6 obszarów zyskujących na integracji CRM i Marketing Automation

Wiele firm wykorzystuje na co dzień systemy służące do zarządzania relacjami z klientami – CRM. Często są to narzędzia płatne, które obok funkcjonalności wspierających sprzedaż oferują w ograniczonym zakresie funkcje marketingowe. Zaczynamy więc się zastanawiać po co nam kolejny system w firmie i kolejne koszta. Pisaliśmy już jak Marketing Automation zwiększa ROI z CRM. Teraz opiszemy dlaczego.

Systemy CRM są tworzone i rozwijane z myślą o pracy na pojedynczych kontaktach. Tymczasem działania marketingowe w dużej mierze odbywają się na segmentach(grupach) kontaktów. Ponieważ sprzedaż jest bezpośrednia i one-to-one, to każdy sprzedawca może skupić uwagę na indywidualnych kontaktach i optymalizować podejście do nich.  Z drugiej strony mimo automatyzacji i personalizacji udostępnianej personalizacji do potrzeb indywidualnych odbiorców, marketing musi nadal myśleć w kategoriach spójnych programów, tak aby dać sobie radę ze wszystkim pozyskiwanymi kontaktami każdego miesiąca.

Mało skomplikowane? Dodajmy jeszcze, że niektórzy dostawcy typowych rozwiązań klasy CRM w swoich materiałach marketingowych sugerują, że ich produkt zawiera funkcjonalności Marketing Automation. Dopiero w momencie zakupu i rozpoczęcia pracy, okazuje się że taki moduł delikatnie mówiąc nawet nie leżał obok prawdziwego systemu Marketing Automation. Z drugiej strony istnieje silna grupa producentów systemów CRM, którzy współpracują na zasadach partnerskich z dostawcami Marketing Automation i wskazują na potrzebę wykorzystania pełnego systemu Marketing Automation. Pokazuje to jak dobrze rozumieją zarówno idee jak i przeznaczenie systemów CRM i Marketing Automation i widzą łączące je zależności.

Jak Marketing Automation wspiera CRM

Marketing Automation pozwala dostarczać więcej i lepiej zakwalifikowanych kontaktów do CRM. Zapewnia o nich informacje gromadzone w czasie rzeczywistym, pomaga sprzedawcą zwiększać konwersję sprzedażową, dzięki czemu pozwala generować większy, stabilniejszy i łatwiejszy w zaplanowaniu przychód.

1. Konwersja sprzedażowa

Każdy z systemów CRM pozwala na priorytetyzację kontaktów ze względu na prawdopodobieństwo dokonania sprzedaży. Marketing Automation pomaga skuteczniej priorytetyzować kontakt dostarczając informacji o ich zaangażowaniu i zachowaniu online. Najprostszym czynnikiem jest scoring (suma punktów przyznawanych za każde rozpoznane zachowanie kontaktu), może on być automatycznie przesyłany i aktualizowany w systemie CRM.

2. Automatyzacja działań

Marketing rozszerza możliwości systemów CRM, wspierając je w pełni zautomatyzowanymi kampaniami, co pozwala oszczędzić czas i pieniądze w marketingu i sprzedaży. Automatyzacja procesów marketingowych i sprzedażowych pozwala robić więcej i lepiej w tym samym czasie.

3. Lead Nurturing – przygotowanie klienta do dokonania zakupu

Szczególnie w wypadku długich procesów sprzedażowych, ciężko jest handlowcom podążać za każdym kontaktem, monitorować ich zainteresowanie i zareagować wtedy kiedy będą gotowi kupić. Automatyczne programy Lead Nurturing rozwiązuje ten problem. Najczęściej polegają na stopniowej edukacji i przygotowaniu kontaktów na rozmowę ze sprzedawcą. Typowy program Lead Nurturing edukuję potencjalnych klientów za pomocą wiadomości e-mail, które są wspierane przez firmowy blog lub treści na stronie WWW. Dotyczą one osób, które jeszcze nie powinny lub nie są gotowe na rozmowę ze sprzedawcą.

4. Znajomość potencjalnego klienta

Systemy Marketing Automation dodają dużo dodatkowych informacji o każdym potencjalnym kliencie. Dane behawioralne kontaktów dostępne są dla sprzedawców w ich systemie CRM. Dzięki temu wiedzą więcej na temat osób, z którymi mają zacząć rozmawiać i mogą się lepiej do tej rozmowy przygotować. W ten sposób jeszcze przed pierwszym telefonem „znają” potrzeby nowego potencjalnego klienta.

5. Jakość danych – synchronizacja informacji z wielu źródeł

Korzystając z Marketing Automation mamy do dyspozycji narzędzia, które dbają o jakość i higienę bazy danych, np. mechanizm niedopuszczający do powstawania duplikatów w bazie lub identyfikujący i łączący już istniejące w bazie duplikaty. Dodatkowo łączy bazy danych przechowywane w różnych systemach ERP,CRM, systemach lojalnościowych, rezerwacji, itd. Dzięki temu na bieżąco aktualizuje i łączy wszystkie informacje dotyczące konkretnego kontaktu. Sprzedawcy zyskują pewność, że zawsze pracują na prawdziwych i aktualnych danych.

6. Analityka prowadzonych działań

Połączenie Marketing Automation i CRM pozwala uzyskać holistyczny pogląd na cały proces marketingowo-sprzedażowy, czyli od chwili kiedy klienta trafi na stronę WWW (zacznie myśleć o zakupie) do chwili gdy dokona zakupu. Wiemy kiedy klient zaczął rozważać zakup, co go do tego przekonało (jakie treści, reklamy, interakcje ze sprzedawcą) i kiedy kupił. Dostajemy konkretne liczby dotyczące skuteczności naszych działań. Wiemy co działa dobrze, gdzie działać intensywnej a z czego zrezygnować. Mówiąc krótko zaczynamy opierać się na konkretnych danych, widzimy co generuje przychód i łatwiej jest nam planować jego wielkość.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]