6 zasad, dzięki którym stworzysz treści zwiększające sprzedaż

Przygotowując i wysyłając informacje do potencjalnych klientów o oferowanym przez nas produkcie lub usłudze, w odpowiednio dobranym momencie, wpływamy na podaż i poprawiamy własne wyniki. Dlatego tak ważnym jest, aby wysyłane przez nas treści były jak najlepszej jakości. Docierając do potencjalnych klientów z wysokiej jakości dopasowanymi treściami i w odpowiednim momencie uda nam się znacząco poprawić wyniki sprzedaży w firmie. Przedstawiamy 6 reguł, których przestrzeganie pozwoli tworzyć lepsze treści.

Często mówi się „Content is the King!”. Zmieniają się systemy i sposoby realizacji działań marketingowych, jednakże nadal wysokiej jakości treść to podstawa skutecznej kampanii. Szczególnie jeśli połączymy zalety dobrego contentu z możliwościami systemów Marketing Automation. Dzięki dostarczaniu dobrego contentu, dopasowanego do potrzeb indywidualnego odbiorcy, spersonalizowanego i dosłanego w odpowiednim momencie osiągniemy lepsze wyniki, czyli:

• więcej leadów sprzedażowych;

• większy ruch na stronie WWW;

• większe zaangażowanie odbiorców;

• lepsza edukacja potencjalnych i obecnych klientów;

• skuteczniejsza promocja marki i poprawa jej wizerunku.

Skoro tworzone i wysyłane treści są tak ważne, zastanówmy się czym powinny się charakteryzować. Poniżej przedstawiamy 6 reguł, których przestrzeganie pozwoli na tworzenie lepiej sprzedających i wyższej jakości treści.

1. Treść nie jest promocyjna

Informacja czysto promocyjna odbierana jest bezpośrednio jako reklama przez co szanse, że zaciekawi odbiorców lub ich zainspiruje są nikłe. Twórzmy treści bardziej edukacyjne niż reklamowe.

2. Jest istotna dla odbiorcy

Kwestia dopasowania wysyłanej treści do zainteresowania odbiorcy jest bardzo ważna. Nawet najlepiej przygotowana treść nie osiągnie dobrych rezultatów, jeśli dla odbiorcy będzie zupełnie nie istotna. Osiągnięcie sukcesu jest więc mocno uzależnione od dopasowania treści pod kątem zainteresowania indywidualnego odbiorcy.

3. Rozwiązuje problem/wypełnia lukę

Tworzona treść powinna dawać odbiorcy konkretną odpowiedź na istniejący problem biznesowy lub dostarczać informacji w obszarze potrzebującym wyjaśnienia. Skąd wiedzieć gdzie leży luka lub w czym jest problem? Odpowiedź można znaleźć analizując najczęściej wyszukiwane obecnie frazy np. w wyszukiwarce Google lub korzystając z propozycji słów kluczowych Adwords dla naszej witryny, segmentu produktów etc. Zobaczymy jakich informacji poszukują obecnie konsumenci.

4. Jest dobrze napisana

Techniczna strona treści jest równie ważna jak jej zawartość. Warto upewnić się, że tekst jest poprawnie sformatowany i nie zawiera błędów. Kiepska technicznie i nawet najlepsza jakościowo wiadomość osiągnie marne skutki lub nawet zaszkodzić wizerunkowi firmy.

5. Jest powiązana z działalnością firmy

Jeśli przygotowana przez nas treść nie jest powiązana w żaden sposób z działalnością i celami firmy to jest to zmarnowana praca. Taka treść może i zainteresuje potencjalnych klientów ale niestety nie naszych. Dlatego zawsze warto brać pod uwagę profil i cele firm przy tworzeniu nowych treści.

6. Dowodzi własnej skuteczności

Tworząc treści warto połączyć je z elementami pozwalającymi na monitorowanie jej popularności i skuteczności. Umieszczenie w komunikacie linków, formularzy lub ankiet w prosty sposób pozwoli nam zmierzyć zainteresowanie odbiorców konkretną wiadomością. Mówiąc krótko musimy mieć możliwość obliczenia ROI dla każdej przygotowanej przez nas treści.

Wyżej wymienione reguły pozwalają na tworzenie dobrych treści, takich które pozwolą więcej sprzedawać. Same treści choć są fundamentem działań marketingowych to nie gwarantują dobrych efektów. Musimy zadbać o to by trafiały do odpowiednich odbiorców w odpowiednim czasie i za pomocą odpowiedniego kanału komunikacji. Tylko w takiej sytuacji wykorzystamy ich pełen potencjał, co przełoży się na wolumen sprzedaży.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]