5 pozytywnych zmian wynikających z zastosowania Marketing Automation

Marketing Automation zmienia całkowicie podejście do tradycyjnego marketingu online. Jego wdrożenie sprawia, że dział marketingu zaczyna budować trwałą wartość w firmie i realnie wspierać dział sprzedaży. W dużym skrócie zwiększa się produktywność firmy i efektywność działań marketingowych i sprzedażowych. Taka pozytywna zmiana wynika z szeregu mniejszych korzyści wynikających  z automatyzacji marketingu i sprzedaży.

System Marketing Automation to zestaw kilku narzędzi pozwalających bardzo szeroko zabezpieczyć działania marketingowe firmy, a dodatkowo oprzeć je o informacje płynące z faktycznego zachowania i reakcji konkretnych osób. Co pozwala dopasowywać działania promocyjnie indywidualnie do profilu odbiorcy. Najczęściej mamy dostęp do CRM, e-Mail Marketingu, automatyzacji, identyfikacji i monitorowania zachowania osób online, sms, vms, rtb, social media i wielu innych. Dodatkowo wszystko to spięte jest modułem analitycznym, który pozwala dokonywać analiz w oparciu o pełen zakres dostępnych danych.

Wykorzystanie tych modułów usprawnia działania marketingowe i sprzedażowe prowadzone w firmie. Co ważne wszystkie z nich zapisywane są w systemie w formie procesów, przez co stanowią trwałą wartość firmy i zostają z nią na zawsze. Wśród korzystnych zmian wynikających z wdrożenia Marketing Automation możemy wymienić:

  • Zwiększoną efektywność:

Sama automatyzacja procesów sprawia, że wykonują się szybciej, niezawodniej i w rezultacie efektywnej. Ten wzrost możemy zaobserwować w wielu różnych obszarach. Samo zebranie danych w jednym miejscu, zwiększenie ich jakości i ułatwiony do nich dostęp sprawia, że pracujemy wydajniej. Średnio 10% poprawy w dostępie do informacji to 14% wyższy przychód. Najważniejsze informacje, czyli w tym wypadku najbardziej zaangażowane kontakty są automatycznie wskazywane, przez co nie sposób przeoczyć okazji sprzedażowej. Oprócz tego system powiadamia o konieczności kontaktu z klientami, którzy dokonują istotnych z punktu widzenia sprzedaży zachowań. To przekłada się  na skuteczniejszą pracę.

  • Zwiększoną konwersję:

Działanie systemu opiera się na precyzyjny monitorowaniu zachowania każdego z klientów indywidualnie. Odkąd wiemy jak się zachowują i gdzie nasi potencjalni klienci, możemy docierać do nich z odpowiednim komunikatem przy każdej interakcji. Przez co mają oni do czynienia z treścią dla nich atrakcyjną, która jest dopasowana do ich potrzeb oraz etapu w procesie zakupowym, na którym się w tej chwili znajdują. Dzięki temu można prowadzić potencjalnego klienta poprzez serię wiadomości wygenerowanych specjalnie dla niego, aż do gotowości zakupowej i przekazania do działu sprzedaży.

  • Mniejszą ilość błędów:

Automatyzacja działania pozwala znacznie ograniczyć ilość błędów wywoływanych czynnikiem ludzkim. Narzędzia mają to do siebie, że raz ustawione działają praktycznie bez przerw, cały czas wykonując zdefiniowane w automatyzacji działania. W swoim działaniu popełniają znacznie mniej błędów niż człowiek, przez co automatyzacja nawet najprostszych procesów wpływa pozytywnie na ich przebieg.

  • Niższe koszty:

Systemy Marketing Automation są udostępniane praktycznie zawsze online, oparte na technologii chmury i rozliczane w modelu SaaS. Omijamy potrzebę modernizacji infrastruktury technicznej wewnątrz firmy, ponieważ cały ciężar analizy, przechowywania i wykorzystania danych spoczywa na serwerach zewnętrznych. W wypadku takich rozwiązań nie mamy również kosztów utrzymania systemów w działaniu i zapewnieniu wsparcia technicznego, gdyż najczęściej jest to rzecz dodana i zawarta w opłacie abonamentowej. Dodatkowo systemy Marketing Automation, szczególnie w małej lub średniej firmie, mogą stanowić uniwersalne narzędzie dla wszystkich pracowników.

  • Zwiększoną sprzedaż:

Konwersja sprzedażowa w wypadku stosowania Lead Nurturing potrafi sięgać 27%, co przy klasycznym modelu i wyniku 3-5% jest bardzo dobrym wynikiem. Co więcej sprzedaż pracuje z osobami, które są na to gotowe i chcą takiego kontaktu. Dodatkowo sam kontakt następuje w odpowiednim momencie zakupowym. Wskazanie odpowiednich osób sprzedawcom i wcześniejsze ich przygotowanie sprawia, że sami sprzedawcy poświęcają 22% czasu więcej na faktyczną sprzedaż.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]