5 cech, które powodują, że kobieta może być lepsza w programowaniu od mężczyzn

Jednym z największych mitów branży IT jest przekonanie, że programistą może być tylko mężczyzna. Uzasadnieniem tej tezy jest przekonanie, że płeć męska posiada umysł ścisły i zdolność logicznego myślenia, czyli zdolności, których kobiety rzekomo nie posiadają. Myślę, że w tym miejscu mogłabym wymienić setki kobiet, by udowodnić, jak bardzo ta teza jest myląca. By skonfrontować się z tym stereotypem i pokazać, że jednak kobiety mają kilka cech, które mogą je wyróżnić na tle mężczyzn w dziedzinie programowania, powstała bardzo subiektywna checklista:

 

1. Dokładność i dbałość o szczegóły

Te cechy w szczególności przydają się przy zachowaniu pięknego i działającego kodu (tak, wiem, nigdy nikt nie powiedział komuś, że napisał piękny kod). Każdy dobrze wie, że nawet brak przecinka może spowodować ogromną katastrofę i to nie tylko w oczach profesora Miodka. Dokładność, sumienność, umiejętność samodzielnego sprawdzenia wykonanej pracy to bardzo ważne cechy programisty.

 

2. Cierpliwość

Pisanie kodu i tworzenie nowych niezwykłych programów / stron www / aplikacji bywa żmudne i długie. Do tego ciągłe poprawki, zmiany podczas prowadzenia projektów wymagają dużej cierpliwości. Już nie wspominając o momencie, gdy pojawi się jakiś błąd nie wiadomo skąd i trzeba znaleźć jego źródło. Tu dla przyszłych geeków ważna informacja – jest to bardzo męczące zadanie, wymagające ogromnej staranności i cierpliwości. Na szczęście według badań przeprowadzonych przez amerykańskich naukowców “każda kobieta rodzi się z ogromnym zapasem cierpliwości i to nie tylko w stosunku do mężczyzn.”

 

3. Kreatywność i otwartość umysłu

Każdy zgodzi się bez dwóch zdań, że dobry programista musi mieć otwarty umysł i kreatywne podejście do tematu. Nigdzie nie znajdziemy gotowych rozwiązań, napisanych od A do Z. Każde zadanie wymaga niecodziennego podejścia do tematu i szukania najlepszych rozwiązań. Nie bez powodu Bill Gates powiedział “Do najtrudniejszego zadania zawsze wybieram kogoś leniwego. On zawsze znajdzie najprostszy sposób by to zrobić” . Z mojego subiektywnego punktu widzenia kobiety nie muszą być leniwe, a i tak znajdą najprostszy i najlepszy pomysł na rozwiązanie problemu.

 

4. Ciągła chęć samodoskonalenia

Kobiety to urodzone fajterki, które każdego dnia chcą stać się lepszą wersją siebie, a co za tym idzie z ogromną chęcią i satysfakcją pogłębiają swoją wiedzę i uczą się nowych rzeczy. A poważnie – trzeba powiedzieć jasno, że bycie programistą wymaga ciągłego uczenia się. Świat technologii zmienia się bardzo dynamicznie i aby nadążyć za ciągłymi zmianami, stety albo niestety wymaga to stałego samokształcenia. Po prostu by być dobrym, trzeba się rozwijać. A kobiety to potrafią.  

 

5. Komunikatywność i umiejętności interpersonalne

Praca programisty wymaga bardzo często kontaktu z innymi ludźmi, np. współpracownikami, project  managerami, nie wspominając już o kontakcie z klientami. Bardzo ważne są tu wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne oraz otwartość i komunikatywność. Jednak przez fakt, że wśród programistów nie brakuje introwertycznych mężczyzn, powstał bardzo przerysowany obraz programisty, który te umiejętności ma zakopane głęboko w szufladzie.

Z tego miejsca ogromne gratulacje za osiągnięcia dla wszystkich Panów, którzy znajdują się na tym zdjęciu. Zarówno wszystkim Paniom, jak i Panom życzymy wspaniałych karier w branży IT.

Do odważnych świat należy! Chcesz spróbować swoich sił, bądź dowiedzieć się więcej o pracy w IT – pisz śmiało: katarzyna.rejdych@salesmanago.pl   

Katarzyna Rejdych
Product Director

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.

6 prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce
6 prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce

    Szablony e-mail to doskonałe rozwiązanie dla marketerów eCommerce. Podnoszą zaangażowanie klienta, a przy tym przekładają się na zwiększenie przychodów. Oto sześć prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce. Niezależnie, czy mowa o poprawie wydajności, zwiększeniu świadomości marki, personalizacji, optymalizacji mobilnej, testowaniu A/B czy automatyzacji, narzędzie to odblokowuje pełny potencjał […]

CDP vs CRM vs DMP i które rozwiązanie jest lepsze? CDP w pigułce część 2
CDP vs CRM vs DMP i które rozwiązanie jest lepsze? CDP w pigułce część 2

    W tym artykule dokładnie opisujemy bolączki CRM oraz szczegółowo wyjaśniamy, w jaki sposób CDP rozwiązuje je wszystkie, usprawniając działania marketingowe i kształtując drogę do ścisłej współpracy z klientem. Wiele firm eCommerce wciąż korzysta z jakiejś formy oprogramowania CRM, a w rzadkich przypadkach z Platformy do Zarządzania Danymi (DMP). Mając to na uwadze, a […]

Czym jest Customer Data Platform? CDP w pigułce część 1
Czym jest Customer Data Platform? CDP w pigułce część 1

    W serii trzech artykułów CDP w pigułce przybliżamy podstawowe kwestie dotyczące Customer Data Platform: czym one są, czym różnią się od dotychczasowych systemów, dlaczego są lepsze i – co najważniejsze – w jaki sposób Ty i Twoja firma możecie wykorzystać ich ogromne możliwości. W tym artykule wyjaśniamy, czym jest Customer Data Platform, jaki […]

4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec
4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec

    Skuteczny rozwój każdej działalności wymaga sprawnego i precyzyjnego pomiaru wyników. Co ciekawe, różne badania i ankiety wskazują, że marketingowcy eCommerce uważają, że brakuje im umiejętności w tym zakresie. W tym artykule omówimy 4 problemy i trendy związane z pomiarem wyników oraz wskażemy rozwiązania, które sprawią, że Twój zestaw technologii i aplikacji marketingowych będzie […]

Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio
Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio

    Nowe Email Design Studio wyznacza standardy w email marketingu w zakresie customer engagement i budowania poczucia więzi z marką . Używając naszego unikalnego, zaprojektowanego z myślą o urządzeniach mobilnych kreatora emaili, zwiększysz poziom konwersji i zbierzesz cenne dane Zero-Party, które pozwolą Ci jeszcze lepiej zrozumieć swoich klientów.   E-mail wciąż jest królem marketingu […]

Dzięki opartemu na OpenAI generatorowi treści SALESmanago, marketerzy otrzymują precyzyjne, ukierunkowane treści
Dzięki opartemu na OpenAI generatorowi treści SALESmanago, marketerzy otrzymują precyzyjne, ukierunkowane treści

    Kraków, Polska, 9 lutego 2023 r.: SALESmanago, platforma Customer Engagement, ogłosiła dziś integrację generatywnego modelu sztucznej inteligencji OpenAI z Email Designerem, a także uruchomienie Email Design Studio.   Zaprojektowany, aby umożliwić marketerom tworzenie bardziej angażujących i wydajnych kampanii, Email Designer stworzony przez SALESmanago zostaje zintegrowany z modelem OpenAI, aby błyskawicznie generować treści z […]

Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości
Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości

    Uwaga: ten artykuł (z wyjątkiem nagłówków i formatowania) został w całości wygenerowany przez sztuczną inteligencję   Wygeneruj post na blogu o chwytliwych tematach e-maili   Napisanie chwytliwego tematu wiadomości e-mail jest ważną częścią tworzenia skutecznej kampanii e-mail marketingu. Dobry temat może zachęcić odbiorców do otwarcia e-maila i przeczytania jego treści, a zły może […]