5 Walentynkowych kampanii marketingowych, w których się zakochasz

stock-image-8514644Walentynki czają się za rogiem. Już czuć zapach róż i czekoladek. Już widać pluszowe serduszka trzymane przez pluszowe misie. Nawet jeśli Święto Zakochanych obchodzisz jedynie ironicznie, dostrzeż w nim świetną okazję do rozmowy z klientami.


Czy wygrywasz swój Zerowy Moment Prawdy? Pobierz ebooka i przekonaj się. 


Walentynki w liczbach

Czyli marketer patrzy na święto miłości.

  • 16% prezentów walentynkowych zostanie kupione online.
  • Konsumenci online wydają o 31% więcej niż klienci sklepów stacjonarnych
  • Podczas Walentynek wymieniamy 180 milionów kartek
  • 85% z nich kupują kobiety
  • 61,8% konsumentów przyznaje, że obchodzi Walentynki
  • 53% kobiet deklaruje, że zerwałoby znajomość, gdyby nie otrzymały upominku na Walentynki (serio?)
  • Najwięcej wydają klienci w grupie wiekowej 25-34.
  • Najpopularniejszymi prezentami są kolejno: słodycze, kwiaty, kartki, biżuteria, wystawna kolacja, ubrania.

Jakie fajne kampanie marki przygotowują dla swoich odbiorców?

Uber, czyli Romans na życzenie

Uber wprowadził z okazji Walentynek dodatkową opcję o nazwie „Romance on Demand” – zaznaczając w aplikacji znaczek róży, użytkownik mógł wysłać bliskiej osobie kwiaty za pośrednictwem kierowcy. W ten sposób stosunkowo tanio i bezproblemowo robimy miłą niespodziankę.

Dla marki kampania również nie wiązała się z dużymi kosztami, a świetnie wpasowała się w klimat święta i potrzeby odbiorców.

 

Akcję komunikowano za pomocą bloga, mediów społecznościowych (hashtag #romanceondemand) i przez sieć partnerów.

 

Scribbler pyta, czym jest miłość

Scribbler, firma oferująca spersonalizowane kartki pocztowe (a więc towar idealny na Walentynki) zaproponowała swoim klientom udział w konkursie. W formularzu na blogu odpowiadali oni, czym jest dla nich miłość, a potem wybrane odpowiedzi trafiały na kartki i były nagradzane m.in. iPadami. Odpowiedzi można też było udzielać za pomocą twittera.

 

Wokół pytania o miłość osnuto też kampanię Teleflory:

 

Oreo, czyli miłość od pierwszego ciasteczka

Agencja 360i przygotowała dla Oreo cykl animowanych filmików, w których ciasteczka są początkiem miłości. Zaczyna się ona w najmniej spodziewanych okolicznościach.

 

Ford, czyli randka w ciemno

Aby wypromować nowego Mustanga, Ford zaprosił kilku facetów na randkę w ciemno z dziewczyną, która z zawodu jest kierowcą-kaskaderem (czego oni nie wiedzą) i pokazuje swoim towarzyszom możliwości samochodu.

Oczywiście najciekawsze jest obserwowanie reakcji mężczyzn: od „Powinnaś zmienić bieg” i „Może poprowadzę za ciebie?”, przez „Czy nie jedziesz za szybko?” po zupełne wgniecenie w fotel.

 

Rzecz jest urocza: nie tylko zabawna, ale i świetnie pokazuje produkt. Podoba nam się, że twórcy zdecydowali się odwrócić tradycyjne role i za kółkiem posadzić kobietę!

 

Orange opowie Twoją historię miłosną

Piękny projekt od Orange! Marka prosiła odbiorców, by napisali na Twitterze swoją historię miłosną. Następnie ekipa Orange przerabiała krótkie historie na filmiki, które można zobaczyć na YiuTube. Co ważniejsze, dana osoba mogła opowiedzieć historię, a potem wysłać swojej drugiej połówce linka do ich opowieści.

Co wziąć pod uwagę przy tworzeniu kampanii walentynkowych? Szybkie porady

  • Skup się na tych, którzy zapomnieli o Walentynkach albo odwlekają zakupy na ostatnią chwilę. Zapewnij, że towar dojdzie na czas, zaoferuj dostawę szybciej.
  • Mężczyźni statystycznie wydają 2 razy więcej podczas Walentynek. Do nich więc najlepiej zaadresować kampanię.
  • Daj możliwość dodania do przesyłki walentynkowego gadżetu: kartki, opakowania.
  • Personalizuj wiadomości.

 

Emaile na Walentynki

Większość marek wysyła walentynkowe emaile swoim odbiorcom. Z różnym skutkiem.

Wiadomości walentynkowe powinny skupiać się na przekazie emocjonalnym i wykorzystywać potencjał personalizacji. Wyobraź sobie niezręczną sytuację: wysyłasz wiadomość o treści „Dziękujemy, że jesteś z nami” komuś, kto jeszcze nie zrobił u Ciebie zakupów, a adres podał Ci po to, by wziąć udział w konkursie i nie jest jeszcze pewien, czy u Ciebie kupi. Tę samą wiadomość wyślesz swoim lojalnym klientom, co zakrawa na ironię, prawda? Chcąc stworzyć wiadomość dla wszystkich, będziesz musiał zwiększyć jej pojemność – będzie mniej konkretna (nie możesz nawet napisać „Dziękujemy za zakupy”, bo nie wszyscy oni u Ciebie kupili).

 

Kiedy chcesz mówić o uczuciach i emocjach, a wybierasz sztampowe, bezpieczne, szerokie formuły adresowane do wszystkich, czuć w tym nieprzyjemny kontrast. Dlatego zadbaj o personalizację – podziel klientów według ich zaangażowania (w systemie Marketing Automation wykorzystasz do tego celu scoringu) i nie wysyłaj tych samych wiadomości lojalnym klientom i świeżym leadom.

 

To wyjątkowy dzień, by zadbać o Twoich lojalnych klientów

Twoi lojalni klienci to skarb. To Twoi ambasadorowie i muszkieterzy. Ich polecenia czasem działają lepiej niż drogie kampanie.

Stąd nasz postulat: wykorzystaj Walentynki jako pretekst do tego, by powiedzieć im, jak bardzo Ci na nich zależy. Wyodrębnij segment najbardziej zaangażowanych i napisz dla nich wyjątkową wiadomość.

 

Źródła

Podczas pisania posta korzystaliśmy z następujących źródeł:

5 Valentine’s Day Marketing Campaigns That’ll Warm Your Heart

How to Capitalize on Valentine’s Day Commerce

Walentynkowe statystyki od Statistic Brain

Cyberalert

Momentology

Znajdziesz w nich jeszcze więcej inspiracji!

 

Jaka kampania walentynkowa podobała Ci się najbardziej? I czy marki wykorzystywać Święto Zakochanych w komunikacji?

Znajdź nas na Facebooku

Dowiedz się wiecej

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]