6 nowych technologii, które zupełnie odmienią oblicze rynku martech w ciągu najbliższych lat

 
 

Zdolność do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań jest jednym z istotnych czynników odpowiedzialnych za możliwość odniesienia sukcesu na rynku wirtualnym. Ostatnimi czasy rynek martech zapełnił się tysiącami nowych wytwórców software’u i ich systemami. Które z nowych technologii będa odpowiedzialne za ukształtowanie nowoczesnego marketingu w nadciągającym czasie?

Martech to dynamiczna branża, w której trendy zmieniają się bardzo szybko. Rozwiązania, którymi byliśmy oczarowani jeszcze kilka lat temu stały się standardem i nikogo już nie zdumiewają. Jednocześnie cały czas pojawiają się nowe możliwości, które znów zmieniają sposób, w jaki patrzymy na marketing. Jednak które z nich będą stanowić prawdziwy przełom w niedalekiej przyszłości? Według Gartner, musisz być świadom tych 6 aby pozostać na czasie.

Trendy, które staną się bardzo popularne w ciągu następnych 2-5 lat:

 

Zaawansowana analiza Customer Journey

 

Czy każda firma nie chciałaby móc zobaczyć swojego produktu oczami klienta? Jest to możliwe dzięki analizie Customer Journey. Taka analiza zbiera wszystkie doświadczenia twojego klienta w jego procesie zakupowym, po czym mapuje je i dogłębnie analizuje. Dzięki temu wiesz nie tylko co dokładnie sprawiło, że dany klient ostatecznie zdecydował się na zakup i zidentyfikować potencjalne problemy komunikacyjne, ale będziesz mógł również skonstruować idealną, hipotetyczną ścieżkę Customer Journey i konsekwentnie ulepszać swój marketing, dopóki nie osiągniesz idealnego modelu sprzedaży.

 

Zarządzanie zgodami i preferencjami

 

Powstaje coraz więcej technologii pozwalających na takie zbieranie danych, które pozwala później użytkownikom na decydowanie jaka ich część zostanie przekazana odbiorcy, czyli danej firmie. Konsumenci przyszłości będą w stanie kontrolować cały proces przepływu danych, szybko sprawdzić jakie dane udzielili i natychmiast zakończyć przekazywanie danych. Dając swoim użytkownikom pełną wiedzę na temat tego, jakie ich dane faktycznie posiadasz i będąc przejrzystym na temat tego, w jakich celach te dane będą wykorzystywane, będziesz mógł ich uspokoić i zapewnić, że informacje na ich temat są bezpieczne.

 

Visual Search Marketing

 

Postępujący rozwój technologii rozpoznawania obrazów pozwoli na zrobienie zdjęcia telefonem, po czym algorytmy w internecie będą w stanie momentalnie dopasować wszystkie dostępne dane. Dzięki temu, użytkownik będzie mógł zrobić zdjęcie muzeum i natychmiast dowiedzieć się o dostępnych eksponatach, cenach wizyt i godzinach otwarcia. Ciężko jednoznacznie oszacować impakt tej technologii, jednak z całą pewnością otwiera ona rozległe możliwości dla marketingu.

 

Marketing Konwersacyjny

 

Firmy coraz bardziej polegają na chatbotach, jednak klienci wciąż wolą interakcję z faktycznymi ludźmi. Konwersacje prowadzone w czasie rzeczywistym są świetnym sposobem na pokazanie klientom ludzkiej strony twojej firmy, połączenie ich i zachęcenia ich do częstszej interakcji z tobą. W ten sposób możesz budować stabilne, długotrwałe relacje zapewniające obu stronom satysfakcję. Marketing Konwersacyjny jest wciąż powszechnie wykorzystywany, jednak szacuje się, że będzie on wykorzystywany jeszcze szerzej.

Technologie, które dopiero zyskują popularność, jednak mogą się okazać kluczowe w prowadzeniu interesów w świecie wirtualnym w ciągu najbliższych 2-5 lat:

 

Etyka danych konsumenckich

 

Nadchodzi nowa era dla kwestii etycznego zarządzania danymi osobowymi klientów, skupiona wokół odpowiedzialnych i moralnych działaniach. Twoi klienci będą mogli zezwolić na przekazanie ci tylko części swoich danych, zmienić je, oznakować pewne konkretne sposoby na wykorzystywanie ich i modyfikować ustawienia ich użytkowania według swojego uznania. Potrzeba takiego rozwiązania jest spowodowana społecznymi skutkami wykorzystywania danych jedynie w celu maksymalizacji zysku i negatywnym odzewem wywołanym działaniami firm, które bez myślenia o konsekwencjach rzuciły się do wydobywania wszelkich możliwych danych klientów. Firmy w przyszłości będą musiały liczyć się z troską o prywatność. To oznacza przede wszystkim położenie większego nacisku na ochronę danych, ale również konieczność znalezienia nowych sposobów na wykorzystanie tych danych, które posiadasz lub możesz łatwo zdobyć. Oznacza to też, że może okazać się konieczne stworzenie całych nowych oddziałów firm, poświęconych wyłącznie ochronie i etycznej obróbce danych osobowych.

 

Personifikacja

 

Nie chodzi tu bynajmniej o personalizację. Personifikacja polega na targetowaniu persony, nie osoby. Różnica w podejściu jest wywołana zwiększającą się trudnością zdobycia danych personalnych klientów. Firmy w przyszłości będą nie tyle skupiać się na fizycznych ludziach, lecz na pewnym teoretycznym konstrukcie, kliencie hipotetycznym, którego cechy są określane poprzez jego przynależność do zdefiniowanej grupy odbiorców. Jest to swego rodzaju most między działaniami marketingowymi o szerokim zakresie i personalizacją 1-do-1.Ta metoda reklamy polega mniej na indywidualnie spersonalizowanych treściach, a bardziej na algorytmach machine learning, pozwalających przewidzieć zachowanie indywidualnego klienta, w oparciu o dane na temat zachowań dużej grupy użytkowników.

marketing automation

marketing automation

link

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo
Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo

    Lean Marketing wymaga skuteczności, ale taki tytuł może wydawać się przesadą. To nie jest jednak wygórowane oczekiwanie, a propozycja rozwiązania. Jest to wykonalne – jeśli masz odpowiedni Workflow. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Workflow, jak działa, kto odpowiada za jego efektywność, a ostatecznie – jak skorzystać z doświadczenia twórców szablonów. Utrata produktywności […]

[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych
[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych

    Zebraliśmy naszych czołowych ekspertów eCommerce, którzy na co dzień pracują z największymi światowymi markami, aby całkowicie przeprojektować szablony Workflow w naszej Bibliotece. Ludzie ci włożyli tysiące godzin swojego doświadczenia i unikatową wiedzę w stworzenie nowych, ulepszonych szablonów. Wszystko to, aby zaoszczędzić Twój czas. Ponadto, do Biblioteki dodaliśmy Generator Workflow — pierwszą taką funkcję […]

[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard
[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard

    Nasza najnowsza funkcjonalność, eCommerce Dashboard, agreguje dane z platform eCommerce oraz oprogramowania marketingowego i prezentuje je w jednym miejscu, w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jako, że umożliwia szybki przegląd wydajności sklepu internetowego, a także szczegółowe śledzenie różnych aspektów biznesu, stanowi niezwykle skuteczne, wielokanałowe narzędzie Growth Intelligence.   […]

SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu
SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu

    SALESmanago, największa w Polsce i najszybciej rosnąca firma tworząca rozwiązania technologiczne dla eCommerce, we wrześniu przyszłego roku przenosi swoją siedzibę do nowo powstającego Ocean Office Park na krakowskim zabłociu. Grupa Cavatina rozpoczęła już prace nad biurowcem, który zapewni dedykowaną, nowoczesną przestrzeń dla blisko 700 obecnych i przyszłych pracowników SALESmanago.    Charakterystyczny, okrągły Ocean […]

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]