6 sposobów na zwiększenie konwersji w pop-upach

 
 

Spersonalizowane pop-upy to dobry sposób na pozyskanie nowych klientów i ważny element twojego planu marketingowego. Czy wiesz, że możesz zwiększyć ich konwersję o 84% dzięki dodaniu grafiki i zapewnić sobie o 206% wyższą skuteczność poprzez zmniejszenie liczby pól formularza?  Dowiedz się, na co jeszcze powinieneś zwracać uwagę, żeby uniknąć pop-upowych pułapek i skutecznie pozyskiwać dane osób odwiedzających twoją stronę.

 

Zadbaj o pierwsze wrażenie odwiedzającego

 

Ważnym aspektem pop-upów jest wybór odpowiedniego momentu ich wyświetlenia. Wyskakiwanie dodatkowych okien na stronie głównej przy pierwszej wizycie użytkownika nie zawsze zakończy się sukcesem i pozostawieniem przez niego danych kontaktowych. Większość klientów wchodząc na nową stronę WWW chce najpierw zapoznać się z serwisem i dopiero później zdecydować, czy chcą dołączyć do grona subskrybentów newslettera firmy. Tworząc komunikat w formie pop-up ważne jest więc, aby móc określić w jakiej sytuacji ma się on wyświetlić.

 

W SALESmanago możesz ustawić takie parametry wyświetlania jak ilość odsłon i wizyt, po której ma pokazać się pop-up, procent przewinięcia strony a także ustawić, by okno pojawiało się przy próbie opuszczenia strony (exit pop-up). Dodatkowo, możesz sterować tym na jakich adresach URL możliwe jest wyświetlanie okien, a na jakich jest zablokowane.

 

Ale jakie rozwiązania są najskuteczniejsze? Statystyki pokazują, że średnia konwersja pop-upów wynosi 3,09%. Największy wzrost w tym kontekście zapewniają okienka wyświetlające się po ośmiu sekundach od wejścia na stronę, podnosząc skuteczność do 3,62%. Według Sleeknote możemy poprawić konwersję również dzięki zdefiniowaniu odpowiedniego momentu wyświetlania pod kątem stopnia przewinięcia strony. Ustaw wyskakiwanie okienka po przejrzeniu 35% strony, aby zwiększyć jej konwersję nawet do 3,35%.

 
 

Ustaw właściwą częstotliwość wyświetleń

 

Zbyt wysoka częstotliwość wyświetlania się okienek pop-up jest jednym z kluczowych powodów, dla których potencjalnie zainteresowani zakupem decydują się na opuszczenie strony (tylko 8% pop-upów z największą konwersją pojawia się na stronie w mniej niż 4 sekundy). Klient “atakowany” ciągle wyskakującymi oknami reklamowymi może poczuć irytację i opuścić stronę, by sprawdzić ofertę konkurencji. Zadbaj o to, żeby pop-upy nie wyświetlały się zbyt często. W SALESmanago możesz sterować wyświetlaniem komunikatów w oparciu o ilość wizyt klienta na twojej stronie – zdecyduj, czy pokazywać pop-up przy każdej wizycie lub co kilka z nich. Połącz działanie funkcji Moment wyświetlania z Częstotliwość wyświetlania, żeby sprawniej zarządzać działaniem swoich pop-upów, tak, aby nie przytłoczyły odwiedzających.

 
 

Pamiętaj o użytkownikach mobilnych

 

Według danych Statista, handel mobilny do 2021 roku obejmie aż 72.9%  rynku ecommerce. Żeby wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, dostosuj sposób wyświetlania się pop-upu na urządzeniach mobilnych. Możesz to zrobić niezależnie od ustawień przypisanych do komputerów. Wybierz rozmiar okienka, przycisku, a nawet kształt, wielkość i lokalizację obrazka zamykającego. Warto odpowiednio dobrać te ustawienia, bo badania wykazują, że wyświetlanie okna na środku ekranu jest najbardziej znienawidzoną cechą pop-upów i powoduje negatywne bądź bardzo negatywne odczucia u aż 95% użytkowników urządzeń mobilnych. Z kolei brak dobrze widocznego przycisku zamknięcia uplasował się w tym zestawieniu na wysokiej czwartej pozycji (93%). 

 

Sam pop-up musi być on prosty w obsłudze, a komunikat nie powinien zasłaniać całości strony i uniemożliwiać jej odczytu.

 
 

Zwiększ konwersję za pomocą obrazków

 

Wniosek dotyczący dodawania obrazków do pop-upów jest bardzo prosty – rób to. Analizy pokazują, że zawarcie grafiki wpływa pozytywnie na skuteczność okienek. Konwersja tych z obrazkiem wynosi 3,8% w porównaniu do 2,07% skuteczności pop-upów bazujących głównie na tekście. To znaczy, że samo dodanie grafiki może przynieść aż 83,57% wzrostu!

 
 

Upewnij się, że stosujesz odpowiednią liczbę pól w formularzu

 

Okazuje się, że liczba pól ma ogromne znaczenie. Badania Sleeknote pokazują, że największą skuteczność osiągają pop-upy z dwoma polami (3,31%), okazując się nieznacznie lepszym rozwiązaniem niż te z jednym (3,2%). Dalsze zwiększanie ich liczby drastycznie ogranicza konwersję – pop-upy z trzema polami mają już tylko 1,08% skuteczności. Zastanów się, które informacje w twoim formularzu są naprawdę kluczowe i postaraj się ograniczyć ich liczbę. Na początku warto wymagać wyłącznie tych podstawowych, czyli adresu e-mail oraz imienia i nazwiska lub numeru telefonu. Pamiętaj, że pozostałe dane możesz zbierać później, chociażby podczas konwersacji na LiveChacie za pomocą funkcji profilowania progresywnego. Jeśli jednak faktycznie potrzebujesz natychmiast większej ilości informacji, możesz uwzględnić w formularzu więcej miejsc.

 
 

Dostosuj Call to Action do klienta i stosuj odpowiednie Lead Magnets

 

Dzięki możliwości śledzenia aktywności użytkownika na stronie, SALESmanago pozwala na zaplanowanie wyświetlenia danego pop-upu w momencie, gdy klient zachowuje się w określony sposób. Dzięki funkcji Website Automation, możesz wybrać który z przygotowanych wcześniej pop-upów z różnymi wariantami CTA wyświetlić, aby lepiej dostosować treść komunikatu do tego, co dowiedzieliśmy się już o użytkowniku.

 

Musisz jednak pamiętać o podstawowych zasadach tworzenia skutecznych CTA. Są one:

 
  • bezpośrednie (stosuj formę 1 osoby liczby pojedynczej, według statystyk takie działanie może zwiększyć ilość kliknięć nawet o 90%),
  • rzucające się w oczy (z kontrastującymi ze sobą kolorami lub widoczną granicą przycisku, a większy rozmiar czcionki CTA podkreśli tekst, sugerując hiperłącze),
  • precyzyjne (użytkownik powinien przed kliknięciem wiedzieć co się stanie dalej).
 

Jednocześnie weź pod uwagę, że użycie i zastosowanie Lead Magnets w Lead Generation, czyli wszelkiego rodzaju zachęt, jakie klient otrzymuje w zamian za podanie danych,  może podnieść liczbę twoich kontaktów ze statusem opt-in nawet o 85%. Najczęściej stosowanymi Lead Magnets są kody rabatowe, darmowe e-booki, raporty, czy gratisy. Jeśli nie jesteś przekonany do oferowania kuponów rabatowych w zamian za adres e-mail, możesz wprowadzić pewne ograniczenia. Na przykład – kupon jest ważny tylko dla pierwszego zamówienia, powyżej określonej kwoty lub może zostać wykorzystany dopiero przy drugim zamówieniu. W ten sposób zachęcisz nowych klientów do ponownych zakupów.

 

marketing automation

marketing automation

link

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]