5 cech, które powodują, że kobieta może być lepsza w programowaniu od mężczyzn

Jednym z największych mitów branży IT jest przekonanie, że programistą może być tylko mężczyzna. Uzasadnieniem tej tezy jest przekonanie, że płeć męska posiada umysł ścisły i zdolność logicznego myślenia, czyli zdolności, których kobiety rzekomo nie posiadają. Myślę, że w tym miejscu mogłabym wymienić setki kobiet, by udowodnić, jak bardzo ta teza jest myląca. By skonfrontować się z tym stereotypem i pokazać, że jednak kobiety mają kilka cech, które mogą je wyróżnić na tle mężczyzn w dziedzinie programowania, powstała bardzo subiektywna checklista:

 

1. Dokładność i dbałość o szczegóły

Te cechy w szczególności przydają się przy zachowaniu pięknego i działającego kodu (tak, wiem, nigdy nikt nie powiedział komuś, że napisał piękny kod). Każdy dobrze wie, że nawet brak przecinka może spowodować ogromną katastrofę i to nie tylko w oczach profesora Miodka. Dokładność, sumienność, umiejętność samodzielnego sprawdzenia wykonanej pracy to bardzo ważne cechy programisty.

 

2. Cierpliwość

Pisanie kodu i tworzenie nowych niezwykłych programów / stron www / aplikacji bywa żmudne i długie. Do tego ciągłe poprawki, zmiany podczas prowadzenia projektów wymagają dużej cierpliwości. Już nie wspominając o momencie, gdy pojawi się jakiś błąd nie wiadomo skąd i trzeba znaleźć jego źródło. Tu dla przyszłych geeków ważna informacja – jest to bardzo męczące zadanie, wymagające ogromnej staranności i cierpliwości. Na szczęście według badań przeprowadzonych przez amerykańskich naukowców “każda kobieta rodzi się z ogromnym zapasem cierpliwości i to nie tylko w stosunku do mężczyzn.”

 

3. Kreatywność i otwartość umysłu

Każdy zgodzi się bez dwóch zdań, że dobry programista musi mieć otwarty umysł i kreatywne podejście do tematu. Nigdzie nie znajdziemy gotowych rozwiązań, napisanych od A do Z. Każde zadanie wymaga niecodziennego podejścia do tematu i szukania najlepszych rozwiązań. Nie bez powodu Bill Gates powiedział “Do najtrudniejszego zadania zawsze wybieram kogoś leniwego. On zawsze znajdzie najprostszy sposób by to zrobić” . Z mojego subiektywnego punktu widzenia kobiety nie muszą być leniwe, a i tak znajdą najprostszy i najlepszy pomysł na rozwiązanie problemu.

 

4. Ciągła chęć samodoskonalenia

Kobiety to urodzone fajterki, które każdego dnia chcą stać się lepszą wersją siebie, a co za tym idzie z ogromną chęcią i satysfakcją pogłębiają swoją wiedzę i uczą się nowych rzeczy. A poważnie – trzeba powiedzieć jasno, że bycie programistą wymaga ciągłego uczenia się. Świat technologii zmienia się bardzo dynamicznie i aby nadążyć za ciągłymi zmianami, stety albo niestety wymaga to stałego samokształcenia. Po prostu by być dobrym, trzeba się rozwijać. A kobiety to potrafią.  

 

5. Komunikatywność i umiejętności interpersonalne

Praca programisty wymaga bardzo często kontaktu z innymi ludźmi, np. współpracownikami, project  managerami, nie wspominając już o kontakcie z klientami. Bardzo ważne są tu wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne oraz otwartość i komunikatywność. Jednak przez fakt, że wśród programistów nie brakuje introwertycznych mężczyzn, powstał bardzo przerysowany obraz programisty, który te umiejętności ma zakopane głęboko w szufladzie.

Z tego miejsca ogromne gratulacje za osiągnięcia dla wszystkich Panów, którzy znajdują się na tym zdjęciu. Zarówno wszystkim Paniom, jak i Panom życzymy wspaniałych karier w branży IT.

Do odważnych świat należy! Chcesz spróbować swoich sił, bądź dowiedzieć się więcej o pracy w IT – pisz śmiało: katarzyna.rejdych@salesmanago.pl   

Katarzyna Rejdych
Product Director

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]

Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?
Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?

    Inflacja sprawia, że klienci zastanawiają się dwa razy, nim otworzą portfel. I choć wciąż kupują, to ich zachowanie się zmieniło. W sektorze eCommerce obserwujemy inflacyjną recesję lojalności, która stawia marketerów w paradoksalnej sytuacji: muszą zwiększać swoją efektywność bez zwiększania kosztów operacyjnych. Jest z tego wyjście  – z głową.   Zachowanie klientów się zmieniło […]

Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce
Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce

    Jak w chińskim przysłowiu, żyjemy w ciekawych czasach, które zmuszają nas do przekraczania ograniczeń i jeszcze efektywniejszego działania – mówiąc prościej, zgodnie z zasadami lean. W tym artykule przedstawiamy najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu eCommerce i dostarczamy wskazówek, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widzimy wokół nas.   Ciekawe czasy   […]

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]