5 filmowych lekcji Marketing Automation

stock-image-115089402-compressorJeżeli wiesz jak i gdzie szukać, to znajdziesz wartościowe informacje prawie wszędzie – w internecie, w książkach, case studies, nawet kiedy spacerujesz z psem.

Rzuć sobie wyzwanie w tym tygodniu. Znajdź temat związany z twoim biznesem i poszukaj wskazówek jak możesz polepszyć jego jakość w dziwnych miejscach. Poinformuj nas jak Ci poszło. W międzyczasie, poczytaj nasze lekcje o Marketing Automation, znalezionych w  filmach. Potraktuj to jako inspiracje dla twojego wyzwania albo po prostu jak wskazówki, które ułatwią twoje życie.


10 Pomysłów na Omnichannel Marketing. Pobierz za darmo


Pi – Historia wspaniałego matematyka, który odnalazł sekretny kod Wszechświata badając liczbę Pi. Nagle odkrywa on, że wszystko zaczyna się łączyć. Dzięki nabytej wiedzy, bohater jest w stanie przewidzieć nawet notowania giełdowe. Wiele rzeczy, jak na przykład działania marketingowe, preferencje klientów, skuteczność mailingów itp. może być opisana liczbowo, a dzięki temu możliwa do przeliczenia i zanalizowania. Z całego serca zachęcam Cię byś przeprosił się z matematyką. Może nie dostaniesz mocy absolutnej, natomiast na pewno będziesz miał więcej kontroli nad swoimi działaniami marketingowymi.

 

Batman – Spoiler – Batman to Bruce Wayne: milioner i sierota, który poświęcił swoje życie, ratowaniu Gotham (swojego rodzinnego miasta), od korupcji i perfidnych złoczyńców. Doskonale wyszkolony przez Ra’s al Ghula (przynajmniej w wizji Nolana) skutecznie zwalcza wszystkich swoich przeciwników. Mimo wszystko, gdyby nie jego pomocnicy, Bruce zostałby tylko bogatym mistrzem sztuk walki, a nie superbohaterem. To Pan Fox i Alfred stoją za jego sukcesem. Pan Fox tworzy dla Batmana niesamowite gadżety o których nam się nie śniło, a Albert w mgnieniu oka zgaduje życzenia Panicza Bruce’a. Czasami  potrzebujemy takiego Alberta, innym razem chcielibyśmy nim zostać, aby zaoferować klientowi to czego potrzebuje dokładnie w tej chwili. Na całe szczęście, istnieją  zautomatyzowani Albertowie, którzy po cichu śledzą każdy ruch naszych klientów i tworzą dla naszej wygody profile behawioralne. Platformy marketing automation służą nam nie tylko po to, żeby uzupełnić bazę danych klientów, ale też do tego żeby realizować dokładnie te działania marketingowe, których nasz klient potrzebuje w danym momencie.

 

Ona – Wizja przyszłości Spike’a Jonz’a, która ukazuje powstawanie symbiozy pomiędzy użytkownikami a inteligentnym asystentami – botami. Thedore Twombly – rozwiedziony bohater – kupuje nowy OS dla swojego inteligentnego domu. W ustawieniach wybiera opcje żeńską, daje jej imię Samantha, i ostatecznie się w niej zakochuje. Samantha to najlepszy towarzysz: nigdy się nie obraża, do stworzenia swojej osobowości używa analizy danych. To właśnie dlatego jest w stanie skruszyć mur, którym Theodore otoczył się po rozwodzie. Przyjrzyj się technologii botów. Obserwuj jak się rozwijają i przygotuj strategię wykorzystania ich w swoich działaniach marketingowych.

 

Piąty Element – Kolorowa przyszłość, gdzie wszystkie nudne czynności, takie jak ścielenie łóżka, przypomnienia, czy sprzątania okruchów po chlebie albo po rozbitym kubku  są zautomatyzowane. Być może pamiętacie dość wymowną scenę, kiedy Korben Dallas nie może natychmiast udzielić Leeloo pomocy przez groźbę utraty prawa jazdy, ponieważ ma już za dużo punktów karnych. Na litość boską, to był nagły wypadek!

To jest ostrzeżenie – sprawdź swoje reguły automatyzacji, muszą zawsze być zaktualizowane. Nasze przyzwyczajenia się zmieniają. Nie zostawiaj technologii bez nadzoru, ponieważ twoje cenne leady mogą wpaść w błędne koło, a przecież nie o takie działanie Ci chodzi.

 

Zatrzymajmy się na chwilę, aby przypomnieć sobie doskonałą kreację Gary’ego Oldmana:

 

 

Zack i Miri kręcą porno – Zack i Miri są najlepszymi przyjaciółmi. Razem żyją, mieszkają i idą razem na zjazd absolwentów liceum. Mają również podobne problemy finansowe. Podczas  upijania się po spotkaniu, decydują się skończyć raz na zawsze ze swoją biedą. Wpadają na pomysł, aby nakręcić film dla dorosłych i sprzedać go wśród swoich kolegów z liceum. Podsumowując pomysł, Zack mówi: “Gdybyś się dowiedziała, że ktoś z naszego rocznika, uczestniczył w filmie porno, czy obejrzałbyś ten film?”.

Wskazówka dla Ciebie – Poznaj swoich klientów i dobrze adresuj swoje działania. Dzięki temu skuteczność Twoich działań marketingowych wzrośnie, a ty będziesz pozytywnie zaskoczony efektami.

 

A czego Ty nauczyłeś się z filmów?

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]