6 innowacyjnych biznesów eCommerce, z których warto brać przykład w 2021 roku

 
 

Wraz z postępem technologicznym, wdrożeniem sztucznej inteligencji do wielu procesów, a także ostatnimi wydarzeniami związanymi z COVID-19, które spowodowały, że życie przeniosło się do strefy online, firmy stają na rzęsach, aby pozostać na czasie. Jeżeli szukasz sposobu na innowację swojego biznesu, zainspiruj się poniższymi rozwiązaniami.

 

Klienci chcą być zaskakiwani

 

W ciągu ostatnich miesięcy handel internetowy wzrasta w zastraszającym tempie, a jego obecność w czasie restrykcji okazuje się nieocenioną pomocą. Pandemia z pewnością przyczyniła się do jego wzrostu, wpływając także na zachowania i schematy zakupowe użytkowników, poniekąd zmuszając do zakupów internetowych. 36% konsumentów dokonuje obecnie cotygodniowych zakupów online, w stosunku do 28% przed pandemią.

 

Z takim skokiem liczby osób przenoszących swoje nawyki do kanału online, firmy, chcąc sprostać rosnącym oczekiwaniom swoich klientów, prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych narzędzi i rozwiązań. Wiedząc, że jeżeli nie uda im się spełnić tych nowych, nieco wyolbrzymionych oczekiwań, będą musiały pożegnać się ze swoją pozycją na rynku.

 

Top 6 innowacji w biznesie, które sprawią, że zaniemówisz z wrażenia

 

Oto Top 6 innowacji biznesowych, od których powinieneś się uczyć, aby nie wypaść z e-commercowego obiegu:

 
  • Headless e-commerce – edytuj frontend bez ingerencji w backend 
  • Rozszerzona rzeczywistość – połącz świat rzeczywisty z generowanym komputerowo
  • Radykalna przejrzystość – bądź transparentny w swoim procesie produkcji
  • Zabójczy system poleceń – opanuj strategię szeptanego marketingu
  • Moda na wynajem i serwis zakupów osobistych – zamiast sprzedawać, wypożyczaj produkty dopasowane do potrzeb swoich klientów 
  • Edukacja online – spraw, aby ludzie z całego świata mogli uczyć się od ciebie bez wychodzenia z domu.
 

#1 Headless e-commerce: w Annie Selke klienci korzystają z możliwości szybszego, bardziej angażującego doświadczenia zakupowego

 

Headless e-commerce  wyróżnia się tym, że oddziela prezentację frontend (head) od funkcjonalności backend commerce. W skrócie oznacza to, że interfejs użytkownika, social commerce i rynek cyfrowy mogą być aktualizowane indywidualnie bez konieczności zmiany backendu.

 

Annie Selke skorzystała z tej możliwości i użyła kombinacji technologii PWA i AMP oraz renderowania po stronie serwera, aby poprawić wydajność strony. Poprawienie czasu ładowania przyniosło marce nagły wzrost, zwiększając ogólny ruch organiczny o 32%, a ten pochodzący z urządzeń mobilnych o 40,41%.

 
 

#2 Rozszerzona rzeczywistość: Spatial – usiądźcie obok siebie, będąc na dwóch różnych krańcach świata

 

Wprawdzie rozszerzona rzeczywistość jest na rynku już od jakiegoś czasu, ale ostatni rok sprawił, że miłość do niej rozgorzała na nowo. 

 

Firma Spatial doskonale wyczuła właściwy moment. W 2020 roku, kiedy kontakty twarzą w twarz były ograniczone, przedstawili wirtualną przestrzeń współpracy 3D. Pozwala ona uczestnikom z całego świata reprezentować się w wirtualnej przestrzeni roboczej za pomocą własnego awatara.

 

Spatial zwyczajnie wsłuchał się w potrzeby swoich klientów, co zdecydowanie się opłaciło, gdyż na początku roku zebrali dodatkowe $14M na swój projekt.

 
 

#3 Radykalna Przejrzystość: Everlane – produkty nie są tanie, ale klient dokładnie wie, dlaczego

 

Rynek internetowy jest tak zatłoczony, że wyróżnienie się na tle innych firm wydaje się prawie niemożliwe, szczególnie wtedy, kiedy twoje ceny nie są konkurencyjne. 

 

Everlane postanowiło jednak odwrócić tę narrację i pokazać prawdziwy koszt każdego etapu procesu produkcji. Zamieścili dokładne koszty na stronach swoich produktów, wraz z informacjami o fabrykach, z których korzystali, materiałach i szczegółowych zyskach z każdej transakcji. 

 

Ten radykalny krok jest czymś, czego e-commercy raczej nie praktykują, a jednak sprawił, że firma wyróżniła się na tle konkurencji, zwracając uwagę na bardziej świadomy sposób kupowania.

 
 

#4 Zabójczy program poleceń: Greats – kampania napędzana własną siłą

 

Co powiesz na samoprowadzącą się kampanię marketingową? Jest to możliwe z solidną strategią marketingu szeptanego. 

 

„Przyjaciele? Frenemies? Zostańcie Friends with Benefits i podarujcie im 25 dolarów zniżki na pierwsze zamówienie.”

 

Greats wykorzystuje swój system poleceń, który pozwala obniżyć koszty narzędzi do prowadzenia kampanii, pozostawiając wszystko w rękach swoich lojalnych klientów. 

 

Z działań Greats płynie ważna lekcja: Kiedy dostarczasz produkt lub usługę, którymi warto się chwalić, oraz dodatkową zniżkę dla osób poleconych, kampania marketingowa w zasadzie napędza się sama. Sukces murowany!

 
 

#5 Moda na wynajem i osobisty serwis zakupów: Armoire – rozwiąż quiz i otrzymaj ubrania szyte na miarę

 

Jeśli chodzi o zakupy, najbardziej żmudną częścią jest wybór. Rozwiązaniem problemu może być zlecenie firmie wybrania dopasowanych ubrań za ciebie! A jeśli ci się znudzą? Po miesiącu możesz je po prostu wymienić na inne.  

 

Armoire połączyło dwa genialne rozwiązania, tworząc unikalne Customer Experience poprzez odpowiedź na potrzeby swoich klientów. Po wypełnieniu quizu na ich stronie internetowej, z pomocą algorytmu i profesjonalnych stylistów, Armoire przygotowuje zestaw stylizacji. Klient może wypożyczyć swoje ulubione ubrania, a następnie wymienić je i powtórzyć proces. 

 

Jest to świetny przykład współpracy ludzi i sztucznej inteligencji, która prowadzi do ulepszenia CX.

 
 

#6 Edukacja online: Skillshare – ucz się nowych rzeczy bez wychodzenia z domu

 

Ostatnie wydarzenia nauczyły ludzkość, że korzystanie z kursów czy szkoleń stacjonarnych nie zawsze będzie możliwe. Właśnie z tego powodu, platformy edukacyjne online w ostatnim czasie są  rozchwytywane. 

 

Skillshare oferuje kursy zarówno dla profesjonalnych twórców, jak i hobbystów. To nie wszystko, zapewniają również opcję dla nauczycieli! Wystarczy zarejestrować się na stronie i zacząć tworzyć różnorodne, unikalne kursy lub z nich korzystać.

 

W trakcie pandemii konsumenci chętniej sięgają po naukę online w celu rozrywki i wzbogacenia swojej wiedzy. Trend ten utrzyma się nawet po Covidzie, kiedy firmy wprowadzą całkowitą pracę zdalną dla 10% swoich pracowników. Jeżeli szukasz rady, na to jak prowadzić swój biznes w przyszłości – online learning jest odpowiedzią.

 
 

Sprostanie wymaganiom współczesnego rynku nie jest łatwe. Jeśli szukasz sposobu na usprawnienie swojego biznesu online, rozważ wdrożenie Customer Data Platform. Budując profile klientów 360° w jednolitej i trwałej bazie danych, będziesz w stanie zapewnić im niesamowite Customer Experience.

Angelika Filipczyk
Research & Content Manager

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]