6 nowych technologii, które zupełnie odmienią oblicze rynku martech w ciągu najbliższych lat

 
 

Zdolność do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań jest jednym z istotnych czynników odpowiedzialnych za możliwość odniesienia sukcesu na rynku wirtualnym. Ostatnimi czasy rynek martech zapełnił się tysiącami nowych wytwórców software’u i ich systemami. Które z nowych technologii będa odpowiedzialne za ukształtowanie nowoczesnego marketingu w nadciągającym czasie?

Martech to dynamiczna branża, w której trendy zmieniają się bardzo szybko. Rozwiązania, którymi byliśmy oczarowani jeszcze kilka lat temu stały się standardem i nikogo już nie zdumiewają. Jednocześnie cały czas pojawiają się nowe możliwości, które znów zmieniają sposób, w jaki patrzymy na marketing. Jednak które z nich będą stanowić prawdziwy przełom w niedalekiej przyszłości? Według Gartner, musisz być świadom tych 6 aby pozostać na czasie.

Trendy, które staną się bardzo popularne w ciągu następnych 2-5 lat:

 

Zaawansowana analiza Customer Journey

 

Czy każda firma nie chciałaby móc zobaczyć swojego produktu oczami klienta? Jest to możliwe dzięki analizie Customer Journey. Taka analiza zbiera wszystkie doświadczenia twojego klienta w jego procesie zakupowym, po czym mapuje je i dogłębnie analizuje. Dzięki temu wiesz nie tylko co dokładnie sprawiło, że dany klient ostatecznie zdecydował się na zakup i zidentyfikować potencjalne problemy komunikacyjne, ale będziesz mógł również skonstruować idealną, hipotetyczną ścieżkę Customer Journey i konsekwentnie ulepszać swój marketing, dopóki nie osiągniesz idealnego modelu sprzedaży.

 

Zarządzanie zgodami i preferencjami

 

Powstaje coraz więcej technologii pozwalających na takie zbieranie danych, które pozwala później użytkownikom na decydowanie jaka ich część zostanie przekazana odbiorcy, czyli danej firmie. Konsumenci przyszłości będą w stanie kontrolować cały proces przepływu danych, szybko sprawdzić jakie dane udzielili i natychmiast zakończyć przekazywanie danych. Dając swoim użytkownikom pełną wiedzę na temat tego, jakie ich dane faktycznie posiadasz i będąc przejrzystym na temat tego, w jakich celach te dane będą wykorzystywane, będziesz mógł ich uspokoić i zapewnić, że informacje na ich temat są bezpieczne.

 

Visual Search Marketing

 

Postępujący rozwój technologii rozpoznawania obrazów pozwoli na zrobienie zdjęcia telefonem, po czym algorytmy w internecie będą w stanie momentalnie dopasować wszystkie dostępne dane. Dzięki temu, użytkownik będzie mógł zrobić zdjęcie muzeum i natychmiast dowiedzieć się o dostępnych eksponatach, cenach wizyt i godzinach otwarcia. Ciężko jednoznacznie oszacować impakt tej technologii, jednak z całą pewnością otwiera ona rozległe możliwości dla marketingu.

 

Marketing Konwersacyjny

 

Firmy coraz bardziej polegają na chatbotach, jednak klienci wciąż wolą interakcję z faktycznymi ludźmi. Konwersacje prowadzone w czasie rzeczywistym są świetnym sposobem na pokazanie klientom ludzkiej strony twojej firmy, połączenie ich i zachęcenia ich do częstszej interakcji z tobą. W ten sposób możesz budować stabilne, długotrwałe relacje zapewniające obu stronom satysfakcję. Marketing Konwersacyjny jest wciąż powszechnie wykorzystywany, jednak szacuje się, że będzie on wykorzystywany jeszcze szerzej.

Technologie, które dopiero zyskują popularność, jednak mogą się okazać kluczowe w prowadzeniu interesów w świecie wirtualnym w ciągu najbliższych 2-5 lat:

 

Etyka danych konsumenckich

 

Nadchodzi nowa era dla kwestii etycznego zarządzania danymi osobowymi klientów, skupiona wokół odpowiedzialnych i moralnych działaniach. Twoi klienci będą mogli zezwolić na przekazanie ci tylko części swoich danych, zmienić je, oznakować pewne konkretne sposoby na wykorzystywanie ich i modyfikować ustawienia ich użytkowania według swojego uznania. Potrzeba takiego rozwiązania jest spowodowana społecznymi skutkami wykorzystywania danych jedynie w celu maksymalizacji zysku i negatywnym odzewem wywołanym działaniami firm, które bez myślenia o konsekwencjach rzuciły się do wydobywania wszelkich możliwych danych klientów. Firmy w przyszłości będą musiały liczyć się z troską o prywatność. To oznacza przede wszystkim położenie większego nacisku na ochronę danych, ale również konieczność znalezienia nowych sposobów na wykorzystanie tych danych, które posiadasz lub możesz łatwo zdobyć. Oznacza to też, że może okazać się konieczne stworzenie całych nowych oddziałów firm, poświęconych wyłącznie ochronie i etycznej obróbce danych osobowych.

 

Personifikacja

 

Nie chodzi tu bynajmniej o personalizację. Personifikacja polega na targetowaniu persony, nie osoby. Różnica w podejściu jest wywołana zwiększającą się trudnością zdobycia danych personalnych klientów. Firmy w przyszłości będą nie tyle skupiać się na fizycznych ludziach, lecz na pewnym teoretycznym konstrukcie, kliencie hipotetycznym, którego cechy są określane poprzez jego przynależność do zdefiniowanej grupy odbiorców. Jest to swego rodzaju most między działaniami marketingowymi o szerokim zakresie i personalizacją 1-do-1.Ta metoda reklamy polega mniej na indywidualnie spersonalizowanych treściach, a bardziej na algorytmach machine learning, pozwalających przewidzieć zachowanie indywidualnego klienta, w oparciu o dane na temat zachowań dużej grupy użytkowników.

marketing automation

marketing automation

link

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.

6 prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce
6 prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce

    Szablony e-mail to doskonałe rozwiązanie dla marketerów eCommerce. Podnoszą zaangażowanie klienta, a przy tym przekładają się na zwiększenie przychodów. Oto sześć prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce. Niezależnie, czy mowa o poprawie wydajności, zwiększeniu świadomości marki, personalizacji, optymalizacji mobilnej, testowaniu A/B czy automatyzacji, narzędzie to odblokowuje pełny potencjał […]

CDP vs CRM vs DMP i które rozwiązanie jest lepsze? CDP w pigułce część 2
CDP vs CRM vs DMP i które rozwiązanie jest lepsze? CDP w pigułce część 2

    W tym artykule dokładnie opisujemy bolączki CRM oraz szczegółowo wyjaśniamy, w jaki sposób CDP rozwiązuje je wszystkie, usprawniając działania marketingowe i kształtując drogę do ścisłej współpracy z klientem. Wiele firm eCommerce wciąż korzysta z jakiejś formy oprogramowania CRM, a w rzadkich przypadkach z Platformy do Zarządzania Danymi (DMP). Mając to na uwadze, a […]

Czym jest Customer Data Platform? CDP w pigułce część 1
Czym jest Customer Data Platform? CDP w pigułce część 1

    W serii trzech artykułów CDP w pigułce przybliżamy podstawowe kwestie dotyczące Customer Data Platform: czym one są, czym różnią się od dotychczasowych systemów, dlaczego są lepsze i – co najważniejsze – w jaki sposób Ty i Twoja firma możecie wykorzystać ich ogromne możliwości. W tym artykule wyjaśniamy, czym jest Customer Data Platform, jaki […]

4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec
4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec

    Skuteczny rozwój każdej działalności wymaga sprawnego i precyzyjnego pomiaru wyników. Co ciekawe, różne badania i ankiety wskazują, że marketingowcy eCommerce uważają, że brakuje im umiejętności w tym zakresie. W tym artykule omówimy 4 problemy i trendy związane z pomiarem wyników oraz wskażemy rozwiązania, które sprawią, że Twój zestaw technologii i aplikacji marketingowych będzie […]

Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio
Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio

    Nowe Email Design Studio wyznacza standardy w email marketingu w zakresie customer engagement i budowania poczucia więzi z marką . Używając naszego unikalnego, zaprojektowanego z myślą o urządzeniach mobilnych kreatora emaili, zwiększysz poziom konwersji i zbierzesz cenne dane Zero-Party, które pozwolą Ci jeszcze lepiej zrozumieć swoich klientów.   E-mail wciąż jest królem marketingu […]

Dzięki opartemu na OpenAI generatorowi treści SALESmanago, marketerzy otrzymują precyzyjne, ukierunkowane treści
Dzięki opartemu na OpenAI generatorowi treści SALESmanago, marketerzy otrzymują precyzyjne, ukierunkowane treści

    Kraków, Polska, 9 lutego 2023 r.: SALESmanago, platforma Customer Engagement, ogłosiła dziś integrację generatywnego modelu sztucznej inteligencji OpenAI z Email Designerem, a także uruchomienie Email Design Studio.   Zaprojektowany, aby umożliwić marketerom tworzenie bardziej angażujących i wydajnych kampanii, Email Designer stworzony przez SALESmanago zostaje zintegrowany z modelem OpenAI, aby błyskawicznie generować treści z […]

Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości
Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości

    Uwaga: ten artykuł (z wyjątkiem nagłówków i formatowania) został w całości wygenerowany przez sztuczną inteligencję   Wygeneruj post na blogu o chwytliwych tematach e-maili   Napisanie chwytliwego tematu wiadomości e-mail jest ważną częścią tworzenia skutecznej kampanii e-mail marketingu. Dobry temat może zachęcić odbiorców do otwarcia e-maila i przeczytania jego treści, a zły może […]