5 cech skutecznego marketingu wielokanałowego

Marketing wielokanałowy na dobre zagościł w strategiach marketingowych polskich firm. W założeniu pozwala na obecność marketingową firmy w wielu kanałach komunikacji marketingowej. Wraz z rosnącą liczbą wykorzystywanych kanałów rośnie jego skomplikowanie i pojawia się problem prowadzenia spójnej komunikacji w wielu punktach styku klienta z firmą. Co to marketing wielokanałowy i jak skutecznie go realizować?

Co to jest marketing wielokanałowy?

Marketing wielokanałowy najczęściej definiowany jest jako komunikacja i marketing do potencjalnych  i aktualnych klientów w wielu kanałach jednocześnie, zarówno online i offline. To oznacza, że zamiast realizowania wyizolowanych kampanii skupiających się na jednym kanale komunikacji lub taktyce marketingowej, marketerzy mogą teraz docierać do konsumentów w wielu miejscach jednocześnie.

Ciekawe jest to, że to sami konsumenci i ich przyzwyczajenia „wymyślili” marketing wielokanałowy. Codziennie przemieszczamy się pomiędzy ogromną liczbą kanałów TV i radiowych, wiadomości e-Mail, SMS, VMS i przeróżnych form reklamy online. Dodatkowo spotykamy się z tymi komunikatami najczęściej przy pomocy kilku urządzeń: telefon, tablet, komputer i to często nie jeden. Dla marketera powinno to oznaczać, że możemy (jako konsumenci) szukać ofert i dokonywać zakupów w wielu różnych miejscach. Chociażby odbierając ofertę mailową na telefonie, a samego zakupu dokonując w sklepie internetowym za pomocą komputera.

Widzimy, że nie możemy już docierać do konsumentów w sposób liniowy i tylko w jednym kanale, ponieważ po prostu oni tak nie chcą i nie są dostępni cały czas, w tym samym miejscy. Przechodzimy od strategii komunikacji w poszczególnych wyizolowanych kanałach marketingowych w stronę kontaktu z klientem jedynie w punktach styku i za pomocą dopasowanej treści. Czyli w momencie, w którym pojawia się dla nas w danym kanale, my staramy się dostarczyć mu interesujący i dopasowany komunikat. Powstaje pytanie jak można poznać klienta w tych wszystkich miejscach i zareagować na jego obecność? Tutaj pojawia się możliwość identyfikowania i monitorowania zachowania osób w Internecie dostępna w systemie SALESmanago Marketing Automation. Dochodzimy więc do wniosku, że nasz obecność w wielu kanałach nie wystarczy i musimy dodać do tego kilka innych elementów. Jak więc przygotować się do działania wielokanałowego?

5 cech skutecznego marketingu wielokanałowego

1. Profil idealnego konsumenta

Każda firma potrzebuje minimum jednego jasno określonego profilu konsumenta idealnego dla niej. Ta definicja to kim są kupujący(dane biograficzne, demograficzne i firmograficzne)oraz :

  • co ma im dać zakup,
  • co nimi kieruję w procesie zakupowym;
  • jak myślą  oraz jak, gdzie i kiedy kupują;
  • w jaki sposób podejmują decyzję.

Taka wiedza pozwoli marketerom skupić się na tych punktach styku z konsumentami, w których występują potencjalni klienci firmy i zaserwować im komunikat jakiego oczekują.

2. Integracja działań w każdym z kanałów

Kiedy już wybierzemy kanały marketingowe, w których są obecny nasi potencjalni klienci, to sama obecność w nich nie wystarczy. Wszystkie one muszą pracować wspólnie, w każdym z nich powinniśmy „słuchać” konsumentów i odpowiadać na ich potrzeby odpowiednimi treściami. Największym wyzwaniem jest harmonijna komunikacja z klientem niezależnie od tego w jakim kanale będziemy musieli wyświetlić/przekazać kolejny komunikat. Łącząc treści z możliwościami Marketing Automation możemy wyświetlać dopasowane komunikat, zawsze wtedy gdy pojawi się w danym kanale marketingowym.

 

3. Zorientowane na konsumenta treści

Konsumenci coraz bardziej świadomie wykorzystują Internet w procesie zakupowym. Poszukując informacji wybierają te, które są dla nich najbardziej przydatne. Im bardziej użyteczne i pomocne informacje udostępnimy naszym potencjalnym klientom, tym lepszy będzie ich odzew. Dzisiaj to nie marketer wypycha treść do konsumenta, a raczej przyciąga konsumenta udostępnianą treścią.

4. Responsywny design

Skoro treści marketingowe odbierane są na coraz większej liczbie, coraz bardziej zróżnicowanych urządzeń, to  w naturalny sposób responsywny design staje się czymś niezbędnym. Nie tylko stajemy przed wyzwaniem bardzo różnych rozdzielczości i proporcji ekranów w różnych urządzeniach. Dodatkowo kreacje wyświetlane na urządzeniach dotykowych muszą być przystosowane do obsługi dotykiem.

5. Analiza skuteczności prowadzonych działań

Wszystko to nie będzie miało sensu, jeśli nie będziemy mierzyć chociażby podstawowych parametrów skuteczności realizowanych działań. Im więcej kanałów komunikacji wchodzi w grę, tym trudniej skutecznie określić chociażby wskaźnik ROI. Bez dobrego narzędzia analitycznego będzie nam ciężko sprostać temu zadaniu. Warto zwrócić uwagę na analitykę konwersji w SALESmanago oraz koncepcję marketingu zamkniętej pętli. Oba elementy ułatwią nam określenie skuteczności prowadzonych działań. Polecamy również lekturę:

10 najważniejszych kluczowych wskaźników efektywności w marketingu

Zastanawiasz się jakie kanały marketingowe wykorzystać z Marketing Automation? Napisz do nas na: info@salesmanago.pl

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]