7 pomysłów na up-selling i cross-selling z użyciem Marketing Automation

Shoppinng cart full of parcelsMożesz mnożyć zyski albo poszukując nowych klientów, albo starając się zwiększyć zakupy istniejących. Amazon twierdzi, że 35% ich zysków pochodzi właśnie z kampanii typu up-selling i cross-selling. Poniżej przygotowaliśmy dla Was 7 pomysłów na takie działania.  Zanim je podejmiesz, wiedz, że ich podstawą musi być dostarczanie realnej wartości Twoim odbiorcom, nie zaś skłanianie ich do wydania więcej. Co dodatkowego możesz zaoferować?

Up-selling, cross-selling… czyli co?

Oba te pojęcia – pozbawione zgrabnych odpowiedników w polszczyźnie – odnoszą się do sytuacji, w której chcemy zwiększyć zysk z zakupów konkretnego klienta.

  • Up-selling: kiedy chcemy zaoferować klientowi wersję premium, bardziej rozbudowaną opcję, lepszy (droższy) pakiet. Np. kiedy wydzwaniają do Ciebie z call center Twojej sieci komórkowej, oferując rozmowy i SMS-y bez limitu oraz cały internet za darmo, a to wszystko za dodatkowe 29,99 miesięcznie – to właśnie jest up-selling.
  • Cross-selling: kiedy chcesz sprzedać dodatkową, komplementarną usługę czy produkt, sugerujesz dodanie czegoś kolejnego do koszyka. Np. kiedy kupujesz w sieci wędkę, a system doradza Ci zakup zestawu żyłek i okazyjnie pudełko robaków.

Up-selling i Cross-selling w praktyce: co wykorzystywać?

  1. Lead Scoring. Pamiętaj, że up-selling adresować powinieneś do klientów, którzy dobrze znają Twoją ofertę, podczas gdy klientom zaczynającym przygodę z Twoim produktem/ usługą możesz zaoferować np. opiekę specjalisty, który pomoże ze wdrożeniem. Wiedz, na jakim etapie znajduje się Twój klient, by dobrać właściwą ofertę dodatkową. Nie sposób sobie tego wyobrazić bez segmentacji klientów.
  2. Sezonowość: czy Twoja branża jest sezonowa? Jeśli tak, to niech rytm Twojej komunikacji to odzwierciedla. Prowadź intensywniejsze kampanie up-sellingowe i cross-sellingowe w momencie, kiedy Twoi odbiorcy chcą i mogą więcej wydać.
  3. Banery dynamiczne z rekomendacjami: oprzyj je na historii zakupów i produktów oglądanych przez użytkownika. (przeczytaj, jak wykorzystać banery dynamiczne)
  4. Maile transakcyjne (z potwierdzeniem zakupu, z prośbą o recenzję zakupionego jakiś czas temu produktu). Maile tego typu mają dużo wyższą otwieralność, co oznacza wyższą skuteczność. Przeczytaj, jak przygotować email transakcyjny.
  5. Pop-upy: zaoferuj rozszerzoną gwarancję, wersję premium czy dodatkowy produkt.
  6. Treści, które wyjaśniają korzyści z opcji premium. Jeśli chcesz zastosować up-selling, dla Twojego klienta musi być krystalicznie jasne, co ma zrobić, jakie zyski może osiągnąć. Przygotuj takie materiały i pamiętaj, że to nie musi być tylko tekst: wideo, tabela czy infografika może zadziałać lepiej.
  7. Dbaj o obsługę klienta. Niezależnie od tego, jak wyrafinowane i trafne reguły automatyzacji ustawisz, klienci nie wrócą do kogoś, kto zaoferował im wadliwy produkt lub nie zareagował na negatywny feedback (dowiedz się więcej o tym, jak sobie radzić z krytycznymi uwagami).

Co mam rekomendować?

  • Produkty z wish-listy. Wish-lista pozwala sugerować klientom dokupienie dokładnie tych produktów, które wcześniej upatrzyli. To banalne, ale nie ma skuteczniejszej metody niż przypominanie klientom o tym, co już kiedyś chcieli kupić.
  • Produkty, które klient oglądał lub miał w koszyku.
  • Produkty, które kupili klienci, którzy kupili ten sam produkt. Pamiętaj, że możesz wzbogacić tę opcje o analitykę nie tylko zakupów, ale i zainteresowań (klienci, którzy interesowali się tym produktem, oglądali również). SALESmanago oferuje także opcję bardziej precyzyjnej analizy, opartej na tym, co użytkownicy oglądają – Copernicus – Machine Learning & AI.
  • Produkty z tej samej kategorii (mniej godne zaufania kryterium niż zachowania klientów, ale kiedy zaczynasz i nie masz jeszcze dostatecznej ilości informacji o zachowaniach klientów, może się przydać).
  • Przedłużoną gwarancję (pozwól klientowi dokupić ją później. Tym, którzy odmówili na pop-upie doślij email. Tak to robi Best Buy).
  • Wersję premium.
  • Dodatkową obsługę, konsultacje.

Pamiętaj o swoich istniejących klientach!

SALESmanago to jedyna platforma CDXP (all-in-one Customer Data Platform & Customer Experience Platform) wspierana sztuczną inteligencją i wykorzystująca podejście no-code. Używana jest przez ponad 2000 klientów (m.in. Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance, Victoria’s Secret) w 50 krajach. Financial Times określił SALESmanago jako najszybciej rosnącą platformę marketing automation w Europie.

SALESmanago wykorzystuje pełen potencjał danych o klientach, łącząc zaawansowaną analitykę i hiperpersonalizację do dostarczenia w pełni konfigurowalnych, spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach marketingowych.

Firma zlokalizowana jest w Krakowie i zatrudnia 300 doświadczonych konsultantów, data scientists i inżynierów. SALESmanago działa międzynarodowo dzięki szerokiej sieci ponad 1000 partnerów biznesowych.

Zacznij swoją podróż z SALESmanago od 2-miesięcznego darmowego Proof of Concept. Zarejestruj się na www.salesmanago.pl

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]

Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?
Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

    Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:   Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne   Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane zero- i first-party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane Zero- i First-Party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI
Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI

    Last touch ROAS wciąż dominuje wyobraźnię marketerów jako prymitywne, ale proste narzędzie pomiarowe. W nowym krajobrazie eCommerce, zdominowanym przez zagadnienie prywatności, będzie musiało się to zmienić. Wskaźniki dla ROAS ucierpią z uwagi na brak danych z tracking i bardzo ograniczone sposoby identyfikacji urządzeń. Brak plików cookie third-party tylko pogorszy sytuację. Co zastąpi ROAS? […]

Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party
Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party

    Niedawne badanie przeprowadzone przez CommerceNext pokazuje, że 39% sprzedawców detalicznych i marek obawia się nowego środowiska post-cookie, zdominowanego przez podejście privacy-first. W badaniu autorzy starali się też dociec, jakich strategii wobec tego środowiska planują użyć marketerzy. Oszałamiający okazała się fakt, że branża eCommerce wydaje się być nieświadoma roli, jaką dane zero-party mogą – […]

Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce
Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce

    Podczas ostatniej poświęconej wynikom finansowym telekonferencji giganta mediów społecznościowych Facebook nie zabłysnął, co wskazuje na odpływ w internetowej przestrzeni reklamowej. Co to znaczy? W środę, 2 lutego 2022 r., Facebook przeprowadził telekonferencję na temat wyników za IV kwartał. To nie był dla niego moment triumfu. Gigant ogłosił prognozę, zgodnie z którą przychody w […]

7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party
7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party

    Ślad węglowy firm i ich produktów staje się coraz większym problemem dla klientów, a biznes gorączkowo szuka sposobów na jego zmniejszenie. Znaleźliśmy 7 sposobów, na to jak dane zero-party mogą być pomocne w wysiłkach na rzecz wypracowania bardziej zrównoważonego modelu — zarówno pod względem zrównoważenia biznesowego, jak i środowiskowego. Przekształcenie eCommerce w ECOmerce […]

[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć
[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć

    Aby radykalnie polepszyć komfort korzystania z naszego systemu, przeprojektowaliśmy jego interfejs od podstaw. Na początek przygotowaliśmy pionierskie wytyczne Human Interface, inspirowane najnowszymi trendami projektowymi dla najbardziej intuicyjnych systemów operacyjnych. Skrupulatne wykonanie założeń projektowych umożliwiło nam wyniesienie User Experience do poziomu nieosiągalnego, na dzień dzisiejszy przez żaden system SaaS. Celem, jaki sobie postawiliśmy, było […]