika

 

Ciągły i dynamiczny postęp technologiczny zagwarantował nam tanie i zaawansowane możliwości reklamowe. W rezultacie klienci są bardziej sceptyczni w zaufaniu tradycyjnej reklamie. Na podstawie badań SALESmanago, klienci, którzy trafiają bezpośrednio na stronę decydują się na zakup w kilka minut. Natomiast klienci “pochodzący” z reklam, wyszukiwarki lub mediów społecznościowych potrzebują więcej czasu na podjęcie decyzji (około 1-2 godzin). 

Większe zaangażowanie użytkowników, a tym samym większe przychody, można uzyskać, gdy reklamy są wyświetlane w odpowiednim czasie, zwłaszcza w czasie wolnym klienta. Podczas przeglądania serwisów społecznościowych, ich uwaga nie jest ściśle skoncentrowana na jednej aktywności i łatwiej jest zwrócić uwagę użytkowników na reklamę. 

Śledzenie wizyt może stanowić jeden z lepszych źródeł informacji przed rozpoczęciem kampanii, jak również analiza działań innych potencjalnych nabywców, które mogą pokazać wskazywać na gotowość na zakup. Dzięki integracji z Customer Data Platforms możesz brać pod uwagę także inne działania, jak np. poprzednie zakupy, reakcje na kampanie mailingowe, czy nawet ilość punktów w programie lojalnościowym. W miarę wzbogacania się o dane, CDP jest w stanie zapewnić nowe możliwości do bardziej precyzyjnego targetowania i aktywowania kampanii dopasowanych do konkretnego użytkownika.

Matylda Konstanty
Marketing Automation Strategy Manager

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.