5 nowych funkcji SALESmanago: jak zwiększą skuteczność Twojego marketingu?

robot_smallJeśli myślisz, że automatyzacja marketingu jest trudna, skomplikowana i wymaga zaawansowanej wiedzy technicznej, to spójrz na nasze nowe kreatory i moduły. Dopracowaliśmy je tak, by były jeszcze bardziej intuicyjne i same prowadziły Cię krok po kroku po tworzeniu najważniejszych elementów komunikacji marketingowej. Wprowadziliśmy też dodatkowe, nowe rozwiązania: wyczekiwane narzędzia do testów oraz SALESmanago Copernicus – Machine Learning – AI.


Stwórz wyjątkowe doświadczenie zakupowe w Twoim E-commerce. Pobierz bezpłatnego ebooka.


 

1. Kreator testów A/B/X treści dynamicznych

Kreator umożliwia przeprowadzenie testów A/B/X następujących kreacji:

– banerów dynamicznych,

– landing pages,

– formularzy kontaktowych (zarówno na stronie www, jak i na popupach czy sidebarach).

n00dmh5ctc14881g

W wygodnym kreatorze drag&drop możesz stworzyć dowolną ilość kreacji i na bieżąco śledzić ich skuteczność. Po zakończeniu testu system automatycznie zacznie wyświetlać lepiej konwertującą kreację, jednak przez cały czas masz możliwość zmiany wyświetlanego projektu.

Czemu służy ta funkcja?  Kiedy zauważysz nieoczekiwany spadek skuteczności formularza czy landing page, które dotąd przynosiły świetne rezultaty, możesz szybko zareagować i zamieścić odrzuconą w testach kreację. Statystyki wyświetleń i konwersji dla wszystkich kreacji zbierane są w panelu przez cały czas, nie tylko podczas testu, co ułatwia ocenę działania danego elementu w późniejszym okresie.

Przeczytaj więcej  o testach A/B/X.

2. Kreator spersonalizowanych banerów

Banery długo były synonimem archaicznej, jałowej komunikacji marketingowej, uosabiające podejście „dla każdego to samo”, w którym wszyscy odbiorcy, niezależnie od preferencji, dostają dokładnie te same komunikaty.

Ale to zmieniło się na zawsze z Marketing Automation. Banery możemy już personalizować: w danym miejscu na stronie www może się wyświetlać inna kreacja dla każdego użytkownika, dopasowana do jego zainteresowań. W praktyce oznacza to możliwość skorelowania banerów z segmentem, do którego należy dany klient, lub do etapu danej kampanii.

Zrzut ekranu 2015-11-17 16.05.08

Intuicyjny i przyjemny w obsłudze kreator spersonalizowanych banerów zachęci Cię do tworzenia większej ilości kreacji i dopasowywania ich do wiedzy, potrzeb i zaangażowania klientów. Dzięki temu możesz:

  • Stworzyć osobne banery dla lojalnych klientów, które będą widoczne tylko dla nich, a osobne kreacje przygotujesz dla osób odwiedzających stronę po raz pierwszy czy będących po pierwszym zakupie,
  • Dopasować baner do kategorii produktów, które kupił dany klient,
  • Wyświetlać banery dopasowane do miejsca zamieszkania użytkownika, dzięki czemu np. poinformujesz o akcji w sklepie stacjonarnym.

 

3. Zaawansowana analityka

W zakładce “Analityka” -> “Analityka bazy” znajdziesz kompleksową charakterystykę Twoich odbiorców. Ponadto dane przedstawione zostały na atrakcyjnych wizualnie wykresach, które obrazują trendy w Twojej bazie.

Jakie informacje możesz pozyskać?Zrzut ekranu 2015-11-17 15.16.57

  • Ilość kontaktów, w tym monitorowanych oraz wypisanych
  • Ewoluowanie tych parametrów na przestrzeni wybranego odcinka czasu (np. tygodnia, miesiąca, kwartału)
  • Porównanie informacji z danego odcinka czasu z poprzednim okresem (by porównać tempo wzrostu)
  • Liczbę kontaktów aktywnych
  • Wykaz aktywności kontaktów: w jakich godzinach i w jakich dniach są najbardziej aktywni?
  • Dane o subskrybentach: m.in. wykres przedstawiający powody wypisania się z listy.

 

4. Wizardy: uproszczona kreacja procesów marketingowych

Przygotowanie kluczowych form komunikacji marketingowej, emaili, autoresponderów, kampanii Lead Nurturing, właśnie stało się łatwiejsze. Uprościliśmy nasze kreatory drag&drop – teraz są jeszcze bardziej intuicyjne i przeprowadzają marketera krok po kroku przez wszystkie etapy: tworzenie treści, określanie zasad wysyłki czy wyświetlania, oraz analizę efektów. Ich obsługa nie wymaga żadnej wiedzy technicznej.uqelqv8hj4yslufc

Dzięki temu tworzenie nowych kreacji zajmuje chwilę, a Ty możesz przygotować ich więcej oraz wygodnie testować kilka wariantów jednej wiadomości.

Kreatory dostępne są na głównym ekranie aplikacji. Możesz tworzyć dowolną ilość wysyłek, kampanii i testów, a także masz cały czas dostęp do paneli analitycznych.

Przeczytaj więcej o nowych kreatorach procesów marketingowych

 

Testowaliście już nasze nowe funkcjonalności? Na którą czekaliście? Podzielcie się wrażeniami!

SALESmanago to jedyna platforma CDXP (all-in-one Customer Data Platform & Customer Experience Platform) wspierana sztuczną inteligencją i wykorzystująca podejście no-code. Używana jest przez ponad 2000 klientów (m.in. Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance, Victoria’s Secret) w 50 krajach. Financial Times określił SALESmanago jako najszybciej rosnącą platformę marketing automation w Europie.

SALESmanago wykorzystuje pełen potencjał danych o klientach, łącząc zaawansowaną analitykę i hiperpersonalizację do dostarczenia w pełni konfigurowalnych, spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach marketingowych.

Firma zlokalizowana jest w Krakowie i zatrudnia 300 doświadczonych konsultantów, data scientists i inżynierów. SALESmanago działa międzynarodowo dzięki szerokiej sieci ponad 1000 partnerów biznesowych.

Zacznij swoją podróż z SALESmanago od 2-miesięcznego darmowego Proof of Concept. Zarejestruj się na www.salesmanago.pl

[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!
[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!

    Dzięki SALESmanago Twoje ulubione narzędzia marketingowe są teraz łatwiej dostępne niż kiedykolwiek. Możesz cieszyć się nimi wszystkimi, zebranymi w jednym miejscu. Wystarczy kliknąć. Zasil swój marketing danymi klientów, korzystając ze wszystkich swoich ulubionych narzędzi. Użyj gotowych integracji lub dodaj Kod Monitorujący do swojej witryny, aby błyskawicznie zintegrować ją z SALESmanago. Integracja napędza marketing […]

10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji
10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

    W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.   Jak wyliczyć współczynnik […]

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]

Uwaga klientów ma swoje granice, z pomocą przychodzi grywalizacja! 5 trendów kształtujących zgrywalizowany eCommerce
Uwaga klientów ma swoje granice, z pomocą przychodzi grywalizacja! 5 trendów kształtujących zgrywalizowany eCommerce

    Bezprecedensowe czasy globalnej pandemii przyzwyczaiły nas do zmian zachowań konsumentów, co tylko uległo nasileniu wraz z przedłużającym się okresem i kolejnymi falami. Rosnąca cyfryzacja naszych zachowań osiągnęła nieprzewidywany dotąd poziom w skali i w demografii. A na ekranie nie ma zbyt wiele miejsca. Walka o uwagę nasiliła się. Uwaga to wyjątkowo cenny zasób. […]

Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?
Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

    Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:   Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne   Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane zero- i first-party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane Zero- i First-Party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI
Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI

    Last touch ROAS wciąż dominuje wyobraźnię marketerów jako prymitywne, ale proste narzędzie pomiarowe. W nowym krajobrazie eCommerce, zdominowanym przez zagadnienie prywatności, będzie musiało się to zmienić. Wskaźniki dla ROAS ucierpią z uwagi na brak danych z tracking i bardzo ograniczone sposoby identyfikacji urządzeń. Brak plików cookie third-party tylko pogorszy sytuację. Co zastąpi ROAS? […]

Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party
Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party

    Niedawne badanie przeprowadzone przez CommerceNext pokazuje, że 39% sprzedawców detalicznych i marek obawia się nowego środowiska post-cookie, zdominowanego przez podejście privacy-first. W badaniu autorzy starali się też dociec, jakich strategii wobec tego środowiska planują użyć marketerzy. Oszałamiający okazała się fakt, że branża eCommerce wydaje się być nieświadoma roli, jaką dane zero-party mogą – […]