6 branż, które powinny otworzyć się na Marketing Automation w 2014 roku

Marketing Automation wciąż rośnie. Jest to najszybciej rozwijający się segment oprogramowania dla marketingu i sprzedaży. Mimo jego szybkiego wzrostu i ogromnych możliwości nadal jest słabo znany w wielu branżach, które nie są czysto technologiczne. Marketing Automation może być wdrożone praktycznie w każdej branży i poprawić sytuację rynkową firmy. Przedstawiamy 6 branż, które otwierając się na to rozwiązanie mogą zyskać najwięcej w 2014 roku.

1. Sport

Praktycznie dziewiczy teren dla systemów Marketing Automation. Tymczasem pojawiają się pierwsze kluby sportowe, które zauważyły doskonały sposób  na komunikację z każdym z fanów. Stosując SALESmanago Marketing Automation możemy poznawać preferencję naszych fanów, komunikując się z nimi za pomocą wiadomości e-mail, sms lub strony WWW. Możemy zwiększyć ich zaangażowanie wysyłające im ciekawe informacje o klubie, rozgrywkach czy wydarzeniach towarzyszących poprzez kanał komunikacji, w którym najchętniej reagują. Ciekawym pomysłem jest również zachęcanie kibiców do udziału w konkursach na Facebook’u, dzięki czemu każdy kto zagra trafia do bazy kibiców, a przy okazji zwiększamy ich przywiązanie do klubu.

Stosując Marketing Automation możemy automatycznie:

  • Wysyłać najnowsze informacje z życia klubu;
  • Przypominać o zbliżającym się terminie meczu;
  • Wysyłać bieżące wyniki i układ tabeli ligowej;
  • Promować karnety i ofertę sklepu kibica;
  • Wysyłać aktualności transferowe i wiele innych.

2. Nieruchomości

Rynek nieruchomości powoli dostrzega zalety wykorzystania Markeitng Automation na ich terenie. Procesy sprzedaży, w tym wypadku są wyjątkowo długie i wymagają stałego kontaktu z klientem i prowadzenia go niemal za rękę przez cały proces. Wiadomości mogą być wysyłane w stałych interwałach, np. co tydzień lub w reakcji na określone zachowania klientów, np. otwarcie wiadomości e-mail.

Tak wysyłane wiadomości mogą automatycznie zawierać oferty dopasowane do odbiorcy bazujące na takich czynnikach jak:

  • lokalizacja nieruchomości;
  • metraż;
  • cena;
  • i praktycznie dowolne cechy dodatkowe pożądane przez adresata.

W ten sposób pozostajemy w kontakcie z klientami, pokazując im najlepsze dla nich oferty, które dopasowujemy na podstawie ich zachowania.

3. Finanse

Rynek usług finansowych to kolejny sektor, w którym ważne jest pozostanie w kontakcie z potencjalnymi i aktualnymi klientami. Proste alerty dla Call Center, sprawią że zacznie ono kontaktować się z osobami, które naprawdę szukają danej oferty, w tej chwili. Dodatkowo odmienione wiadomości e-mail zaczną dostarczać klientom szczegółów dotyczących usług, o których czytali na stronie WWW. Dopasowana i spersonalizowana komunikacja buduje relację z klientem, wpływa dobrze na jego lojalność i ogranicza ilość odejść. Wysyłając klientom to czego potrzebują pokazujemy, że nam na nich zależy.

4. Motoryzacja

Sprzedaż samochodów, to jeden z tych procesów, gdzie możemy zarobić najwięcej dopiero po sprzedaniu bazowego produktu-samochodu. Marketing Automation pozwala sprzedawać skuteczniej zarówno same pojazdy, jak i późniejsze usługi serwisowe i dodane. Informacje o klientach i kupionych przez nich samochodach są przechowywane w systemie. Dzięki temu można wysyłać wiadomości dotyczące potrzeb konkretnych klientów bazujące na modelu pojazdu, dacie zakupu i historii serwisowej. Klienci otrzymają bardzo dokładnie targetowane oferty kolejnych zakupów oraz przypomnienia dotyczące kolejnych akcji serwisowych, np. wymiany oleju.

5. Komunikacja alarmowa

Marketing Automation przydaje się nie tylko w marketingu czy sprzedaży, ale również w sytuacjach gdy musimy dotrzeć do dużej liczby osób z bardzo ważnym komunikatem i bardzo szybko. Zasięg mamy praktycznie nie ograniczony, a do tysięcy osób możemy szybko dotrzeć poprzez e-mail, sms,vms lub social media. Wiadomość może być automatycznie dostosowywane do lokalizacji, w której przebywa odbiorca. Dodatkowo po pierwszej wiadomości, każda kolejna może być automatycznie dostosowywana do zmieniającej się sytuacji, tak aby odpowiednio instruować ludzi do momentu, w którym zagrożenie minie.

6. Instytucje non-profit

Organizacje działające non-profit, często borykają się z ograniczonymi zasobami ludzkimi i skromnym budżecie. Marketing Automation pomaga im dotrzeć do wszystkich wolontariuszy i do wszystkich, którzy mogą pomóc w ich pracy. Co przy działaniu manualnym było by praktycznie nie możliwe. Kampanie zachęcające do dotacji mogą być uruchamiane automatycznie bazując na zachowaniu osób, dzięki czemu pracownicy organizacji mogą skupić się na organizowaniu wydarzeń i bardziej organicznej pracy. Instytucje non-profit mogą skorzystać z:

  • automatycznych newsletterów;
  • automatycznych wiadomości dziękujących za dotację;
  • automatycznych kampanii kierujących na stronę www z możliwością dokonania dotacji;
  • automatycznej obsługi komunikacji w social media.

Zastosowanie Markeitng Automation w każdej z wymienionych branż opiera się na budowaniu i podtrzymywaniu trwałej pozytywnej relacji pomiędzy firmą i klientem. Komunikacja na coraz bardziej konkurencyjnym rynku to jedno z najważniejszych zadań dla każdej firmy, która chce odnieść sukces lub pozostać w świadomości konsumentów.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]