6 marketingowych działań, których automatyzacja pozwala generować przychód

Dzisiejszy konsument staje się coraz bardziej wymagający. Oczekuje od firm indywidualnego podejścia i spersonalizowanej komunikacji. To czego potrzebują firmy to możliwość reakcji na konkretne potrzeby jednostkowego konsumenta. W teorii brzmi to świetnie, jednakże nikt nie jest wstanie komunikować się, w ten sposób ze wszystkimi swoimi odbiorcami bez jednego ważnego rozwiązania. Co to takiego?

Automatyzacja. Jednakże, nie mówimy tutaj o prostych automatyzacjach, bo one nie wystarczą aby w pełni zaspokoić potrzeby potencjalnych klientów. Automatyzacji powinniśmy użyć w celu poznania potrzeb indywidualnego odbiorcy, zaangażowania w proces sprzedażowy i umożliwienia mu samodzielnego podążania poprzez kolejne etapy przy asyście automatycznych działań.

Oczywiście każdy ma różne potrzeby i zależnie od nich możemy wykorzystać automatyzację do zróżnicowanych działań, tj. pozyskiwanie, konwersja, przygotowanie, retencja czy reaktywacja potencjalnych i aktualnych klientów. Krótko mówiąc określamy problem biznesowy. Zbieramy dane dotyczące zachowania kontaktów, których on dotyczy. Następnie na ich podstawie automatyzujemy komunikację, tak aby stała się spersonalizowana, dopasowana indywidualnie do potrzeb klienta i reagowała na kluczowe jego zachowania. Przedstawiamy 6 działań, których automatyzacja pozwoli poprawić osiągane wyniki w firmie.

1. Higiena bazy danych

Baza danych, lista adresowa, baza kontaktowa. Jednym słowem dane kontaktowe do naszych potencjalnych i obecnych kontaktów oraz informacje o nich to obecnie jeden z kluczowych kapitałów nowoczesnego przedsiębiorstwa. Dlatego warto dbać o poprawność i aktualność posiadanych informacji. Tutaj pomogą funkcje dostarczane przez systemy Marketing Automation. Na początek warto wysłać standardowy mailing, w którym odeślemy odbiorców na przygotowaną specjalnie stronę, gdzie w formularzu zaktualizują i uzupełnią dane. W drugim kroku skorzystajmy z profilowania progresywnego. Rozwiązanie to pozwala pytać odwiedzających o coraz dokładniejsze informacje wraz ze wzrostem ilości ich interakcji ze stroną WWW firmy. Więcej na temat profilowania progresywnego można przeczytać TUTAJ.

2. Lead Nurturing

Przygotowanie pozyskanego kontaktu do zakupu jest bardzo ważne. Szczególnie, że w obecnym modelu sprzedażowym około 80% pozyskanych kontaktów nie jest jeszcze gotowych do podjęcia decyzji zakupowej lub kontaktu z działem sprzedaży. Dla tej grupy należy przygotować program Lead Nurturing. Program ten to nic innego jak zautomatyzowany zestaw wiadomości o charakterze edukacyjnym. Z Marketing Automation możesz łatwo zebrać informacje o konsumentach, nawiązać z nimi relację i używając zestawu wiadomości odpowiedzieć na ich potrzeby i przygotować do kontaktu z działem handlowym. Zyskuje na tym, również dział handlowy. Każdy sprzedawca widzi, czym interesował się dany konsument, jakie informacje otrzymał, jak często odwiedzał stronę, etc. Pozwala to sprzedawcy skuteczniej nawiązać dialog z klientem i celniej dotrzeć do jego potrzeb.

3. Porzucone formularze

Zdarza się, że z różnych przyczyn użytkownik zaczyna uzupełniać formularz zapisu/pobrania/wersji demo i porzuca go przed zatwierdzeniem. Korzystając z Marketing Automation możemy monitorować przebieg uzupełniania formularza. Dzięki temu możemy automatycznie wysłać wiadomość do użytkownika, który nie dokończy zapisu, oferując pomoc lub inny sposób na pozyskanie interesujących go treści. Najlepszy efekt osiągniemy,  jeśli wiadomość będzie spersonalizowane i indywidualnie odniesie się do konkretnego odbiorcy.

4. Wysyłanie ofert

Ofertowanie klienta to jedna z najważniejszych aktywności. Systemy Marketing Automation identyfikują i monitorują zachowanie klientów, dzięki czemu budują ich profil. W oparciu o ten profil system może automatycznie przygotować i wysłać mail z ofertą, w którym znajdą się produkty lub usługi dopasowane do konkretnego odbiorcy. Na profil klienta składa się najczęściej:

• Przeglądane produkty/usługi online;

• Zachowanie na stronie WWW;

• Reakcja na otrzymywane wiadomości;

• Dane biograficzne i demograficzne;

• Historia transakcji, etc.

5. Zarządzanie wydarzeniami

Wykorzystując system Marketing Automation do zarządzania i realizowania, różnych eventów, ułatwiamy sobie życie. W kilku prostych krokach przygotowujemy proces zapisu na wydarzenie, wraz ze sporządzeniem listy gości i automatyczną komunikacją z zapisanymi osobami (potwierdzenie zapisu, przypomnienia o wydarzeniu, wysyłka materiałów uzupełniających). Z jednej strony porządkujemy i klarujemy cały proces. Z drugiej strony informacje o uczestnictwie w wydarzeniach integrujemy z zachodzącymi procesami marketingowo-sprzedażowymi. Dokładny opis możliwości zarządzania wydarzeniami znajdą Państwo TUTAJ.

6. Komunikacja w trakcie procesu sprzedażowego

Odniesienie do etapu na jakim znajduje się odbiorca w kampanii sprzedażowej ma duże znaczenie dla istotności wysyłanego do niego komunikatu. Zupełnie innych informacji potrzebują klienci, w różny sposób zaangażowani w proces sprzedażowy. Dlatego też przy tworzeniu kampanii należy rozważyć dopasowanie ich do stopnia zaangażowania, etapu sprzedażowego odbiorcy. Tak, aby przekazywane komunikaty odpowiadały gotowości zakupowej potencjalnego klienta. Przykładowy podział:

• Faza zainteresowania/poznawcza: wysyłamy wiadomości powitalne, edukacyjne, promocje dotyczące pierwszego zakupu, etc.;

• Faza zaangażowania: zapraszamy na wydarzenia, dopasowujemy wysyłane oferty na podstawie danych behawioralnych i transakcyjnych.

• Faza końcowa/po zakupowa: badamy zadowolenie klienta, realizujemy akcje cross-sellingowe, zachęcamy do ponownych zakupów, podtrzymujemy zaangażowanie i relację.

Dopasowując wysyłane treści i ucząc się cały czas od klientów budujemy trwalsze relację i skuteczniej odpowiadamy na ich potrzeby.

Przedstawione obszary działań, które mogą zostać zautomatyzowane w celu poprawy skuteczności i wydajności firmy, to jedynie część dostępnych rozwiązań. Po więcej ciekawych zastosowań, funkcjonalności i dostępnych rozwiązań zapraszam do pozostałych wpisów na naszym blogu.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]