7 niedozwolonych praktyk e-Mail Marketingu

Ilość zadań spoczywających na barkach nowoczesnego marketingowca cały czas rośnie. W gąszczy najlepszych praktyk i niezbędnych aktywności łatwo zapomnieć o jednym z najważniejszych parametrów, czyli dostarczalności wysyłek kanałem e-Mail Marketingowym. Przedstawiamy największe błędy, które skutecznie uniemożliwiają regularne docieranie z komunikatami do skrzynek odbiorców.

Wskaźnik dostarczalności wysyłek e-mail nie jest tak interesujący jak działania na portalach społecznościowych czy viral marketing. Jednakże, kanał email jest nadal najważniejszy sposobem komunikowania się z potencjalnymi klientami a przycisk „zgłoś spam” stanowi największe zagrożenie dla całego procesu. Realizując kampanie e-Mail Marketingowe, nawet do bazy o wysokiej jakości, możemy popełnić kilka niewielkich błędów ale bardzo dotkliwych. Zanim wyślesz następną wysyłkę zapoznaj się z listą 7 grzechów głównych.

1. Nadmierne korzystanie z CAPSLOCK’a

Używanie tej funkcji odbierane jest w Internecie jako krzyk, a Ty przecież nie chcemy krzyczeć na potencjalnych klientów.  Lepiej niech treść mówi sama za siebie.

2. Wysyłanie na lub z adresów ogólnych

Prowadzenie swoich wysyłek z takich adresów jak biuro@, info@ etc, to jasny sygnał dla filtrów antyspamowych. Wysyłki prowadzone z takich adresów dużo częściej lądują poza skrzynką odbiorczą. Z drugiej strony jeśli wysyłasz na takie adresy, to też musisz liczyć się z niską efektywnością wysyłek. Zastanów się nad zasadnością wysyłania swoich wiadomości na skrzynki, które codziennie przyjmują wiele różnych ofert, zapytań lub reklam.

3. Grafiki niepowiązane z treścią wiadomości

Nie należy przesadzać z grafiką. Wszystkie elementy graficzne powinny być powiązane z treścią wiadomości. Brak odpowiedniej relacji może spowodować reakcję filtrów antyspamowych.

4. Mylący lub typowy dla SPAM-u temat wiadomości

Określając temat wysyłki powinieneś trzymać się kilku zasad. Przede wszystkim unikaj słów: „super, mega promocja”, „za darmo”, „darmowe”, „wyprzedaż”, „kredyt”, „gratis”, „wygrałeś”, „0%”, „sex” oraz innych słów mogących wskazywać na treści pornograficzne. One od razu spowodują zaklasyfikowanie wiadomości jako spam.

5. Zbyt duża częstotliwość wysyłek

Ogranicz wysyłkę wiadomości do odbiorców do kilku tygodniowo. Na pewno nie warto wysyłać więcej niż jednej wiadomości dziennie.

6. Ta sama wysyłka do wielu odbiorców z jednej domeny

Oczywiście czasem ciężko uniknąć wysyłania wiadomości do osób posiadających adresy w jednej domenie. Szczególnie jeśli działamy w sektorze B2C. Jednakże w miarę możliwości postarajmy się unikać adresowania naszych wysyłek w ten sposób.

7. Kupowanie list wysyłkowych

Decydując się na kupowanie list wysyłkowych musimy mieć świadomość, że skoro są na sprzedaż, to nie tylko my je kupiliśmy. Adresy na takich listach doświadczyła już takich ilości nie chcianych wiadomości, że najpewniej z automatu zgłoszą i Twoje lub są już zapchane albo nieaktywne.

Zastosowanie tych kilku prostych zasad na pewno pomoże Ci dotrzeć ze swoją wiadomością do skrzynek odbiorców. Pamiętaj jednak, ze tak naprawdę najważniejsze jest wysyłanie wiadomości spersonalizowanych, zawierających informacje istotne dla indywidualnego odbiorcy oraz w odpowiednim do tego momencie. Do takich działań zastanów się nad wykorzystaniem systemu Marketing Automation.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]