42 darmowe narzędzia online dla biznesu: planowanie, SEO, treści, social media

Group of Business People Working on an Office DeskPolecamy Wam dziś najlepsze, sprawdzone przez nas narzędzia do planowania, delegowania zadań, marketingu treści, monitoringu konkurencji, zarządzania klientami (CRM) i SEO. Są do Waszej dyspozycji zupełnie bezpłatnie!

Planowanie i delegowanie zadań, komunikacja

  • Asana: cudowne narzędzie do zarządzania projektem. Planuj zadania, przypisuj je konkretnym pracownikom, śledź postępy. Darmowa wersja wystarczy dla MŚP.
  • Trello: pomaga zorganizować pracę, dzieląc je na mniejsze kawałki – na konkretne zadania. Prostszy od Asany.
  • Google Calendar + Google Drive: Twoje biuro przy Tobie w każdej chwili. Dokumenty i zadania w chmurze, na każdym urządzeniu.
  • Dropbox: dokumenty współdzielone, współedytowane i zabezpieczone w chmurze.
  • Slack: czegokolwiek używasz (Skype, Google Talka, etc), rzuć to i wypróbuj Slacka. To komunikator stworzony dla biznesu – łatwo w nim wszystko otagować i znaleźć, ma aplikację mobilną, a Twoi pracownicy mają komfort posiadania odrębnego narzędzia do komunikacji w firmie.

Darmowe CRM

Większość z nich możesz w okrojonej wersji mieć za darmo, a potem ewentualnie zdecydować się na wersję komercyjną. Inne są bezpłatne do określonego poziomu kontaktów, a potem trzeba będzie za nie zapłacić. Poniżej wybrane przez nas rozwiązania.

    • SuiteCRM (darmowy – open source, powstał na bazie SugarCRM)
    • ZohoCRM (darmowe dla 3 uzytkowników i 5000 rekordów)
    • Bitrix 24: darmowy do 12 uzytkowników i 5 GB. Potem – elastyczny plan

Jak stworzyć wyjątkowe doświadczenie zakupowe? Pobierz ebooka za darmo


  • Streak: prosty, obsługiwany z poziomu skrzynki email program do operowania kontaktami

Automatyzacja

  • Zapier: platforma, która integruje aplikacje, których używasz. Zapier działa na zasadzie automatycznych reakcji na zdefiniowane zdarzenia. Potrafi zacząć za Ciebie maila, dodać zadanie do kalendarza czy Asany, wysłać wiadomość w mediach społecznościowych.

Marketing treści: inspiracje, źródła

  • Feedly: czytnik RSS, czyli wygodne narzędzie, w którym możesz zebrać subskrypcje ze wszystkich interesujących Cię blogów czy innych źródeł. Nie musisz sprawdzać każdej strony na bieżąco, jest to bardziej godne zaufania niż Facebook (który filtruje informacje w Twoim feedzie) i wygodniejsze niż newslettery. Czytasz, kiedy masz czas i kiedy potrzebujesz.
  • Buzzsumo: sprawdzaj, o czym się aktualnie mówi, co generuje ruch w mediuch społecznościowych. Najlepsze wyniki na zasadne pytanie otrzymasz za darmo, dostęp do większej listy trzeba wykupić.
  • Instapaper: internet nie sprzyja czytaniu w skupieniu. Kiedy więc znajdujesz długi i ciekawy artykuł, który chcesz przeczytać później, w skupieniu, użyj Instapaper. To rozszerzenie pozwoli CI oznaczać wartościowe artykuły i zostawić je do przeczytania na później. Poda Ci tę treść w wygodnej formule – usunie reklamy i inne rozpraszacze i zostawi zwykły tekst. Jeśli zechcesz, wyśle Ci też wybrane artykuły automatycznie na czytnik Kindle. Jeśli więc potrzebujesz poczytać w skupieniu, wybierz Instapaper.
  • Pocket: zaznaczasz i tagujesz wartościowe treści w internecie. Dzięki rozszerzeniu do przeglądarki oznaczenie artykułu zajmuje sekundę. Kiedy znajdziesz przypadkiem coś, co przyda się do artykułu, możesz to od razu wygodnie oznaczyć i tworzyć katalog inspiracji. Krótko mówiąc: organizujesz sobie internet. Ważne treści nie przepadają i możesz łatwo zbierać materiały np. do inforgrafiki czy postu na zaś.
  • Google Alerts: monitoring wzmianek. Alerty Google poinformują Cię o ważnych treściach z interesującego Cię zakresu. Po prostu ustaw hasła, które Cię ciekawią.
  • Blinkist: każdy z nas chciałby więcej czytać i uczyć się, a mało kto potrafi wygospodarować na to czas. Blinkist proponuje rozwiązanie – praktyczne streszczenia ważnych książek. Dzięki temu będziesz na bieżąco z nowinkami i ciekawostkami, co dostarczy Ci dobrego, bardziej oryginalnego materiału do tworzenia treści.
  • Rescue Time: jeśli masz poczucie, że twórcza praca łatwo wymyka Ci się spod kontroli i zmienia się w podróż na krańce internetu, zainstaluj narzędzie, które będzie rejestrować dla Twojej informacji przeglądane strony i używane programy, czas na nich spędzony oraz monitorować produktywność – na bieżąco, w skali dnia oraz tygodnia.

Marketing treści: tworzenie w skupieniu. Tekst, grafika

  • Evernote: wygodny notatnik, do którego możesz mieć dostęp na kilku urządzeniach, w tym mobilnie, i online. Minimalistyczny, łatwo w nim wszystko znaleźć, możesz dodać do niego zdjęcia czy wideo. Najlepszy, gdy chcesz zapisać coś na szybko lub gdy pracujesz nad pierwszym draftem tekstu.
  • Hemingway: naucz się pisać lakonicznie, jak mistrz. Aplikacja wyłapie zawiłości, zbyt złożone struktury, przegadania. Dla anglojęzycznych (choć wyłapie też niektóre problemy z tekstem po polsku).
  • Liberio: narzędzie do tworzenia ebooków, obejmujące również formaty epub i mobi . Dzięki temu Twoi klienci będą mogli czytać Twoje materiały wygodniej, na większej ilości urządzeń, zgodnie z własnymi upodobaniami.
  • PiktoChart: narzędzie do tworzenia infografik, które możesz pobrać (bez znaku wodnego). Opcje darmowe na początek przyzwoite, potem możesz dokupić dodatkowe szablony.
  • Picmonkey: do edycji zdjęć
  • Wordle: zrób ładne chmury słów – skojarzeń
  • Canva: jeśli nie jesteś grafikiem, a potrzebujesz stworzyć prosta infografikę czy baner, użyj właśnie Canvy. Intuicyjny, prosty program, który oferuje bardzo dużo możliwości.

Źródła darmowych zdjęć

Zanim zdecydujesz się na wykup dostępu do płatnej bazy zdjęć, zobacz, jak świetne (dobrej jakości, bez znaków wodnych, do dowolnego użytku, w tym komercyjnego) zdjęcia pozyskasz tu:

  • Unsplash
  • Little Visuals
  • Death to the Stock Photo. Na obu trzeba się zarejestrować i otrzymujesz paczki zdjęć raz w tygodniu mailem (wyszukiwanie na stronie jest mało intuicyjne), więc wymaga to trochę innego trybu pracy niż z tradycyjnym, płatnym bankiem zdjęć, ale jakość grafik – i fakt, że są zupełnie za darmo – wynagradza te niedogodności.
  • Gratisography
  • Everystockphoto: wyszukiwarka, która pomoże znaleźć Ci zdjęcia dostępne za darmo.

Social media:

  • Knowem: zanim pozakładasz profile (najlepiej – zanim wybierzesz nazwę), sprawdź planowane nazwy użytkownika. Czy Twoja nazwa na pewno jest unikalna?
  • Buffer: zarządzaj wszystkimi swoimi kanałami w social media. Planuj dystrybucję treści.
  • Social mention: Znajdź wzmianki na interesujące Cię tematy w mediach społeczenościowych
  • Hootsuite: zarządza social media – albo w planie darmowym, albo premium

Badanie konkurencji, research, SEO

  • Ubersuggest: szukaj słów kluczy
  • Similarweb pokazuje szacunkowe dane dotyczące statystyk i słów kluczowych dowolnej strony.
  • SimilarSites: znajdzie strony podobne do żądanej. Podobnie działa SimilarSitesSearch
  • SEObook: pomoże ze znalezieniem słów kluczy
  • Manta przyda się, gdy pracujesz w B2B lub potrzebujesz zrobić research konkurencji. O ile działasz w USA.
  • Browseo: zobacz, jak wyszukiwarki widzą Twoja stronę
  • Copyscape: szuka kopii treści z Twojej strony w internecie.

Kluczem jest wiedzieć, co możesz znaleźć w darmowych narzędziach, a za co warto zapłacić. Dlatego szukaj opcji za free, ale wykorzystuj też okresy testowe czy programy darmowe do określonej wielkości kontaktów (tak działa np. SALESmanago). Wtedy widzisz, czy dane rozwiązanie realnie wpływa na rozwój Twojego biznesu i czy warto w nie inwestować.

A jakie narzędzia pomagają Tobie lepiej pracować?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]

Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?
Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?

    Inflacja sprawia, że klienci zastanawiają się dwa razy, nim otworzą portfel. I choć wciąż kupują, to ich zachowanie się zmieniło. W sektorze eCommerce obserwujemy inflacyjną recesję lojalności, która stawia marketerów w paradoksalnej sytuacji: muszą zwiększać swoją efektywność bez zwiększania kosztów operacyjnych. Jest z tego wyjście  – z głową.   Zachowanie klientów się zmieniło […]

Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce
Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce

    Jak w chińskim przysłowiu, żyjemy w ciekawych czasach, które zmuszają nas do przekraczania ograniczeń i jeszcze efektywniejszego działania – mówiąc prościej, zgodnie z zasadami lean. W tym artykule przedstawiamy najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu eCommerce i dostarczamy wskazówek, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widzimy wokół nas.   Ciekawe czasy   […]

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]

[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!
[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!

    Dzięki SALESmanago Twoje ulubione narzędzia marketingowe są teraz łatwiej dostępne niż kiedykolwiek. Możesz cieszyć się nimi wszystkimi, zebranymi w jednym miejscu. Wystarczy kliknąć. Zasil swój marketing danymi klientów, korzystając ze wszystkich swoich ulubionych narzędzi. Użyj gotowych integracji lub dodaj Kod Monitorujący do swojej witryny, aby błyskawicznie zintegrować ją z SALESmanago. Integracja napędza marketing […]

10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji
10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

    W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.   Jak wyliczyć współczynnik […]

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]