Wraz z postępem technologicznym, wdrożeniem sztucznej inteligencji do wielu procesów, a także ostatnimi wydarzeniami związanymi z COVID-19, które spowodowały, że życie przeniosło się do strefy online, firmy stają na rzęsach, aby pozostać na czasie. Jeżeli szukasz sposobu na innowację swojego biznesu, zainspiruj się poniższymi rozwiązaniami.

 

Klienci chcą być zaskakiwani

 

W ciągu ostatnich miesięcy handel internetowy wzrasta w zastraszającym tempie, a jego obecność w czasie restrykcji okazuje się nieocenioną pomocą. Pandemia z pewnością przyczyniła się do jego wzrostu, wpływając także na zachowania i schematy zakupowe użytkowników, poniekąd zmuszając do zakupów internetowych. 36% konsumentów dokonuje obecnie cotygodniowych zakupów online, w stosunku do 28% przed pandemią.

 

Z takim skokiem liczby osób przenoszących swoje nawyki do kanału online, firmy, chcąc sprostać rosnącym oczekiwaniom swoich klientów, prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych narzędzi i rozwiązań. Wiedząc, że jeżeli nie uda im się spełnić tych nowych, nieco wyolbrzymionych oczekiwań, będą musiały pożegnać się ze swoją pozycją na rynku.

 

Top 6 innowacji w biznesie, które sprawią, że zaniemówisz z wrażenia

 

Oto Top 6 innowacji biznesowych, od których powinieneś się uczyć, aby nie wypaść z e-commercowego obiegu:

 
  • Headless e-commerce – edytuj frontend bez ingerencji w backend 
  • Rozszerzona rzeczywistość – połącz świat rzeczywisty z generowanym komputerowo
  • Radykalna przejrzystość – bądź transparentny w swoim procesie produkcji
  • Zabójczy system poleceń – opanuj strategię szeptanego marketingu
  • Moda na wynajem i serwis zakupów osobistych – zamiast sprzedawać, wypożyczaj produkty dopasowane do potrzeb swoich klientów 
  • Edukacja online – spraw, aby ludzie z całego świata mogli uczyć się od ciebie bez wychodzenia z domu.
 

#1 Headless e-commerce: w Annie Selke klienci korzystają z możliwości szybszego, bardziej angażującego doświadczenia zakupowego

 

Headless e-commerce  wyróżnia się tym, że oddziela prezentację frontend (head) od funkcjonalności backend commerce. W skrócie oznacza to, że interfejs użytkownika, social commerce i rynek cyfrowy mogą być aktualizowane indywidualnie bez konieczności zmiany backendu.

 

Annie Selke skorzystała z tej możliwości i użyła kombinacji technologii PWA i AMP oraz renderowania po stronie serwera, aby poprawić wydajność strony. Poprawienie czasu ładowania przyniosło marce nagły wzrost, zwiększając ogólny ruch organiczny o 32%, a ten pochodzący z urządzeń mobilnych o 40,41%.

 
 

#2 Rozszerzona rzeczywistość: Spatial – usiądźcie obok siebie, będąc na dwóch różnych krańcach świata

 

Wprawdzie rozszerzona rzeczywistość jest na rynku już od jakiegoś czasu, ale ostatni rok sprawił, że miłość do niej rozgorzała na nowo. 

 

Firma Spatial doskonale wyczuła właściwy moment. W 2020 roku, kiedy kontakty twarzą w twarz były ograniczone, przedstawili wirtualną przestrzeń współpracy 3D. Pozwala ona uczestnikom z całego świata reprezentować się w wirtualnej przestrzeni roboczej za pomocą własnego awatara.

 

Spatial zwyczajnie wsłuchał się w potrzeby swoich klientów, co zdecydowanie się opłaciło, gdyż na początku roku zebrali dodatkowe $14M na swój projekt.

 
 

#3 Radykalna Przejrzystość: Everlane – produkty nie są tanie, ale klient dokładnie wie, dlaczego

 

Rynek internetowy jest tak zatłoczony, że wyróżnienie się na tle innych firm wydaje się prawie niemożliwe, szczególnie wtedy, kiedy twoje ceny nie są konkurencyjne. 

 

Everlane postanowiło jednak odwrócić tę narrację i pokazać prawdziwy koszt każdego etapu procesu produkcji. Zamieścili dokładne koszty na stronach swoich produktów, wraz z informacjami o fabrykach, z których korzystali, materiałach i szczegółowych zyskach z każdej transakcji. 

 

Ten radykalny krok jest czymś, czego e-commercy raczej nie praktykują, a jednak sprawił, że firma wyróżniła się na tle konkurencji, zwracając uwagę na bardziej świadomy sposób kupowania.

 
 

#4 Zabójczy program poleceń: Greats – kampania napędzana własną siłą

 

Co powiesz na samoprowadzącą się kampanię marketingową? Jest to możliwe z solidną strategią marketingu szeptanego. 

 

„Przyjaciele? Frenemies? Zostańcie Friends with Benefits i podarujcie im 25 dolarów zniżki na pierwsze zamówienie.”

 

Greats wykorzystuje swój system poleceń, który pozwala obniżyć koszty narzędzi do prowadzenia kampanii, pozostawiając wszystko w rękach swoich lojalnych klientów. 

 

Z działań Greats płynie ważna lekcja: Kiedy dostarczasz produkt lub usługę, którymi warto się chwalić, oraz dodatkową zniżkę dla osób poleconych, kampania marketingowa w zasadzie napędza się sama. Sukces murowany!

 
 

#5 Moda na wynajem i osobisty serwis zakupów: Armoire – rozwiąż quiz i otrzymaj ubrania szyte na miarę

 

Jeśli chodzi o zakupy, najbardziej żmudną częścią jest wybór. Rozwiązaniem problemu może być zlecenie firmie wybrania dopasowanych ubrań za ciebie! A jeśli ci się znudzą? Po miesiącu możesz je po prostu wymienić na inne.  

 

Armoire połączyło dwa genialne rozwiązania, tworząc unikalne Customer Experience poprzez odpowiedź na potrzeby swoich klientów. Po wypełnieniu quizu na ich stronie internetowej, z pomocą algorytmu i profesjonalnych stylistów, Armoire przygotowuje zestaw stylizacji. Klient może wypożyczyć swoje ulubione ubrania, a następnie wymienić je i powtórzyć proces. 

 

Jest to świetny przykład współpracy ludzi i sztucznej inteligencji, która prowadzi do ulepszenia CX.

 
 

#6 Edukacja online: Skillshare – ucz się nowych rzeczy bez wychodzenia z domu

 

Ostatnie wydarzenia nauczyły ludzkość, że korzystanie z kursów czy szkoleń stacjonarnych nie zawsze będzie możliwe. Właśnie z tego powodu, platformy edukacyjne online w ostatnim czasie są  rozchwytywane. 

 

Skillshare oferuje kursy zarówno dla profesjonalnych twórców, jak i hobbystów. To nie wszystko, zapewniają również opcję dla nauczycieli! Wystarczy zarejestrować się na stronie i zacząć tworzyć różnorodne, unikalne kursy lub z nich korzystać.

 

W trakcie pandemii konsumenci chętniej sięgają po naukę online w celu rozrywki i wzbogacenia swojej wiedzy. Trend ten utrzyma się nawet po Covidzie, kiedy firmy wprowadzą całkowitą pracę zdalną dla 10% swoich pracowników. Jeżeli szukasz rady, na to jak prowadzić swój biznes w przyszłości – online learning jest odpowiedzią.

 
 

Sprostanie wymaganiom współczesnego rynku nie jest łatwe. Jeśli szukasz sposobu na usprawnienie swojego biznesu online, rozważ wdrożenie Customer Data Platform. Budując profile klientów 360° w jednolitej i trwałej bazie danych, będziesz w stanie zapewnić im niesamowite Customer Experience.