6 inspirujących start-upów, które musisz znać

From the broken egg the shone lamp is pulled out.

Jeżeli jesteś biznesmenem czy marketerem, pewnie interesuje Cię nieograniczona praca ludzkiej wyobraźni, która odzwierciedla się w nowych start-upach. Są źródłem inspiracji i pokazują, w jaki sposób można nieszablonowo myśleć i rozwiązywać problemy – oraz jakie nowe produkty czy usługi można oferować, jakie grupy docelowe nie zostały dotąd zmobilizowane. Dlatego wybraliśmy dla Was 6 niesamowitych start-upów.


Jak wygrać Zerowy Moment Prawdy z Marketing Automation? Pobierz darmowego ebooka i poznaj sprawdzone sposoby


 

1. Bicycle Capital

Jak działa: Troska o Ziemię jest naszym wspólnym obowiązkiem, jednak w praktyce często odpowiedzialne decyzje wydają się niewygodne. Na przykład wolimy podróżować samochodem, bo w sumie tak się przyzwyczailiśmy. Bicycle Capital, start-up z Bogoty, chce zaadresować ten problem przez ułatwienie wynajmowania rowerów. Pozwala firmom wynająć flotę rowerów i zachęcać swoich pracowników do zdrowszego i bardziej ekologicznego stylu życia.

Dlaczego nam się podoba: Ponieważ działa w słusznej sprawie – firma ma misję i chce, by nasza planeta stała się lepszym miejscem.

 

2. Carousell

Jak działa: Carousell to miejsce, w którym wymieniasz bądź sprzedajesz rzeczy, które nie są Ci już potrzebne. W aplikacji możesz w wygodny sposób komunikować się z potencjalnym nabywcą oraz dołączać do różnych grup.

Dlaczego nam się podoba: Ponieważ odpowiada na bardzo powszechny problem – nadmiaru przedmiotów, które gromadzimy – i pozwala go pomysłowo rozwiązać.

 

3. YPlan

Jak działa: wybierz miasto (obecnie dostępne: Londyn, Bristol, Dublin), a aplikacja YPlan wskaże CI, co atrakcyjnego się dziś w nim dzieje. Dzięki temu możesz spontanicznie znaleźć świetny pomysł na spędzenie wieczoru.

Dlaczego nam się podoba: Bo zachęca do eksplorowania świata offline!

4. Navdy

Jak działa: Jazda samochodem, szczególnie nową trasą, bywa stresująca: cały czas migrujesz wzrokiem pomiędzy ekranem smartfona, GPS a przednią szybą. A może by je połączyć? Specjalny projektor Navdy wyświetla Ci mapę oraz komunikaty ze smartfona na przedniej szybie, redukując konieczność ciągłego przeskakiwania oczami.  De facto to Twój własny asystent, z którym komunikujesz się głosowo.

Dlaczego nam się podoba: to narzędzie, które realnie podnosi jakość jazdy. Dzięki niemu mapa nakłada się na Twoją rzeczywistą trasę.

 

5. Brigade

Jak działa: Mówi się, że to Tinder do głosowania. Aplikacja powstała dla millenialsów, którym trudno zrozumieć tradycyjna politykę i jej media, i chcą o ważnych dla siebie sprawach rozmawiać w inny sposób. Brigade pomaga znaleźć kandydata, który popiera nasze poglądy, i niejako tłumaczy zawiłe politycznej programy na proste pytania („Czy w mojej okolicy powinno być więcej parków”?).

Dlaczego nam się podoba: znów przekonuje nas słuszność sprawy – zachęcanie młodych do bycia świadomym, aktywnym obywatelem.

6. AltSchool

Jak działa: to sieć alternatywnych mikro-szkół  z ekipą niezwykłych nauczycieli, która pozwala Ci spersonalizować program edukacyjny Twojego dziecka, wykorzystując najnowsze technologie. W AltSchool nie ma tradycyjnych klas, dzwonków czy sali gimnastycznej. Szkoły korzystają za to ze specjalnie opracowanej aplikacji.

Sieć założył Max Ventilla, który przedtem pracował w Google, a w przedsięwzięcie zainwestował m. in. Mark Zuckerberg.

Dlaczego nam się podoba: dziś obserwujemy z jednej strony coraz więcej aplikacji i technologii dla sektora edukacji, z drugiej wzrost zainteresowania innymi niż tradycyjne ścieżkami nauczania. AltSchool łączy oba trendy, proponując nowy model uczenia.

 

Który z nich najbardziej Wam się podoba? Który jest najbardziej innowacyjny? A może macie swój typ? Podzielcie się w komentarzach!

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]