7 rzeczy, których pragną marketerzy

stock-image-38992173O czym marzą marketerzy? Postanowiliśmy się dziś zastanowić nad tym, czego dziś najbardziej potrzeba specom od marketingu. Lista życzeń jest dość długa. Jesteśmy ciekawi, czego Wy sobie życzycie. Koniecznie podzielcie się tym w komentarzach, a poniżej nasz spis marketingowych pragnień.


Kryzys marketingu inbound! Dowiedz się więcej – pobierz darmowego ebooka


 

Integracja danych z wielu źródeł

Strona www, reakcje na emaile, media społecznościowe, aplikacje mobilne, IoT, sklepy stacjonarne … we wszystkich tych miejscach odbiorcy zostawiają swoje dane i podejmują działania, które możemy śledzić. Problem? Marketerom trudno połączyć w całość dane z tych wszystkich źródeł. Może korzystasz z wielu kanałów i wielu platform, a każda z nich ma własną analitykę, która nijak nie składa się z kompleksowy obraz klienta, na którym mógłbyś oprzeć swoje działania?

Według Marketing Charts 63% marketerów deklaruje, że ma z tym problem. Zaledwie 1/3 ma narzędzia, które pozwoliłby na taką integrację (mowa o Marketing Automation)

 

Viral

Święty Graal marketerów, kwiat paproci, Atlantyda oraz króliczek, którego nieustannie gonią.

Jak stworzyć coś, czym ludzie chcą się dzielić? Jak powstaje materiał, który jak choroba zakaźna będzie się szerzyć po sieci, rozprzestrzeniając jednocześnie świadomość marki?

Marketerzy marzą o naturalnym, darmowym szumie.

 

Większe budżety

Wyobraź sobie, że masz w końcu zasoby na wszystkie te kampanie, o których zawsze marzyłeś, ale były za drogie…

Mógłbyś wystawić swoje logo wyrzeźbione w lodzie na Times Square albo stworzyć musical oparty na historii firmy…

Może lepiej, że nie mamy wszystkiego, czego sobie życzymy.

 

Prostsze, bardziej intuicyjne narzędzia

Jeśli jesteś już księciem Excela i panem Dokumentów Google, prawdopodobnie i takzaskakują Cię kolejne platformy, które musisz opanować oraz narzędzia, które trzeba przetestować. Każde z nich zabiera Ci czas i energię.

Pamiętaj, że zawsze lepiej wybrać narzędzie, które pełni wiele funkcji, niż integrować kilkanaście różnych systemów. Im prościej, tym lepiej.  

 

Mierzalne efekty

Wyobraź sobie analitykę skuteczności każdego Twojego działania oraz możliwość wykazania rezultatów poszczególnych działań. Masz to czarno na białym: dzięki wdrożonemu Lead Nurturingowi, cykl zakupowy skrócił się o 2 tygodnie; Twój autorski mem z kotem wygenerował 50 leadów; akcja z kuponami zwiększyła sprzedaż w sklepach stacjonarnych o 25%.

W takiej sytuacji chodziłbyś po biurze dumny jak paw, obnosząc się ze swoimi ROI i KPI.

 

Lojalni klienci

Dziś konsumenci staja się coraz mniej lojalni. Mają nieograniczony wybór, a każdy sklep kusi ofertami dla nowych klientów i zniżkami na pierwszy zakup. Jednocześnie większość z nich zaniedbuje marketing do istniejących odbiorców, przez co ich tracą.

Możesz aktywnie zwiększać lojalność swoich klientów przez wydzielanie ich i adresowanie do nich specjalnych ofert.

 

Lepsze zrozumienie odbiorców i tego, czego potrzebują

W badaniu Rival Fox marketerzy najczęściej deklarowali, że chcieliby wiedzieć, jakie treści i w jakim kanale spotykają się z najlepszym przyjęciem, i chcieliby mieć dostęp do tej wiedzy za pomocą jednego kliknięcia.

Przydałaby się tu również możliwość porównania swoich wyników z działalnością konkurencji.

Legendarny marketer i sprzedawca Zig Ziglar powiedział słynne „If If you can dream it, you can achieve it” (źródło). Więc przyjrzyjcie się uważniej Waszym marzeniom. Wiele z nich możecie spełnić, o ile dostaniecie odpowiednie narzędzia i zasoby.

 

A co Wy dodalibyście do naszej listy? Piszcie w komentarzach!

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]